August 2021 04 / چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
یک کارشناس رسمی دادگستری در رشته بیمه بیان کرد؛
کد خبر: ۳۵۲۲۴۰
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
0
این کارشناس صنعت بیمه گفت: ارزیابی صحیح ریسک، تعیین حق بیمه متناسب با آن و مدیریت ریسک یکی از وظایف اصلی شرکت‌های بیمه است بنابراین بیشتر شرکت‌های بیمه رقابتی نفس گیر از نوع نرخ شکنی را برای رسیدن به اهداف کم و بیش توسعه‌ای سرلوحه کار خود قرار می دهند.
تولیدی/////
به گزارش پول نیوز، صنعت بیمه در همه جوامع پشتوانه‌ای برای مردم جامعه در مواقع بروز حوادث طبیعی است، اما در ایران مردم اعتقادی چندانی به بیمه ندارند و جز در موارد الزامی نظیر بیمه شخص ثالث به ندرت به سراغ شرکت‌های بیمه می‌روند. این مسئله باعث شده با وجود بیمه‌های اجباری، ضریب نفوذ بیمه در ایران به رقم کمی برسد که نسبت به میانگین جهانی عدد پایینی محسوب شود.

این ضریب نفوذ پایین بیمه باعث شده شرکت‌های بیمه برای به دست آوردن بازار در برخی رشته‌های بیمه‌ای و جذب بیمه‌گزاران به سمت خود اقدام به نرخ شکنی و رقابت منفی با یکدیگر کنند، امری که امروز در بسیاری از صنایع دیگر در کشور نیز مشاهده می‌شود.

اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که این نرخ شکنی و رقابت منفی بیمه گران با یکدیگر، چه آسیبی به صنعت بیمه وارد می‌کند؟

در همین رابطه علیرضا رنجبر، عضو شورای فنی بیمه دانا و کارشناس رسمی دادگستری در رشته بیمه درباره نرخ شکنی شرکت‌های بیمه به خبرنگار پول نیوز گفت: ارزیابی صحیح ریسک، تعیین حق بیمه متناسب با آن و مدیریت ریسک یکی از وظایف اصلی شرکت‌های بیمه است بنابراین بیشتر شرکت‌های بیمه رقابتی نفس گیر از نوع نرخ شکنی را برای رسیدن به اهداف کم و بیش توسعه‌ای سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی افزود: ضعف عملکرد و فقدان نوآوری در محصولات بیمه‌ای در دوران تحریم و شرایط سخت اقتصادی، شرکت‌های بیمه را در تنگنا قرار داده است، زیرا آن‌ها مجبور به پذیرش ریسک‌ها با نرخ غیر فنی برای حفظ سهم خود از بازار و گذران امور اجرایی شده اند تا جایی که حتی حاضرند با بدهکاران بزرگ بیمه‌ای نیز قرارداد امضا کنند.

عضو شورای فنی بیمه دانا در ادامه عنوان کرد: زیان انباشته در صورت‌های مالی شرکت ها، عدم پشتوانه لازم برای پرداخت خسارات بزرگ و تاخیر در پرداخت خسارات از تبعات نرخ شکنی در کوتاه مدت است و در دراز مدت نیز منجر به ناتوانی شرکت‌ها در عمل به وظایف خود در قبال کارکنان، سهام داران و بیمه گزاران خواهد شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: افزایش سطح کیفی خدمات بیمه‌ای باید جایگزین نرخ شکنی شرکت‌های بیمه در کشور شود تا بیمه گزاران برای دریافت خدمات از شرکت‌های بیمه اشیاق بیشتری داشته باشند و به تبع آن شرکت‌ها نیز مسیر رشد و توسعه خود را به درستی طی کنند.
 

 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: