کد خبر: ۳۵۴۷۰۸
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
0
میزان حق بیمه تابعی از نرخ تورم نیست و صنعت بیمه بیش از سودآوری به کاهش فشار اقتصادی مردم و تامین رضایت حداکثری بیمه‌گذاران تاکید دارد.
افزایش رضایتمندی بیمه‌ای مردم از بیمه گریزی پیشگیری می‌کند
به گزارش پول نیوز، دکتر غلامرضا سلیمانی بیان کرد: با وجود افزایش چهل و پنج درصدی حق بیمه در سال جاری، نرخ بیمه شخص ثالث تنها ۳۷ درصد رشد دارد و حتی در برخی از رشته ها، نرخ بیمه نامه‌ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی از راهکار‌هایی نظیر افزایش بهره وری و کنترل ضریب خسارت به عنوان مسیر‌های اصلی کاهش نرخ حق بیمه نام برد و افزود: غیر از رشته بیمه شخص ثالث که بیمه نامه اجباری محسوب می‌شود و نرخ مشخصی دارد در سایر رشته‌ها رقابت قابل قبولی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد سال گذشته صنعت بیمه پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آیین‌نامه راننده محوری با هماهنگی نیروی انتظامی پیگیری می‌شود و کار‌های مقدماتی نظیر احراز هویت رانندگان در حال انجام است.

رئیس شورای عالی بیمه در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، تصریح کرد: تخفیف بیمه نامه شخص ثالث، امتیاز خاص اشخاص محتاط است و به همین خاطر غیر از افراد درجه یک خانواده، قابل انتقال به غیر نیست.

دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که افزایش میزان رضایتمندی مردم، ضریب بیمه‌گریزی را کاهش می‌دهد، به ضرورت بازنگری در آیین نامه مربوط به خودرو‌های نامتعارف اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت سرمایه اعتماد در صنعت بیمه گفت: در خصوص مساله خودرو‌های نامتعارف از مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم که قانون را به گونه‌ای تغییر دهند تا شرکت‌های بیمه بتوانند سقف خسارت را پرداخت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با ابراز رضایت از رشد قابل قبول در رشته‌های بیمه درمان تکمیلی، خاطرنشان کرد: در بیمه‌های غیر اجباری هیچگونه تعرفه‌ای وجود ندارد و کیفیت و کمیت پرداخت خسارات به نرخ و شرایط خرید بیمه نامه و میزان تعهد بیمه گر، بستگی دارد.

دکتر سلیمانی در ادامه از هماهنگی نهاد ناظر صنعت بیمه با سازمان تامین اجتماعی و همچنین سازمان بیمه سلامت خبرداد و گفت: با توجه به اجرای طرح سپاس و حذف نسخه‌های فیزیکی در آینده نزدیک، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه‌ای نیز در این بخش افزایش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص نارضایتی برخی از بیمه گذاران از نحوه خدمات رسانی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ تصریح کرد: همانگونه که بار‌ها اشاره شد شرکت آتیه سازان حافظ زیر نظر بیمه مرکزی نیست و تا تعیین تکلیف شیوه فعالیت آن، نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان پاسخگوی عملکرد این شرکت نخواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز رضایت از برپایی مجامع و گزارش حسابرسی شرکت‌های بیمه، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه به لحاظ توانگری مالی و ساختار مدیریتی روند رو به رشدی دارند و با توجه به تصویب آیین نامه سرمایه گذاری و حضور شرکت‌های بیمه در بورس و همچنین افزایش سرمایه اجباری حداقل دوبرابری از قدرت کافی برای ایفای تعهدات خود بهره‌مند هستند.

وی افزود: شیوه بنگاه داری در صنعت بیمه با نهاد‌های مشابه، تفاوت اساسی دارد و بر مبنای دریافت حق بیمه، سرمایه‌گذاری هوشمندانه و تولید نقدینگی است.

دکتر سلیمانی، سرمایه گذاری آگاهانه و هدفمند را ماموریت اصلی صنعت بیمه دانست و با اشاره به ضرورت توسعه بنگاه‌های بیمه‌ای در کشور، گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو توسعه عملیات بیمه گری و تاسیس شرکت‌های جدید بیمه‌ای است که از عوامل مهم توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

رئیس کل بیمه مرکزی، وضعیت ضریب نفوذ بیمه‌های غیر زندگی را در مقایسه با کشور‌های منطقه و همچنین کشور‌های در حال توسعه، رضایت بخش دانست و اظهار داشت: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه نگاه تخصصی را در بخش بیمه‌های زندگی حاکم کرده ایم و خوشبختانه با شفافیت عملکردی و همچنین سودآوری قابل توجه این بیمه نامه می‌توانیم در رقابت با بازار‌های موازی نظیر بانک، بورس، مسکن، طلا و ارز موفق‌تر عمل کنیم.

دکتر غلامرضا سلیمانی در پایان با بیان این مطلب که حضور پرقدرت شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ‌ها و مجموعه‌های نوآور در صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ شرکت استارتاپی با مجوز رسمی بیمه مرکزی در صنعت بیمه فعالیت می‌کنند و مجموعه‌های دیگر نیز با احترام به قانون و الزام به حرکت در چارچوب آیین نامه می‌توانند به این قافله بپیوندند.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: