معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ اظهار کرد:
کد خبر: ۳۴۳۹۵۹
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، خرید بیمه‌های اختیاری توسط عموم مردم و حتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در اولویت، قرار ندارد و با این وضع باید حق داد که بخش عمده‌ای از کارشناسان و فعالین صنعت بیمه در کشور، نگران اعمال رویکرد ارایه مجوز‌ها برای شرکت‌های بیمه گر جدید، باشند.
تاثیر مستقیم شرایط اقتصادی بر خرید بیمه‌ نامه‌های اختیاری توسط مردم
به گزارش پول نیوز، بررسی آمار نشان می‌دهد که سرعت رشد صنعت بیمه در ایران بالاتر از میانگین منطقه و جهان بوده و با وجود افت ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه و ثابت ماندن آن در جهان، این شاخص در ایران روندی افزایشی داشته است.

با توجه به فعالیت استارت آپ‌ها که با تکیه بر دانش‌های جدید توسعه یافته‌اند و همچنین افزایش شناخت مردم از این صنعت، شاخص‌های مختلف صنعت بیمه در ایران رو به بهبود قدم برداشته اند و جالب این است که در برخی بخش‌ها سرعت رشد آن از میانگین جهانی و منطقه نیز بالاتر بوده است.

برخی از کارشناسان معتقدند با روی کار آمدن استارت آپ‌های بیمه‌ای، صنعت بیمه رنگ و بویی به خود می‌گیرد همانطور که رئیس کل بیمه مرکزی وجود استارت آپ‌ها را عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌داند، اما برابر آمار‌های اعلام شده استارت آپ‌ها نیز نتوانسته اند به افزایش این ضریب در کشور کمک کنند و استقبال از آن‌ها خوب نبوده است، چه آنکه سهم این استارت آپ‌ها از صنعت بیمه در کشور یک درصد است. هرچند برخی دیگر از کارشناسان و مقامات در بیمه مرکزی معتقدند ضریب نفوذ بیمه در کشور، تا سال‌های آینده به استاندارد جهانی خواهد رسید.

علی عزتی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ به پول نیوز گفت: بر اساس استاندارد‌های توصیه شده در صنعت جهانی بیمه و درراستای توسعه متوازن اقتصادی کشور‌ها و پیشگیری ازهرگونه انحصار و تبعات ناشی از آن، لازم است که به ازای هر یک میلیون نفر از جمعیت جهان، حداقل یک موسسه بیمه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود: اقدامات اخیر شورای عالی بیمه، قابل توجیه است و متناسب سازی تعداد شرکت‌های بیمه گر با جمعیت کشور، گامی در جهت رقابتی‌تر و شفاف‌تر کردن فضای کسب و کار برای شرکت‌های بیمه گر فعال و فعالین اقتصادی در بخش‌های متعدد خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ خاطر نشان کرد: براساس رویکرد کلان برنامه ششم توسعه، متولیان صنعت بیمه باید متمرکز بر برنامه‌های توسعه‌ای باشند و این مهم نمی‌تواند تنها با ارایه مجوز به شرکت‌های بیمه‌ای جدید تامین شود.

بیشتر بخوانید: ادغام استارت آپ‌های بیمه‌ای، قدمی مثبت در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران

عزتی، با بیان اینکه باید فکری هم به حال توسعه بازار‌های موجود کرد ادامه داد:درصورت تقسیم سبد‌های پرتفو‌ی موجود و عدم افزایش وسعت کیک بیمه، هیچ اتفاق مناسب و مفیدی نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: سیاست گذاری و اعمال رویکرد افزایش تعداد شرکت‌های بیمه ای، بایدمنطبق با الزامات مندرج در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و در چارچوب وضعیت اقتصادی کشور باشد.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ خاطرنشان کرد که درحال حاضر صنعت بیمه امکان دسترسی به دانش روز و تجارب شرکت‌های موفق بیمه گر در سطح جهان را ندارد و خدمات بیمه‌ای در حال ارایه در داخل نیز بیشتر به صورت معمول و بر اساس روش‌ها و روال سنتی گذشته، ارایه می‌شود و فاقد نوآوری‌های قابل تامل است.

وی افزود: به دلیل شرایط اقتصادی، خرید بیمه‌های اختیاری توسط عموم مردم و حتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در اولویت، قرار ندارد و با این وضع باید حق داد که بخش عمده‌ای از کارشناسان و فعالین صنعت بیمه در کشور، نگران اعمال رویکرد ارایه مجوز‌ها برای شرکت‌های بیمه گر جدید، باشند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ اذعان داشت که وجود بیمه نامه‌های اجباری مانند شخص ثالث در ایران باعث شده که شرکت‌های بیمه وقت و توان خود را بیشتر صرف رقابت‌های مرتبط با افزایش سهم و انحصاربازار، کنند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ با اشاره به توجه ویژه متولیان صنعت بیمه در چند سال گذشته به تشکیل شرکت‌های تخصصی بیمه‌ای اظهارکرد: این نوع بیمه گران، به دلیل دوری از ریسک و پرتفوی سایر رشته‌ها، بازدهی بیشتری در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند.

عزتی تاکید کرد: شرکت‌های تخصصی بیمه با ارائه انواع محصولات بیمه‌ای، می‌توانند گام بزرگی در جهت تقسیم صحیح و دقیق ریسک برداشته و موجب ایجاد رضایت در جامعه بیمه‌گذاران شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: