کد خبر: ۸۱۸۹۷
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
۱
یکی از شایع‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در اقدام به موقع است. کارآفرینان نوپا ممکن است گرفتار "ترس از شکست"، "ترس از موفقیت" و یا "ناتوانی در تجزیه و تحلیل" شوند.
بروز شکست در کسب و کارهای مختلف مساله عجیبی نبوده و کسب و کارهای آنلاین نیز از مواجه با این سرنوشت در امان نیستند. کسب و کارهایی که بر مبنای فعالیت در دنیای اینترنت شکل می گیرند با برخی چالش‌ها و موانع مشابه با همتایان آفلاین خود مواجه هستند که بازار بسیار رقابتی و تلاش برای جذب هرچه بیشتر مشتری‌ از آن جمله‌اند.

به گزارش پول نیوز، امروزه شرکت‌های بیشتری از اینترنت به عنوان ابزاری برای هرچه بهتر دیده شدن و افزایش درآمد و سود خود استفاده می کنند و به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی در معرفی محصولات و بازاریابی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده‌اند.

اما کسب و کارهای اینترنتی به دلایل مختلفی با شکست مواجه می شوند و اگر بررسی دقیقی درباره این دلایل داشته باشیم در می یابیم بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند. در ادامه این مطلب برخی دلایل شکست کسب و کارهای آنلاین را به صورت مختصر بررسی می کنیم.

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی به ناتوانی در تعیین اهداف باز می گردد. گفته می شود که حدود 95 درصد از مردم جهان اهداف مکتوبی برای خود نداشته و در نهایت نیز با شکست مواجه شده، در شرایطی که 5 درصد باقی مانده با تعهد به اجرای اهداف مکتوب خود در مسیر موفقیت گام بر می دارند. بدون تعیین اهدافی مشخص، ادامه مسیر به ویژه در دنیای کسب و کار امروز تقریبا غیر ممکن است. در اهداف تعریف شده، مسیر، چگونگی دستیابی و زمان تحقق آنها مشخص شده است. در حقیقت، تعیین هدف این امکان را فراهم می کند تا تعریفی از موفقیت و اندازه گیری آن داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی که قابل پیشگیری نیز است با عدم پایبندی و صبر اندک کارآفرینان در ارتباط است. اکثر افرادی که یک فرصت کسب و کار را انتخاب می کنند امیدوارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند. اما زمانی که این مساله محقق نمی شود شانس خود را در حوزه و فرصت دیگری آزمایش می کنند. صبر و پشتکار دو اصل کلیدی در موفقیت کسب و کار آنلاین بوده و با گذشت زمان می توانید آنچه را در نظر دارید کسب کنید.

دلیل دیگر شکست کسب و کارهای آنلاین به انتخاب فرصت اشتباه باز می گردد. با توجه به این حقیقت که امروزه فرصت‌های کسب و کار بیشماری در دنیای اینترنت وجود دارند، انتخاب فرصت اشتباه چندان جای شگفتی ندارد. اکثر کارآفرینان کسب و کار خود را بیشتر بر اساس فرصت‌هایی که ادعا می شود بیشترین بازدهی را دارند، آغاز می کنند بدون آنکه درک درستی از ابزار و ملزومات موفقیت در این مسیر داشته باشند. پیش از آنکه پول و وقت خود را درگیر یک فرصت کسب و کار کنید، زمانی را به پژوهش در این زمینه اختصاص داده و بهترین فرصت با توجه به داشته‌هایتان انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی فقدان پشتیبانی و آموزش لازم است. بسیاری از کارآفرینان درباره آغاز فعالیتی جدید هیجان زده بوده و مولفه‌هایی کلیدی و مهم را نادیده می گیرند که در نهایت به شکست آنها منجر می شود. آغاز یک کسب و کار آنلاین بدون آموزش مداوم، ارتقا مهارت‌ها و پشتیبانی لازم، سرنوشت و چشم انداز روشنی ندارد. اگر از مهارت‌های لازم برخوردار نیستید با استخدام افراد خبره در زمینه‌های مختلف مانند بازاریابی می توانید رشد و موفقیت کسب و کار خود را تا حد زیادی تضمین کنید.

در پایان، یکی از شایع‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در اقدام به موقع است. کارآفرینان نوپا ممکن است گرفتار "ترس از شکست"، "ترس از موفقیت" و یا "ناتوانی در تجزیه و تحلیل" شوند. ناتوانی در تجزیه و تحلیل زمانی رخ می دهد که کارآفرین معتقد است باید همه چیز را برای انجام هرچیزی بداند. بی تردید، در دنیای پیشرفته و گسترده امروز دیگر همانند گذشته نمی توان در چند حوزه مختلف به درجات عالی رسید.

به طور خلاصه، پیش از انتخاب فرصت کسب و کار آنلاین زمانی را برای پژوهش اختصاص داده و آگاهانه انتخاب کنید. مدل کسب و کار مناسب با توانایی‌هایی خود را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهایتان باشد. صبر و پشتکار را فراموش نکرده و خیلی زود با شکست‌های جزئی ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که شما کارآفرین هستید و کسب و کار شخصی خود را اداره می کنید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سرور
Iran, Islamic Republic of
17:43 - 1395/11/08
آهسته رو و همیشه برو
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها
نیازمندیها