کد خبر: ۳۵۱۲۰۹
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
0
مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست گفت: تمبر یکی از رسانه‌های مهم فرهنگی در کشور است و حفظ تمبر نیاز به تلاش جدی‌تر دارد.

به گزارش پول نیوز، مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست گفت: الصاق تمبر روی بسته‌ها و پاکت‌های پستی بین‌المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشور،‌ از سر گرفته شد.

تمبر پستی یک ابزار ارتباطی و رسانه ملی اثربخش است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیوندی مستحکم بین مردمان سرزمین‌ها و کشورهای مختلف از هر ملتی، مذهبی، زبانی و نژادی برقرار می‌کند. تمبر رسانه‌ای مصور و دیداری است که با زبان تصویر با همه سخن می‌گوید. زبانی که نیاز به مترجم ندارد و هرکس آن را می‌شناسد. زبانی که پیامش از تمامی تقسیم بندی‌های جغرافیایی، نظام‌های سیاسی و طبقه‌بندی‌های اجتماعی عبور کرده و بی هیچ دخل و تصرفی به مخاطب می‌رسد.

هنگامی که آلبوم‌های تمبر را ورق می‌زنیم، در میان انبوه این قاب‌های کوچک تمبرهایی به چشم می‌خورد که تصویر افراد و شخصیت‌های به‌نام و بزرگ بر آن حک شده است. در کشور ما بسیاری از تمبرهای پستی خیره‌کننده، آن دسته از تمبرهایی است که واقعیت رویدادها، وقایع و تاریخ و چهره شخصیت‌های برجسته تاریخ‌ساز و نخبگان  کشور را که در اعتلای فرهنگ و عظمت ایران اسلامی نقش ارزشمند داشته و دارند، به تصویر کشیده است.

محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در سال‌های گذشته به اهمیت استفاده از تمبر به‌عنوان هویت و تاریخ کشور اشاره کرده و گفته بود «تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در بسیاری از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چرا که تمبر تاریخ این کشورها است» و بر همین اساس تاکید کرد که تا پیش از پایان دولت هم تمبر به عنوان میراث پست و نماد فرهنگی پست به بسته‌های پستی برگردد.

به گفته او، تمبر یکی از رسانه‌های مهم فرهنگی در کشور است و حفظ تمبر نیاز به تلاش جدی‌تر دارد. ما مکان‌های تاریخی، رویدادهای مهم و میراث‌های ماندگار بسیاری داریم که می‌توانیم با تمبر آن را به تمام دنیا ارسال کنیم، اینها سبقه تاریخی دارند. زمانی که تمبرهای مختلف چاپ و در دنیا منتشر می‌شود و در کلکسیون‌های دنیا قرار می‌گیرد، می‌تواند فرهنگ غنی کشور را نشان دهد. 

در این راستا حسن عمیدی -مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان‌ها و ارتباطات شرکت ملی پست- در گفت‌وگو با ایسنا از بازگشت تمبر به مرسولات پستی خبر داد و گفت: تا ۱۰ سال پیش، تمبر به‌عنوان یک هزینه پستی حساب می‌شد و مردم با خرید تمبر، مبلغ پستی را پرداخت می‌کردند. با گذشت زمان و الکترونیکی شدن فرآیندهای پستی و بروز تکنولوژی‌های جدید مانند توکن، تمبر از چرخه پستی خارج شد. 

عضو شورای عالی تمبر با بیان اینکه دستور وزیر ارتباطات این بود که تمبر به چرخه پستی برگردد، افزود: از حدود ۱۵ روز پیش، الصاق تمبر روی بسته‌ها و پاکت‌های پستی بین‌المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشورمان،‌ از سر گرفته شد.

عمیدی خاطرنشان کرد:‌ نگاه ما هم برای این کار، یک نگاه فرهنگی است برای اینکه بتوانیم تمبر که یک سفیر فرهنگی و نشان‌دهنده شخصیت‌ها و رویدادهای مهم کشور است را به دنیا معرفی کنیم. الصاق تمبر به مرسولات، در گام نخست، برای بسته‌های بین‌المللی است و امید داریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، الصاق تمبر به بسته‌های داخلی هم انجام شود.

برچسب ها: تمبر ، پستی ، نامه ، پست ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: