کد خبر: ۳۶۴۸۸۵
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
بیمه Insurance سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.
تبلیغات درست در شرکت‌های بیمه یعنی رسیدن به ضریب نفوذ بالاتر
بیمه Insurance سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.
 
طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه گذار نامیده می‌شود) به طرف دیگر (که بیمه گر نامیده می‌شود) منتقل می‌گردد. بنا به تعریف، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند.
 
در مقابل، بیمه‌گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. به موجب قانون بیمه ایران، بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه‌گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد.
 
متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار و وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه می‌نامند.
 
 
در همین رابطه امیر صفری مدیرکل نظارت برشرکت‌های بیمه و هماهنگی اموراستان‌ها بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: بیمه، فعالیتی اقتصادی است که دو طرف عرضه و تقاضا را دارد و باید دید که محصولات بیمه‌ای برای مشتری به صرفه است که از آن استقبال کند یا خیر.

وی افزود: اشخاص برای خرید بیمه نامه عمر محاسبه می‌کنند که این بیمه نامه تحت هرعنوانی آیا به صرفه است؟ مساله اصلی این است که اگراین بیمه نامه برای بیمه گذار به صرفه نباشد به خرید نشان نخواهد داد.  

مدیرکل نظارت برشرکت‌های بیمه و هماهنگی اموراستان‌ها بیمه مرکزی، ادامه داد: ممکن است بیمه گذار در مورد صرفه اقتصادی بیمه عمر برداشت اشتباهی داشته باشدو هنر شرکت بیمه این است که در بیمه عمر برای  مشتری، صرفه اقتصادی واقعی ایجاد کند و این را به بیمه گذار در عمل  نشان دهد.  

صفری گفت: تبلیغات غیرواقعی هم دربلندمدت بی تاثیراست ومشتری، به صرفه بودن یا به صرفه نبودن را در نهایت، به درستی و در مقایسه با سایر ابزار‌های جایگزین تشخیص خواهد داد.

وی، بیان کرد: بیمه باید برای افراد سود داشته باشد و این سوددهی باید ثابت شود تا تمایل افراد به خرید ایجاد شود که در اینصورت همه به سراغ بیمه خواهند آمد.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی اموراستان‌ها بیمه مرکزی، تصریح کرد: گاهی و برخی از بیمه گذاران، محصولات بیمه عمررا بدرستی نمی‌شناسند و درخصوص سود مشارکت در منافع شرکت‌ها، آگاهی لازم را ندارند و شرکت بیمه باید روی سود مشارکت در منافع خود تبلیغ کند.

صفری، ادامه داد: برخی ازشرکت‌ها سود مشارکت در منافع ۳۰ درصدی پرداخت می‌کنند البته این سود باید بادوام و بلند مدت باشد و مشتری به این نتیجه برسد که حداقل ۴ سال از این سود منتفع خواهد شد.

وی، با اشاره به رشد بازارسهام در سال ۹۸ واستقبال بی‌سابقه افراد جامعه از این بازار، گفت: به عنوان مثال، تعداد کد‌های بورسی در این سال با رشدی بی سابقه روبرو شد و علت آن این است که بازار سهام در آن سال به صرفه شد، اما در حال حاضرازاین بازاراستقبال جندانی  نمی‌شود، زیرا فاقد صرفه اقتصادی است و بیمه عمر نیز به همین شکل است و اگر صرفه اقتصادی ایجاد شود مسلماً از بیمه عمر استقبال خواهد شد.

مدیرکل نظارت برشرکت‌های بیمه وهماهنگی اموراستان‌ها بیمه مرکزی تاکید کرد که اعتماد در بیمه بسیار مهم است، زیرا بیمه گذار پولی پرداخت می‌کند که در ازای آن بعداً مبلغی را دریافت خواهد کرد که این موضوع در بیمه نامه‌های عمر بلند مدت تر، حساس‌تر است.

صفری، با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای باید خود، نظارت بر روی بازاریابان عمر را بیشترکنند، افزود: منافع بازاریاب فروش بیمه نامه است و این امکان وجود دارد که برای فروش بیمه نامه، از امکانات و مزایایی صحبت کند که در بیمه نامه وجود ندارد.

وی، خاطرنشان کرد که شرکت بیمه باید بازاریاب و نماینده خود را نظارت کند، به نحوی که در هنگام فروش بیمه نامه چه قولی از طرف شرکت بیمه به مشتری می‌دهد، زیرا درصورت دادن  وعده بی اساس به مشتری توسط بازاریاب، منجر به عدم اعتماد در بیمه گذاران می‌شود درحالیکه  اعتماد را باید با حرف راست و درست بدست آورد.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان‌ها بیمه مرکزی اظهار کرد: طبق مقررات، بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای اجازه تبلیغات گمراه کننده را نمی‌دهد، زیرا تبلیغات غیرواقعی در جامعه منجر بی‌اعتمادی نسبت به بیمه می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: