کد خبر: ۳۳۴۲۶۰
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
0
در صنعت بانکداری صرفاً داشتن رویکرد مشتری محور مبتنی بر اسناد بالادستی کافی نیست، بلکه برای انجام این مهم بایستی کمر همت بست و نیازهای حال و آینده مشتری را شناسایی و متناسب با اقتضائات زمانی و مکانی مرتفع ساخت. به‌عبارت‌دیگر صنعت بانکداری در شرایط کنونی بایستی تغییر ریل داده و خود و مشتریان را برای رفتن به سفری پرماجرا و مشحون از ناشناخته ها و عدم قطعیت ها آماده سازد.

نقش بانکداری دیجیتال در شرایط پر ریسک کرونایی

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز  پرواضح است در هزارتوی پیش رو، مرتفع ساختن نیازهای مشتری در هر زمان و در هر مکان نیاز به خلق پلتفرم های مناسب و مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال و بازنگری در ساختارها، فرایندها و وظایف جدید دارد. شاید بتوان گفت تنها در این شرایط است که بانک ها می توانند تبدیل به مأمنی امن و شریکی قابل‌اعتماد برای مشتری محسوب شوند.

امروزه مفهوم «بانکداری دیجیتال» صرفاً با دسترسی مشتری به انواع خدمات بانکی از طریق بسترهای الکترونیک تعریف نمی شود. همچنین اضافه کردن «بانکداری همراه» و «بانکداری آنلاین» به بانکداری سنتی بانکداری دیجیتال محسوب نمی شود. بانکداری دیجیتال صرفاً داشتن یک وب‌‌سایت یا اپلیکیشن خاص برای مشتری نیست. شاید برای ارائه تصویری تمام‌نما و واقعی از این مفهوم، باید به تعریف زیر اشاره‌کنیم:

«بانکداری دیجیتال، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌های عملیات بانکی است. عملیاتی که با درخواست مشتری آغازشده و ضمن بهینه¬سازی حداکثری برای مشتری، در دسترس بودن، سودمندی و صرفه؛ و برای بانک کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبودیافته را به ارمغان می‌آورد»

بدیهی است برای تضمین ماندگاری مشتری، تغییر ریل و رویه برای صنعت بانکداری امری ضروری و حیاتی است چراکه بانک ها با ادامه مسیر در این ریل می‌‌توانند مزایای زیادی برای خود و مشتریان فراهم آورند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش هزینه ها به‌واسطه خودکارسازی کارکردها، فرآیندها و وظایف سیستم

حذف فعالیت‌‌های پردازشی پرهزینه در بخش پشتیبان و ستاد سازمان

کاهش خطاهای انسانی و بهره گیری از نیروی کار کمتر

ایجاد چابکی و سرعت در عملکرد سیستم که به مدد خودکارسازی فرآیندها تحقق می یابد

بهبود خدمات و ارائه محصولات متنوع به مشتریان در هر زمان و در هر مکان و بر روی پلتفرم های مختلف

در این راستا بانک انصار افتخار دارد تا متناسب با شرایط محیطی و اقتضائات مخاطره آمیز پیش رو باهدف حفظ سلامت آحاد مشتریان خود و کمک به پیشگیری از ابتلای آنان به ویروس کرونا، تمامی نیازهای مشتریان خود را شناسایی(قریب به پنجاه خدمت بانکی) و با تلاش شبانه روزی همکاران خود ضمن ساده سازی خدمات بانکی(از منظر فنی) تمامی آنها را در یک قاب مجازی تجمیع و برای راحتی مشتریان و ممانعت از حضور آنها در شعب، بر روی صفحه اول وب سایت خود قرار داده است.

خاطرنشان می سازد بانک انصار نه‌تنها در شرایط پرمخاطره امروز صبغه مشتری مداری خود را فراموش نکرده بلکه در این مسیر، حداکثر تلاش خود و همکاران را به کار گرفته تا ضمن حفظ پیشگامی خود در عرصه بانکداری دیجیتال، امنیت و سرعت و راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان آورد و از شرایط تهدیدآمیزی که کرونا بر همگان تحمیل کرده، فرصت های بانکداری خلق کند.

 

نویسنده: محمدمهدی متولی - معاون فناوری اطلاعات بانک انصار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: