به گزارش پول نیوز، بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی دارد، به موجب مصوبه مورخ ۱۳۵۸/۷/۲۵ مجمع عمومی بانکها از ادغام ۱۱ بانک ایران و انگلیس، بین المللی ایران و ژاپن، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایهای بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال در تاریخ ۱۳۵۸/۹/۲۹ و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید و در سال ۱۳۶۰ بانک ایران و روس به آن ملحق شد.
بانک تجارت با مجموعهای از تجربیات و خدمات روزآمد
بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز کرد.
بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساختهای غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانکهای تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل پیشگام باشد.
پیرو ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی،
سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای دولتی مشمول واگذاری، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ ۱۳۸۷/۱۲/۳ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ثبت و آگهی شد و سهام بانک در تاریخ ۱۳۸۸/۲/۹ در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ ۱۳۸۸/۰۲/۲۸ در تابلوی بورس اوراق بهادار قرار گرفت.
با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت، لزوم بازنگری در ماموریتها و استراتژیهای بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و
خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است.
تلاش در جهت مشتری مداری، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانکهای بورسی از حیث میزان سرمایه، تلاش برای ایفای مسئولیتهای اجتماعی، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.
از جمله مسئولیتهای اجتماعی بانک نیز میتوان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمکهای مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنوارههای دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.
هم اکنون،
بانک تجارت با سرمایهای معادل ۲۲۳.۹۲۶ میلیارد ریال، ۱۹.۰۰۰ نفر پرسنل و با به کارگیری فناوریهای نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از ۱۶۰۰ شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانکهای تجاری کشور و مورد اعتماد بانکهای معتبر بین المللی است.
بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای تجاری منطقه با طراحی و خلق خدمات نوین و با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان به ویژه مشتریان ارزنده، دارای حضوری موثر در بازارهای داخلی، منطقهای و جهانی است.
اعتبار و خوشنامی بانک به همراه نیروی انسانی متبحر و نیز توانمندی ارایه
خدمات بانکی به ویژه درحوزه تعهدات، این امکان را برای بانک فراهم ساخته تا در چارچوب قوانین پولی و بانکی کشور، ضمن ارتقای سودآوری و تامین منافع تمامی ذینفعان، بتواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و پیشرفت نظام بانکداری کشور ایفا کند.
بانک تجارت در افق چشم انداز خود، به عنوان انتخاب اول مشتریان، بانکی پاسخگو خواهد بود که نیازهای مشتریان را در کوتاهترین زمان و با جدیدترین خدمات تامین مینماید.
متعهد به رعایت اصول حرفهای و قانونی، متعهد به ارزش آفرینی برای کلیه ذینفعان، متعهد به رعایت اصول مشتری محوری و پاسخگویی، متعهد به مدیریت مشارکتی و یادگیری سازمانی و متعهد به شفافیت و صداقت ارزشهای این بانک محسوب میشود.