کد خبر: ۹۴۶۳۷
۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
0
وی با بیان اینکه افزایش نرخ خدمات موجب شده که افزایش قیمت بلیت تاثیر زیادی را بر هزینه شرکت ها نداشته باشد، اظهار داشت: خدمات ناوبری از اواسط سال گذشته 500 درصد افزایش داشته است و هزینه های ارزی، نرخ ارز و هزینه های سوخت تغییرات زیادی داشتند که اینها همه موجب افزایش هزینه ایرلاین‌ها شده است.
پول‌نیوز -رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش 500 درصدی هزینه های ناوبری هواپیما در یکسال اخیر خبر داد و گفت: تعداد زیادی از ناوگان به دلیل متوسط سن بالا، برای تعمیرات کلی از شبکه خارج شده اند و تعدادی هم بنابر تعمیرات روتین از ناوگان خارج شده و در حال تعمیرات هستند که این موضوع کاهش عرضه را به دنبال دارد.

حمید غوابش در گفتگو با مهر در خصوص افزایش متوسط 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما که از سال گذشته 15 مهرماه به اجرا رسید، گفت: بطور قطع افزایش قیمت بلیت هواپیما توانست تا حدودی درآمد ایرلاین‌ها را افزایش دهد اما متاسفانه در این مدت هزینه ها هم ثابت نماند و نرخ در دیگر بخش های صنعت با افزایش روبرو شد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ خدمات موجب شده که افزایش قیمت بلیت تاثیر زیادی را بر هزینه شرکت ها نداشته باشد، اظهار داشت: خدمات ناوبری از اواسط سال گذشته 500 درصد افزایش داشته است و هزینه های ارزی، نرخ ارز و هزینه های سوخت تغییرات زیادی داشتند که اینها همه موجب افزایش هزینه ایرلاین‌ها شده است.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه این مشکلات در صدر هزینه ها قرار دارد، بیان کرد: در ابتدای افزایش نرخ بلیت، تعداد مسافران با کاهش مواجه شد اما به تدریج وضعیت بهتری پیدا کرد، ضمن آنکه نمی توان افزایش تقاضا را ناشی از بهبود وضعیت ایرلاین‌ها دانست، زیرا بخش زیادی از آن به کاهش تعداد ناوگان برمی گردد.

غوابش با تاکید بر اینکه کاهش ناوگان هوایی منجر می شود که تعداد تقاضا نسبت به عرضه زیاد باشد؛ بنابراین به نظر می آیند که تقاضا افزایش داشته است، گفت: تعداد زیادی از ناوگان به دلیل متوسط سن بالا، برای تعمیرات کلی از شبکه خارج شده اند و تعدادی هم بنابر تعمیرات روتین از ناوگان خارج شده و در حال تعمیرات هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از ناوگان به دلیل اینکه فرسودگی فعال نیستند، بیان کرد: حدود 40 درصد از ناوگان در هرمقطع در سیکل تعمیر و نگهداری قرار می گیرد که البته مدت زمانی که دوباره به برنامه های پروازی برگردند، بستگی به عمر هواپیما و قطعات مورد نیاز آن دارد.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: هرچه عمر هواپیماها بیشتر باشد هزینه تعمیرات بالاتری دارند و مدت زمان بیشتری هم برای تعمیرات آنها صرف می شود و از آنجایی که فروش قطعات هواپیما به ایران تحریم است؛ بنابراین این نوع هواپیماها با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

غوابش با اشاره به اینکه متوسط عمر هواپیما در ایران 22 سال است، بیان کرد: تمامی هواپیماها نیاز به چک دارند بنابراین نیاز است که هر مدتی این هواپیماها از ناوگان خارج شوند، به همین جهت با کاهش عرضه در بخش پرواز روبرو می شویم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
با تعطیلی 2 هفته ای تهران به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا موافقید؟
بلی
خیر
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
تعطیلی همه مشاغل به جز سطح 1 در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهرها
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.