اسماعیل قاسمی عنوان كرد: واحدهای مختلف با وجود این كه به آن ها بارها تذكر داده شده بود، اما اصرار بر تخلف داشته و براساس قانون نظام صنفی پلمپ این واحدها در برنامه قرار گرفت.
وی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع 164 هزار و 800 شكایت در ارتباط با كالا و خدمات توسط واحدهای صنفی و غیرصنفی محرز شده است.
قاسمی در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: از مجموع شكایت ها 53 درصد به صورت تلفنی از طریق سامانه 124 دریافت شده، پنج درصد مربوط به مراجعه مستقیم مردم، پنج درصد به صورت نامه كتبی و 37 درصد توسط ناظران افتخاری اعلام شده است.
وی همچنین گفت كه در این مدت 242 هزار و 958 پرونده صنفی و غیرصنفی تشكیل شده و به تعزیرات حكومتی ارسال شده است.
مدیر كل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ارزش ریالی تخلفات غیرصنفی (شركت ها، واحدهای تولیدی، وارد كنندگان) را بیش از یك هزار و 845 میلیارد ریال عنوان كرد.
وی با اعلام آمادگی سامانه 124 به صورت شبانه روزی برای دریافت شكایات، انتقادات و نظرات مردم گفت: این سامانه از بامداد هر روز تا ساعت 22 همان روز پاسخگوی مردم است و از این ساعت تا هفت بامداد روز بعد از طریق پیامگیر مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی مردم را دریافت خواهد كرد.