کد خبر: ۳۶۵۱۸۵
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
0
مدیرکل بازرسیٰ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرآیند رسیدگی به شکایات کارگران به کمتر از یک روز رسید.
فرایند رسیدگی به شکایات کارگران به کمتر از یک روز رسید

مهری طالبی دارستانی روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با کارگران استان اظهار داشت: شکایت‌های جامعه کارگری در بازه زمانی که دولت جدید استقرار یافته نه برمبنای شکایت روزانه بلکه با توجه به برگشت شکایاتی که رسیدگی نشده و از قبل مانده افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش به فضایی برمی‌گردد که در رابططه با مبارزه با فساد در دولت جدید وجود دارد و مردم امیدوارند مشکلاتی که گریبان جامعه کارگری را گرفته و به سال‌های قبل بازمی‌گردد حل شود.

۳هزار شکایت در ۲ ماه

مدیر کل بازرسیٰ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که فقط در ۲ ماه اخیر سه هزار شکایت و گزارش از سوی جامعه کارگری مطرح شده است اظهار داشت: پنج درصد این شکایات در کمتر از ۲۴ ساعت به نتیجه رسیده که اغلب موارد به نفع کارگر بوده است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به دستور مقام عالی وزارت تلاش می‌کنیم خط ارتباطی مستقیم برای افرادی ایجاد کنیم که از پیامد‌های شکایت خود دغدغه دارند.

طالبی دارستانی گفت: در این پیوند، سامانه «سوت زنی» برای دریافت شکایات ایجاد می‌شود و تا هنگام راه اندازی این سامانه جامعه کارگری می‌توانند یا شماره تلفن شخصی با اینجانب ارتباط بگیرند.

وی با بیان این که افزایش بازرسی‌ها بر کاهش تخلفات در جامعه کارگری تاثیر دارد اظهار داشت: اگر بازرسی‌ها واقعا بازرسی باشد و سود شخصی در آن دخیل نباشد و گاه نگاه اصلاحی و در جهت رفع مشکلات باشد به طور حتم تخلفات کاهش می‌یابد.

دارستانی از تکمیل شدن بانک اطلاعاتی کارفرمایان نیز خبر داد و افزود: اطللاعات کارفرمایان همه استان‌ها به زودی تکمیل و نهایی خواهد شد.

وی در تشریح علل شکایت نکردن کارگران و سکوت آن‌ها در برابر حق کشی نیز اظهار داشت: متاسفانه ظلم‌های عجیبی به جامعه کارگری موجب ناامیدی شده است به طوری که برخی کارگران احساس می‌کنند در یک فضای ارباب رعیتی هستند که چاره‌ای جز سکوت و تسلیم ندارند و گاه با رساندن شکایت خود بیشتر دچار آسیب شده اند که ما سعی کرده ایم این فضا اصلاح شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: