کد خبر: ۵۳۹۵۶
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
0
به گفته دانشجو نرخ آرم طرح ترافيك كليه آيتم‌هاي امسال ده درصد افزايش مي‌يابد و اين در حالي است كه صدور آرم طرح ترافيك براي جانبازان 70 درصد به بالا رايگان خواهد بود.
سخنگوي شوراي شهر تهران از موافقت اعضاي شوراي شهر با افزايش ده درصدي نرخ آرم‌هاي طرح ترافيك خبر داد و اعلام كرد: تعداد آرم‌هاي طرح ترافيك نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است.

به گزارش ايسنا، خسرو دانشجو ضمن ارائه گزارش چهارصد و بيست و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد با بيان اينكه لايحه مربوط به آرم‌هاي طرح ترافيك در جلسه امروز بررسي و تصويب شد اظهار كرد: شهرداري تهران در لايحه خود 20 درصد افزايش قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك را پيشنهاد داده بود كه كميسيون‌هاي عمران و برنامه و بودجه با 10 درصد افزايش قيمت موافقت كردند.

به گفته دانشجو نرخ آرم طرح ترافيك كليه آيتم‌هاي امسال ده درصد افزايش مي‌يابد و اين در حالي است كه صدور آرم طرح ترافيك براي جانبازان 70 درصد به بالا رايگان خواهد بود.

دانشجو ادامه داد: جانبازان 35 تا 70 درصد، معلولان، بيماران خاص و خبرنگاران نيز همچون سال گذشته 30 هزار تومان بابت آرم طرح ترافيك بايد بپردازند.

به اعتقاد سخنگوي شوراي شهر تهران افزايش نيافتن تعداد آرم‌هاي طرح ترافيك در سال جاري با توجه به افزايش خودروهاي ورودي به شهر، مي‌تواند به معناي كاهش تعداد خودروهاي ورودي به طرح ترافيك باشد.

دانشجو در پاسخ به اينكه آيا با توجه به وضعيت آلودگي هوا قرار نيست اتفاق جديدي در حوزه كنترل محدوده طرح ترافيك صورت گيرد به خبرنگاران گفت: بايد كنترل محدوده طرح ترافيك به صورت جدي‌تر و علمي‌تر دنبال شود چرا كه در اين صورت با جلوگيري از ورود خودروهاي غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك قطعا ميزان آلودگي هواي پايتخت در اين محدوده‌ها كاهش خواهد يافت.

به گزارش ايسنا، سخنگوي شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور سردار رحيمي ـ رييس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ ـ در جلسه امروز شوراي شهر اظهاركرد: در اين جلسه گزارشي از وضعيت تعامل مثبت شهرداري تهران و راهنمايي و رانندگي ارائه شد.

وي با تاكيد بر اينكه نگاه اعضاي شوراي شهر به تعامل شهرداري و راهنمايي و رانندگي حمايتي است اظهار كرد: با توجه به اينكه سالانه ميلياردها تومان صرف اجراي پروژه‌هاي عمراني در تهران مي‌شود و هر ساله به حجم معابر، پل‌ها و تونل‌هاي تهران افزوده مي‌شود، تعامل با راهنمايي و رانندگي مي‌تواند موجب خدمت رساني بهتر معابر به شهروندان شود.

سخنگوي شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: به عنوان مثال اگر خياباني تعريض شود اما با كساني كه به صورت دوبله در خيابان توقف مي‌كنند برخوردي صورت نگيرد تعريض معبر كار بي فايده‌اي است.

وي با بيان اينكه پليس راهنمايي و رانندگي خواسته‌هايي به منظور تامين و نوسازي تجهيزات در اختيار خود را مطرح كرد، افزود: اعضاي شوراي شهر قول داده‌اند كه تا حد امكان نسبت به تامين بودجه لازم براي سال 91 با توجه به اين خواسته‌ها اقدام كنند و تا آنجا كه امكان دارد نيازهاي پليس راهنمايي و رانندگي برطرف شود.

به گزارش ايسنا، دانشجو ديگر دستور جلسه امروز شوراي شهر تهران را رسيدگي به پيشرفت طرح ساماندهي ساخت تاريخي جماران و توسعه و بهسازي اين محله عنوان كرد و توضيح داد: در اين جلسه با حضور شهردار منطقه يك و رييس سازمان زيباسازي شهر تهران گزارشي در خصوص طراحي طرح ساماندهي محله جماران ارائه شد و شوراي شهر نيز خواستار تعامل بيشتر با مشاور اين طرح و تصويب نهايي در حداقل زمان ممكن شد.

وي در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسه امروز پيرامون محله جماران توضيح داد: اين محله به خاطر موقعيت طبيعي، مكاني داراي ظرفيت‌هاي ويژه‌اي است و درعين حال با توجه به حضور امام خميني (ره) در ساليان آغاز انقلاب اسلامي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به گفته دانشجو مشاور طرح اين محله به دنبال شناساندن نقش محله جماران در تاريخ معاصر انقلاب به نسل جديد و اهميت بخشي به اين موضوع بوده و هم‌اكنون طرح اين محله در حال دسته‌بندي پيشنهادات است.

آنطور كه دانشجو گفت اعضاي شوراي شهر تهران در اين جلسه به مسئولان گوشزد كردند كه فرايند طراحي طرح ساماندهي بافت جماران كند پيش مي‌رود و نبايد به اين منظور زمان زيادي را از دست بدهيم.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي در رابطه با نحوه ورود شوراي شهر به موضوع آلودگي هواي تهران اظهار كرد: قانونگذار مسئوليت ورود به اين حوزه را به كميته اضطرار آلودگي هواي تهران داده است و تنها اين كميته اجازه مداخله‌هاي اجرايي را دارد.

وي در عين حال با اشاره به پيگيري شوراي شهر به اين موضوع به نمايندگي از مردم اظهار كرد: هر زمان كه كميته اضطرار خواستار همكاري و هماهنگي با مديريت شهري بوده است اين اقدام را انجام داده‌ايم.

به گفته وي، نگاه مديريت شهري اين است كه اگر شهرداري امكاناتي را دارد كه كميته اضطرار مي‌تواند از آن استفاده كند، زمينه اين موضوع را فراهم كنيم و بدون هيچ قيدي امكانات را در اختيار قرار دهيم.

وي به پيگيري‌هاي غيررسمي خود در خصوص موضوع آلودگي هواي تهران نيز اشاره كرد و گفت: برابر آخرين پيگيري‌هاي بنده از رييس سازمان محيط زيست استان تهران، با توجه به وزش باد، وضعيت هواي تهران از روز گذشته بهتر شده و به اندازه روزهاي قبل از آن نگران كننده نيست؛ درعين حال ما بايد همه روزه و به صورت مستمر مسئله آلودگي هوا را پيگيري كنيم.

وي ضمن خودداري از اظهار نظر درباره اظهارات اخير رييس سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر اينكه همه دستگاه‌ها به جز شهرداري تهران براي حل معضل آلودگي هوا اقدام كرده‌اند، گفت: اگر سازمان محيط زيست درخواست مشخصي دارد مي‌تواند عنوان كرد و مديريت شهري قطعا حداكثر همكاري را خواهد داشت؛ بهتر است اگر نكته‌اي مغفول مانده مشخصا به آن اشاره كنند چرا كه با كلي گويي مسئله‌اي حل نمي‌شود.

وي همچنين اظهارات برخي مبني بر اينكه كوتاهي شهرداري تهران در توسعه فضاي سبز موجب تشديد آلودگي هواي تهران شده است اظهار كرد: چنين موضوعي صحت ندارد و شهرداري تهران توجه ويژه‌اي به موضوع فضاي سبز دارد اما به هر حال در حوزه آلودگي هوا بي توجهي در يك بعد مي‌تواند موجب عدم اثرگذاري ابعاد ديگر مقابله با آلودگي هوا شود.

وي در اين رابطه توضيح داد: به عنوان مثال تا زماني كه خودروسازان، خودرويي با مصرف سوخت و ميزان آلايندگي استاندارد توليد نكنند و نقش خود را در حوزه كاهش آلودگي هوا به درستي ايفا نكنند و يا تا هنگامي كه از موضوع حمل و نقل عمومي آنطور كه بايد و شايد حمايت نشود نمي‌توان انتظار داشت كه مسئله آلودگي هوا تنها با توسعه فضاي سبز يا انجام مواردي از اين دست برطرف شود.

به گفته دانشجو، در حال حاضر خودروهاي توليد شده در داخل كشور فاصله بسياري با استانداردهاي جهاني دارد.

به گزارش ايسنا، دانشجو همچنين در پاسخ به خبرنگاري در اين خصوص كه شهرداري تهران در سال گذشته ديوار حاشيه بلوار فرحزاد را با صرف هزينه دو ميليارد توماني بهسازي كرده بود اما امسال اين قسمت جمع‌آوري شده است، گفت: اگر واقعا موضوع به همان ترتيبي است كه شما مي‌گوييد جاي تاسف دارد و شوراي شهر نيز پيگيري خواهد كرد.

وي همچنين از اجراي طرح نماد ميدان انقلاب اسلامي تا قبل از پايان سال جاري خبر داد و اظهار كرد: در حاشيه جلسه امروز رييس سازمان زيباسازي شهر تهران قول داد كه نصب نماد ميدان انقلاب را به فوريت پيگيري كند.

به گفته دانشجو تصويب يك فوريت طرح سياست‌هاي شهرداري براي بودجه 91 و نيز يك فوريت لايحه بودجه شركت‌هاي شهربان و حريم‌بان از ديگر دستورات جلسه امروز شوراي شهر برشمرد و ادامه داد: علاوه بر اين موضوع معرفي سيدجواد تشكري هاشمي، احمدي بافنده و اماني به عنوان اعضاي اصلي هيئت عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در دستور كار قرار گرفت كه با توجه به اتمام وقت جلسه تصميم در اين رابطه اتخاذ نشد و بررسي آن به جلسه ديگري موكول شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
با تعطیلی 2 هفته ای تهران به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا موافقید؟
بلی
خیر
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
تعطیلی همه مشاغل به جز سطح 1 در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهرها
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.