پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

کد خبر: ۹۶۰۷۱
۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
0
بر خلاف برندهایی مانند شنل، نینا ریچی شهرت خود را نه به واسطه مدهای انقلابی، بلکه به واسطه ارائه محصولاتی با ظاهری شیک، مناسب بانوان زیبا و ثروتمند و زنانگی اغوا کننده کسب کرده است.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی -نینا ریچی یکی از خانه های مد مطرح جهان محسوب می شود که توسط ماریا "نینا" ریچی و پسرش رابرت در سال 1932 در پاریس تاسیس شده است. بر خلاف برندهایی مانند شنل، نینا ریچی شهرت خود را نه به واسطه مدهای انقلابی، بلکه به واسطه ارائه محصولاتی با ظاهری شیک، مناسب بانوان زیبا و ثروتمند و زنانگی اغوا کننده کسب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، هنگامی که درباره طراحی لباس بحث می شود، نینا ریچی تا حد زیادی به درک و غریزه زنانه خود متکی بوده است. وی به طور مستقیم از مانکن ها و مدل ها برای انجام طراحی های خود استفاده کرده و با استفاده از پارچه های واقعی هر گونه تغییر در هر بخش را انجام می داد تا در نهایت طرحی عالی را ارائه کند. نینا ریچی توجه ویژه ای به جزئیات داشت و از این رو محصولات وی خیلی زود مورد توجه افراد مشهور قرار گرفت.

تا پیش از آن که نینا ریچی تصمیم به تاسیس خانه مد خود در پاریس بگیرد برای خانه های مد دیگر مانند رافین به طراحی لباس می پرداخت و در این زمینه بسیار موفق بود. در سال 1932 یعنی زمانی که نینا ریچی 49 ساله بود، شروع کسب و کار شخصی می توانست برای وی مخاطره آمیز باشد، اما این برند طی دهه نخست فعالیت های خود شاهد رشدی سریع بود. در حقیقت، نینا ریچی در اشتیاق ایجاد برندی بین المللی نبود، بلکه تولید لباس هایی زیبا و قابل پوشیدن برای بانوان را مد نظر داشت. تا سال 1939، این شرکت موفق شد تا چندین طبقه در چند ساختمان مختلف را در اختیار بگیرد که نسبت به شروع فروتنانه آنها در محیطی به اندازه یک اتاق موفقیت چشمگیری بود.

حضور در حوزه عطر یکی از عوامل موثر در افزایش چشمگیر شهرت نینا ریچی بوده است. همکاری رابرت ریچی با "مارک لالیک"، فرزند "رنه لالیک" تاجر مشهور شیشه، و شرکتی که در زمینه تولید بطری های عطر فعال بود به معرفی عطرهای  "Coeur de Joie"  و Eau de Coeur"  به ترتیب در سال های 1946 و 1947 منجر شد. اما عرضه  "L'Air du Temps" موجب شهرت بیش از پیش نینا ریچی شد. این عطر نماد زنانگی، جوانی جاودانه، آرامش، خلوص، آزادی و عشق بود. در اوخر دهه 1950 نینا ریچی از فعالیت حرفه ای خود کناره گیری کرد و میدان کسب و کار را برای پسر خود رابرت که تاجری موفق بود، بیش از پیش باز گذاشت. رابرت ریچی شعبه ها و مجوزهای بسیاری را برای خانه مد نینا ریچی تاسیس و ثبت کرد.

رابرت ریچی در انتخاب طراحان برای خانه مد نینا ریچی نیز بسیار موفق عمل می کرد. "ژول فرانسوا کراهای"، طراح بلژیکی، در سال 1959 به عنوان طراح ارشد این برند مشغول به کار شد و با نخستین مجموعه لباس خود به ظاهر زنانه نشان تجاری نینا ادای احترام کرد.
"کری داناوان" از نیویورک تایمز آن را مجموعه ای زنانه در نهایت زیبایی رنگ ها و پارچه ها، شیک و ظریف توصیف کرد. در سال 1963، "جرارد پیپارت" جایگزین کاراهای شده و به مدت 30 سال در این سمت باقی ماند. طراحانی مانند "میریان شافر" نیز در خانه مد نینا ریچی مشغول به کار بودند اما این برند با روند کاهشی محبوبیت خود در اواخر دهه 1990 مواجه شد.
در سال 1998، خانه مد و بخش عطر نینا ریچی توسط شرکت اسپانیایی Puig  خریداری شد. "ناتالی جرویس"، طراح کانادایی که سابقه فعالیت در گوچه و والنتینو را داشت در همین سال به نینا ریچی پیوست تا بار دیگر شهرت گذشته را به این نشان تجاری باز گرداند. طرح های مجلل و مد روز وی در کنار کمپین تبلیغاتی جدید بار دیگر نینا ریچی را در کانون توجه قرار داد. اگرچه عمر فعالیت جرویس کوتاه و تا سال 2001 ادامه داشت، اما "لارس نیلسون"، طراح سوئدی، قادر بود تا بر آن چه وی پی ریزی کرده، موفقیت های نینا ریچی در زمینه مجموعه های آماده پوشیدن را ادامه دهد. طی مدت حضور نیلسون فروش بخش مد نینا ریچی دو برابر شد. خط تولید جدید عطر  "Nina" نیز حضور جهانی این برند را پررنگ تر کرد.
در قرن بیست و یکم، نینا ریچی همچنان در زمینه عطر به همراه محصولات زیبایی و مراقبت از پوست یکی از نام های شناخته شده جهان محسوب می شود. عطر کلاسیک L'Air du Temps  همچنان از محصولات محبوب نینا ریچی محسوب شده و از عطرهای جدید این برند می توان به  "Ricci Ricci" ،  "Love in Paris"  و  "Premier Jour" اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار