عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۹۲۶۸
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با خرید بیمه نامه در کشور رابطه مستقیم دارد، اظهار کرد: زمانی که کسی به دنبال نیاز اولیه خود باشد، فکری برای خرید بیمه نامه که نوعی نیاز ثانویه محسوب می‌شود، نمی‌کند.
عبدالرسول عطایی عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه
به گزارش پول نیوز، چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی از عرضه ۳۲ محصول بیمه‌ای در کشور خبر داد و گفت که متاسفانه بخش اعظم جامعه محصولات بیمه کشور را تنها در رشته بیمه شخص ثالث و ۳ یا ۴ محصول دیگر خلاصه می‌کنند.

اما این سوال مطرح می‌شود که آیا اطلاع رسانی نادرست و کم صنعت بیمه باعث نبود فرهنگ بیمه‌ای و غریب ماند محصولات در کشور شده است یا عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی در این معضل دخیل هستند؟

در این رابطه عبدالرسول عطایی عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: منظور رییس کل بیمه مرکزی از عرضه ۳۲ محصول بیمه‌ای در کشور و شناخت بخش کوچکی از آن توسط مردم این است که تولید محصولات و ارائه خدمات جدید بیمه در کشور به خوبی صورت نگرفته است.

وی افزود: کشور ما جزو کشور‌هایی که با حوادث طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند و زلزله‌ای که چند مدت پیش رخ داد باعث شد که خرید بیمه نامه منازل مسکونی کمی پررنگ‌تر شود و مردم به سمت خرید این نوع بیمه نامه قدم بردارند.

عطایی عنوان کرد: در چند سال گذشته مردم از وجود بیمه نامه‌های زندگی اطلاعی نداشتند و یا درصد کمی از مردم از آن با خبر بودند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار‌های نوین، مورد استقبال مردم قرار گرفت.
 
 
بیشتر بخوانید:
 

♦افزایش ضریب نفوذ بیمه با حمایت بیمه مرکزی از شرکت‌های IT در این حوزه

 

♦با ارائه محصولات جدید بیمه ای، ضریب نفوذ بیمه افزایش می‌یابد


مدیرعامل سابق بیمه کوثر و حافظ مطرح کرد: صنعت بیمه در کشور ما بسیار جای تلاش و پیشرفت دارد. شرکت‌های بیمه‌ای باید محصولات جدید با سلایق مردم طراحی و ارائه دهند که برآیند آن می‌تواند بر ضریب نفوذ بیمه در کشور و حفظ جان و مال مردم تاثیر گذار باشد.

وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته مردم اطلاعی از محصولات بیمه نداشتند و صنعت بیمه کشور ما را با بیمه شخص ثالث و بیمه درمان می‌شناختند که امروزه با ورود ۵ شرکت بیمه‌ای دولتی به جمع ۳۲ شرکته‌ای بیمه‌ای خصوصی، هر زمان این فرصت ایجاد می‌شود که اطلاع رسانی صورت گیرد.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به خبرنگار پول نیوز گفت: ویدئو‌هایی که صنعت بیمه در خصوص معرفی محصولات بیمه‌ای ارائه کرده است، بسیار خوب و مفید بوده همچنین آموزش مفاهیم بیمه‌ای در مدارس تاثیر بسیاری بر معرفی محصولات بیمه‌ای به مردم داشته است که امیدواریم تلاش بیمه مرکزی در سال‌های بعد دوچندان شده و این اطلاع رسانی افزایش یابد.

عطایی معتقد است شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با خرید بیمه نامه در کشور رابطه مستقیم دارد و زمانی که کسی به دنبال نیاز اولیه خود باشد، فکری برای خرید بیمه نامه که نوعی نیاز ثانویه محسوب می‌شود، نمی‌کند.
 
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده 

 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: