یک کارشناس صنعت بیمه کشور در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۹۴۰۴
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
0
کارشناس صنعت بیمه کشور بیان کرد: وظیفه اطلاع رسانی رشته‌های جدید بیمه‌ای در کشور برعهده بیمه مرکزی است، اما برای فروش و بازاریابی رشته‌های جدید که قطعا تخصصی و بخش‌های خاصی از جامعه را دربر می‌گیرد، باید توسط شرکت‌های بیمه اطلاع رسانی شود.
تولیدی/// منتشر نشود/// صنعت بیمه نباید در اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ بیمه تعلل داشته باشد
به گزارش پول نیوز، چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی از عرضه ۳۲ محصول بیمه‌ای در کشور خبر داد و گفت که متاسفانه بخش اعظم جامعه محصولات بیمه کشور را تنها در رشته بیمه شخص ثالث و ۳ یا ۴ محصول دیگر خلاصه می‌کنند.

اما این سوال مطرح می‌شود که آیا اطلاع رسانی نادرست و کم صنعت بیمه باعث نبود فرهنگ بیمه‌ای و غریب ماند محصولات در کشور شده است یا عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی در این معضل دخیل هستند؟

در همین رابطه کاظم طلایی کارشناس صنعت بیمه کشور در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: اینکه بخش اعظم جامعه با چند محصول بیمه‌ای بیشتر آشنا نیستند، کم کاری شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی محسوب می‌شود.

وی افزود: قطعا باید محصولات بیمه‌ای مخصوصا جدید بصورت عام از طریق بیمه مرکزی و بصورت خاص و تخصصی به طوری که قابل درک و قابل قبول باشد، توسط شرکت‌های بیمه برای مردم در رسانه‌ها و بصورت مکتوب برای ذینفعان اطلاع رسانی شود.
 
بیشتر بخوانید:
 
 
طلایی مطرح کرد: از اینکه ۳۲ محصول بیمه‌ای ارائه شده باشد اطلاعی ندارم، اما تا آن جا که می‌دانم حدود ۲۵ رشته بیمه‌ای اصلی و خطرات تبعی آن‌ها در شرکت‌های بیمه به فروش می‌رسد.

این کارشناس صنعت بیمه در کشور ابراز کرد: اگر رشته‌های جدید بیمه‌ای در کشور کارشناسی شده و به خوبی به اطلاع مصرف کنندگان برسند، مردم این محصولات را شناخته و استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: وظیفه اطلاع رسانی رشته‌های جدید بیمه‌ای در کشور برعهده بیمه مرکزی است، اما برای فروش و بازاریابی رشته‌های جدید که قطعا تخصصی و بخش‌های خاصی از جامعه را دربر می‌گیرد، باید توسط شرکت‌های بیمه اطلاع رسانی شود.

طلایی خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی جامعه در رونق و یا رکود فروش استفاده از از رشته‌های بیمه‌ای تاثیر مستقیم دارد، اما هیچگاه نباید در اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ بیمه تعلل داشته باشند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: