کد خبر: ۳۶۵۸۱۳
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
هوشمند سازی صنعت بیمه یک شبه میسر نمی‌شودرییس کل بیمه مرکزی، با تاکیدبراهمیت دقیق بودن قرارداد‌های بیمه‌ای اظهارداشت که قرارداد‌های بیمه‌ای غیر از این را قبول نخواهد داشت و به عنوان بخش نظارتی صنعت بیمه، به طور جدی وارد این قرارداد‌ها خواهد شد.
هوشمند سازی صنعت بیمه یک شبه میسر نمی‌شود
"غلامرضا سلیمانی" در نشست خبری به مناسبت روز ۱۳ آذر، در پاسخ به پرسش خبرنگار، قرارداد بیمه را تعهدی بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر خواند و گفت: انتظارات بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه‌ای بسیار زیاد است و اگر بخواهیم فقط براساس قرارداد عمل کنیم قطعا بیمه‌گر در زمان ایجاد خسارت یا آن را پرداخت نمی‌کند و یا با تاخیر پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت دقت در شرایط عمومی و خاص عقدقرارداد بیمه، بیان کرد: هنگام عقد قرارداد بیمه که یک معامله معمولی نیست باید آیین‌نامه‌ها را درنظر گرفت، زیرا اگر قرارداد‌های صنعت بیمه خوب و کنترل شده نباشد در زمان پرداخت خسارت با مشکل روبرو خواهیم شد.

رییس کل بیمه مرکزی، اذعان داشت که بیمه گذاران ممکن است در قرارداد‌های بیمه‌ای به دنبال شرایط بسیار آسان باشند که بدون بند‌های مشخص امضا شود، اما اینگونه هم هنگام دریافت خسارت با مشکل روبروخواهند شد.

رییس کل بیمه مرکزی، در پاسخ به پرسش چابک‌آنلاین مبنی براینکه "آیا شرکت‌های بیمه‌ای در نوآوری محصولات خود، موفق شده‌اند تا تکلیفی که برگردن آن‌ها نهادید انجام دهند؟ "، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای دررابطه با شعار هر شرکت بیمه یک محصول جدید در سال" بسیار فعال شده‌اند و به طور دائم محصولات جدید به بیمه مرکزی معرفی می‌کنند.

سلیمانی، شرکت‌های بیمه کوثر، سرمد، سامان، تعاون و تجارت‌نو را از جمله شرکت‌های موفق در عمل به شعار مذکور خواند و گفت: بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای محصولات جدید خود را به بیمه مرکزی معرفی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها هم موفق به دریافت مجوز و عملیاتی کردن طرح شده اند.

هوشمند سازی بیمه انتظار وزیر اقتصاد است

وی، در واکنش به نکته مطرح شده از سوی چابک آنلاین در خصوص گلایه وزیر اقتصاد در همایش بیمه در خصوص هوشمند نبودن بیمه، بیان کرد: هوشمند سازی یک انتظار است و نکته وزیر اقتصاد گلایه نبود.

رییس کل بیمه مرکزی، اظهارداشت: دولت، نظام و رییس جمهور از صنعت بیمه انتظار دارند که هوشمند باشد و هوشمند سازی هم به سادگی میسر نیست.

سلیمانی، اضافه کرد: هوشمند سازی یعنی حرکت دربستر بلاکچین و در حال حاضر این مساله شروع شده، اما این مساله چیزی نیست که یک شبه رخ دهد و باید در عمل باشد، به همین دلیل در پلتفورم برنامه ریزی شده تا در سال ۱۴۰۰ کدیکتا و یا دیجیتالی کردن عملیات صدور انجام شود و در سال ۱۴۰۱ هم در بخش خسارت خواهد بود.

وی، به کروکی الکترونیک اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه کروکی الکترونیکی چیزی نیست که بتوان گفت از همین فردا انجام خواهد شد بلکه نیاز به زیرساخت‌هایی سخت افزار، آموزش نیرو‌های مورد نظر، نرم افزار و جلوگیری از تقلب دارد.

رییس کل بیمه مرکزی، به حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: به دلیل ناآگاهی، این مساله با مخالفت و مقاومت همراه بود و حتی بعضی از نمایندگی‌ها و شرکت‌های بیمه هم مقاومت کردند، بنابراین هوشمند سازی برنامه نیست، بلکه یک انتظار است که باید به سمت ان برویم و سیاستگذاران باید افق را بلند‌تر ببینند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: