August 2021 04 / چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۵۳۶۶۳
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
0
معاون مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت عتف با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، صنعت آموزش عالی شانه به شانه صنعت توریسم در حال حرکت است، بر لزوم برندینگ و نمادسازی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
ارائه راهکارهایی برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها
به گزارش پول نیوز، دکتر عبدالحمید علیزاده در دومین کارگاه بین المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها که به میزبانی دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، رویکرد‌ها و تجربیات گوناگونی در کشور‌های مختلف وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به برندینگ و مارکتینگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حضور موثر در عرصه بین الملل، سرمایه گذاری و تبلیغات همگی باید به مارکتینگ در عرصه بین المللی منجر شود، افزود: در این راستا کافی است به صنعت آموزش در دنیا نگاهی بیندازیم تا مشاهده کنیم که سال‌هاست صنعت آموزش عالی شانه به شانه صنعت توریست در اغلب کشور‌های دارای زیرساخت در حال حرکت است.

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف با تأکید بر لزوم برندینگ و نمادسازی دانشگاه‌ها ادامه داد: ما در صنعت آموزش عالی نیازمند دیده شدن، شنیده شدن و پسندیده شدن هستیم و قطعا تا دیده شدنی درکار نباشد، پسندیدنی هم در کار نخواهد بود.

دکتر علیزاده با بیان اینکه در مرحله عرضه، شاخص‌هایی مثل جذابیت، قابل فهم بودن و... لازم است، خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در جذب دانشجویان بین‌الملل داشته‌ایم، ممکن است در یک مقطع زمانی با تقاضا‌های تصادفی بسیاری مواجه باشیم، اما این نوع تقاضا قابل استناد نیست و باید هدف ما ایجاد تقاضای پایدار و جذب آن باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت علوم بر این امر استوار است که از برنامه‌ها و اقدامات دانشگاهی در راستای بین‌المللی سازی و برندینگ حمایت کنیم و نقش اجرایی را از حوزه خود حذف و به دانشگاه‌ها واگذار کنیم. در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از این اقدامات، برگزاری کارگاه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است. در این کارگاه تلاش شده تا با دعوت از سخنرانان برجسته از موسسه‌های مختلف علم سنجی و نظام‌های رتبه‌بندی، از تجربیات و اقدامات موفق حوزه بین‌المللی‌سازی بهره‌مند شویم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: