پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

کد خبر: ۷۴۷۵۷
۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
0
در سال 2003، برمبو و کرایسلر همکاری مشترکی را برای تولید دیسک‌های ترمز سرامیکی آغاز کردند. یک سال بعد، برمبو تولید نخستین دیسک‌های ترمز سرامیکی را آغاز کرد.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - نام "برمبو" به سرعت ذهن افراد را درگیر شرکتی می کند که تیمی از مهندسان و طراحان با تجربه و کارآزموده در آن مشغول به فعالیت بوده و جنبه‌های مختلف سیستم ترمز را مورد توجه قرار می دهند. داستان شکل گیری و تاسیس برمبو به سال 1961 و آغاز به کار مکانیکی کوچکی در نزدیکی شهر برگامو ایتالیا باز می گردد که توسط "امیلیو بومباسی" اداره می شد.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، با استفاده از دانش و تجربه خود در زمینه مکانیک و متالورژی، بومباسی تولید نخستین دیسک‌های ترمز ایتالیایی برای بازار تقویت خودرو را در سال 1964 آغاز کرد. تا سال 1965، تعداد کارمندان شرکت برمبو به 28 نفر رسیده بود. پس از تولید دیسک‌های ترمز، طراحی و تولید اجزا دیگر سیستم ترمز نیز در شرکت برمبو آغاز شد. پس از کسب شهرت و مبدل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار دیسک ترمز اروپا، برمبو برای نخستین بار در سال 1972 فعالیت‌های خود را به بازار موتورسیکلت‌های تولیدی این قاره گسترش داد.

در سال 1975، استانداردهای تکنولوژیکی بالای برمبو بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت زیرا "انزو فراری"، مالک شرکت فراری، از سیستم ترمز برمبو در معتبرترین خودروهای فرمول 1 خود استفاده کرد. در نتیجه، برمبو خیلی زود به شرکتی پیشرو در زمینه تولید سیستم‌های ترمز خودروهای مسابقه‌ای مبدل شد. از آن زمان تاکنون، تیم‌هایی که در خودروها و موتورسیکلت‌های خود از ترمزهای برمبو استفاده کرده‌اند، برنده صدها مسابقه قهرمانی جهان شده‌اند. تعداد کارکنان برمبو تا سال 1975 به 146 نفر و گردش مالی این شرکت نیز به رقم 2.8 میلیارد لیر (واحد پول ایتالیا، سان مارینو و واتیکان پیش از ظهور یورو) رسیده بود.
در اوایل سال‌های 1980، برمبو توسعه محصولات و فرآیندهایی نوآورانه برای خودروهای شهری، محصولات مسابقه‌ای و موتورسیکلت‌ها مانند کالیپر ترمز برای خودروها را آغاز کرد. از منظر طراحی بی نظیر و مواد - کاربرد آلومینیوم-، محصولات برمبو بسیار مبتکرانه محسوب می شدند. کالیپرهای آلومینیومی ترمز برمبو با محصولات برتر شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان مانند پورشه که همچنان یکی از تامین کنندگان اصلی سیستم‌های ترمز خودروهای آن برمبو است، ب.ام.و، مرسدس، کرایسلر و نیسان روانه بازار شدند.

با توجه به گسترش کسب و کار و فعالیت‌های تجاری به دیگر کشورهای جهان، رشد برمبو بی وقفه ادامه یافت. بر همین اساس، تا سال 1985، تعداد کارمندان این شرکت به 335 نفر افزایش یافته و گردش مالی 51 میلیارد لیری را ثبت کرد. کار گروهی منسجم و ایده‌های خلاقانه روند رو به رشد برمبو را حفظ کرده و در سال 1995 سهام این شرکت در بورس میلان عرضه شد. در سال 1995، تعداد کارکنان برمبو به یک هزار و 115 نفر رسید و گردش مالی آن نیز رقم جالب توجه 331 میلیارد لیر را به ثبت رساند.

با نزدیک شدن به آغاز هزاره جدید، برمبو شرکت "آلفا رئال میناس" که به تولید دیسک ترمز و فلای‌ویل می پرداخت را خریداری کرد و بدین ترتیب مرزهای فعالیت خود را بیش از پیش گسترش داد. پس از آن، برمبو شرکت انگلیسی "ای‌پی ریسینگ لیمیتد" که در زمینه تولید سیستم‌های ترمز و کلاچ برای محصولات مسابقه‌ای فعال بود را خریداری کرد. همچنین، برمبو گسترش بخش پژوهش و توسعه در زمینه موتورسیکلت‌ها را در دستور کار خود قرار داد. افزون بر این، برمبو 70 درصد از سهام شرکت "مارچزینی" که در زمینه تولید چرخ‌های منیزیمی برای موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای تخصص داشت را خریداری کرد. تا سال 2000، تعداد کارکنان برمبو به 2 هزار و 800 نفر رسیده و گردش مالی 887 میلیارد لیر را ثبت کرد.

در سال 2003، برمبو و کرایسلر همکاری مشترکی را برای تولید دیسک‌های ترمز سرامیکی آغاز کردند. یک سال بعد، برمبو تولید نخستین دیسک‌های ترمز سرامیکی را آغاز کرد. در ژانویه 2005، برمبو تامین سیستم ترمز موتورهای هارلی دیویدسون به ویژه مدل VRSCR-Street Rod را بر عهده گرفت. آغاز این همکاری مشترک برای برمبو رویداد فوق العاده‌ای بود زیرا فعالیت‌های این شرکت را بیش از پیش در بازار آمریکا گسترش می داد.

برمبو همچنان به عنوان یکی از برترین نشان‌های تجاری در تولید سیستم‌های ترمز شناخته می شود و با شرکت‌های بزرگ جهان همکاری دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار