کد خبر: ۳۳۲۰۲۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
0
حفاری دریایی همواره گران‌تر از حفاری در خشکی بوده چون فرایند استخراج نفت در دریا پیچیده تر است. در شرایط فعلی، استخراج نفت از دریا ضربه بیشتری نسبت به فعالیت در خشکی خورده است.

ضربه اقتصادی استخراج نفت از دریا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، لغو شدن پروژه ها، کاهش هزینه ها و بسته شد سکوهای نفتی مشکلاتی است که به تولیدکنندگان نفت دریایی هم راه یافته است.

 

علیرغم پیشرفت های بزرگی که توسط شرکت‌های نفتی در بخش هزینه ها صورت گرفته، ولی حفاری دریایی همواره گران‌تر از حفاری در خشکی بوده چون فرایند استخراج نفت در دریا پیچیده تر است. در شرایط فعلی، استخراج نفت از دریا ضربه بیشتری نسبت به فعالیت در خشکی خورده است.

 

آخرین مطالعات نشان می‌دهد، در دریای شمال استخراج تقریباً یک سوم نفتی که در سکوهای انگلیس باقی‌مانده از نظر اقتصادی به صرفه نیست. با نفت برنت بشکه ای 45 دلار، استخراج 28 درصد از این نفت صرفه اقتصادی ندارد. قیمت نفت برنت ماه‌هاست به 45 دلار در هر بشکه نرسیده و احتمال رسیدن آن تا 40 دلار هم تا پایان سال جاری میلادی نمی‌رود. این بدان معناست که استخراج بخش بیشتری از نفت مقرون به صرفه نیست و این تنها مربوط به دریای شمال نمی‌شود.

 

بیکر هیوز تعداد سکوهای نفتی در بخش آمریکایی خلیج مکزیک را 12 اعلام میکند یعنی کمتر از 22 چاه نفتی در ماه مارس و 19 چاه ماه آوریل. این پایین ترین تعداد سکوهای نفتی در 10 سال گذشته است و اگر قیمت نفت در همین حد بماند، تعداد آنها به کمتر از این هم می‌رسد.

 

در شرایطی که نفت 30 دلار در هر بشکه معامله می‌شود، حفاران نفت شیل تولید خود را متوقف کرده‌اند چون قیمتی که برای نفت نیاز دارند بیشتر از هزینه تولید یک بشکه نفت در اکثر بخشهای تولید کننده شیل آمریکاست. این نگرانی وجود دارد که برخی از این سکوهای نفتی برای همیشه بسته بمانند. همین مشکل در مورد نفت دریایی هم وجود دارد. تولیدکنندگان خلیج مکزیک هفته گذشته تولید خود را پایین آوردند و نگرانند که این کاهش تولید سال‌ها طول بکشد. اتفاقی که در خلیج مکزیک می‌افتد، در مورد تولیدکنندگان دیگر مناطق هم صادق است.تولیدکنندگان تحت فشار سقوط تقاضا قرار گرفته اند.

طبق گفته ریستاد انرژی، در بخش نفت دریایی سه چالش بزرگ وجود دارد: کاهش شدید خدمات و تجهیزات در میادین نفتی دریایی، بی ثباتی های مالی و ظرفیت مازاد.

این عوامل مخصوص نفت دریایی نیستند ولی پیامدهای شدیدتری برای آن دارند. پروژه های دریایی زمان بیشتری برای راه اندازی نیاز دارند. این بدان معناست که این سکو های نفتی زمان بیشتری برای بازگشایی می‌خواهند و شاید اصلا باز نشوند.

مشکل بعدی ورشکستگی است. همه گیری ویروس کرونا باعث کاهش 5 میلیارد دلاری خرید خدمات میادین نفتی در اروپا شده است. تقریباً تمام نفتی که در اروپا استخراج میشود از دریاست.

نفت دریایی حدود یک سوم نفت جهان را تشکیل می‌دهد و استخراج آن هزینه بیشتری می خواهد ولی طول عمر آن نسبت به سکوهای نفتی در خشکی بیشتر است. بنابراین بخش بزرگی از خدمات میادین نفتی در حفاری و تولید در دریا متمرکز شده است و بسیاری از این شرکت‌ها احتمالاً از بحران فعلی جان سالم به در نمی برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: