یک نماینده در جمع قطعه سازان:
کد خبر: ۳۳۱۴۵۶
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۳
در صورتی که دست دولت از زنجیره خودروسازی قطع نشود اگر 40 سال دیگر هم از این صنعت بگذرد باز هم با همین بلایا و مشکلات در این صنعت روبرو خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار پول نیوز، پس از به صدا درآمدن سوت پایان کار مجلس دهم، نمایندگان مجلس یازدهم و برخی از صنوف برای آشنایی بیشتر با مشکلات اقتصادی کشور بیشتر از قبل دور هم جمع خواهند شد.
 
در یکی از این دیدارها، برخی از نمایندگان مجلس یازدهم به دیدار قطعه سازانی رفتند که سال هاست دیگر قطعه ساز نبوده و تنها کپی کار هستند.
 
این دیدار احتمالا به امید کمک نمایندگان تازه وارد به این صنف برای گران کردن دوباره خودرو به بهانه حل مشکل قطعه سازان برگزار شده است.
قطعه ساز
 
یکی از این نمایندگان عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه است که در رزومه خود تجربه وزارت را نیز دارد.
منتخب مردم کرمانشاه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر دست دولت از زنجیره خودروسازی قطع نشود حتی 40 سال دیگر هم مشکلات این صنعت حل نخواهد شد.
 

وی در جمع قطعه‌سازان می افزاید: در تمام این سال ها که خودروهای داخلی با افزایش قیمت روبه رو شدند من بارها اعلام کردم که خودرو گران نشده! بلکه ارزش پول کشور ما کاهش یافته است این یعنی پراید 50 میلیون تومان نشده بلکه با 50 میلیون می شود یک پراید خرید!

 

مصری که گویا هیچ اعتقادی به ضعف و فساد درصنعت خودرو و صنایع وابسته ندارد در جمع قطعه سازان ادامه می دهد: امروز؛ ارزش پول ملی است که دچار مشکل شده و به طور قطع این اتفاق ناشی از نوسانات مختلف اقتصادی و سیاسی در کشور است.


این نماینده مجلس یازدهم همه مشکل را بر گردن نفت 100دلاری، واردات خودرو و قیمت دستوری می اندازد و باز هم هیچ عقیده ای به ضعف دو صنعت قطعه و خودرو در حوزه مدیریت نداشته و به دنبال پرتقال فروشی جدید می گردد.
 
نماینده کرمانشاه در مجلس نمی نگاهی نیز به مشکل نقدینگی قطعه سازان می اندازد و بیان می کند: یک زمانی قطعه ساز می توانست با 100 میلیارد تومان مشکلات بسیاری را مرتفع و میزان قابل توجهی قطعه بسازد اما امروز با افزایش قیمت نهاده‌های تولید و افزایش چند برابری قیمت ها برای خرید 100 میلیارد تومان مواد اولیه 90 میلیارد کسری دارد و به ناچار باید از بانک تسهیلات با سودهای 20 تا 28 درصدی دریافت کند سودی که موجب جهش هزینه تولید قطعه سازان و تحمیل فشارها و واردات قطعه چینی به نصف قیمت خرید می شود.
 

این قسمت از صحبت های مصری را می توان تا حدی قبول کرد اما یک سوال: آیا این بی ارزش شدن پول ملی تنها بر روی عملکرد قطعه ساز و خودروساز اثر گذاشته است و کارگر و کارمند هیچ تاثیری از این روند بی ارزش شدن ریال و تومان در زندگی خود حس نکرده اند؟
 

در جای دیگری منتخب کرمانشاه درمجلس اعلام می گوید: در حالی قیمت خودرو دستوری تعیین می شود که سالی 38 تا 40 درصد تورم به بدنه صنعت خودرو تحمیل می کنیم و نمی دانیم که قطعه ساز باید این هزینه ها را از کجا تامین کند.
 
جناب مصری باز باید این سوال را از حضرتعالی بپرسیم که این همه که دلنگران صنعت خودرو و وابستگان هستید، نگران مردم عادی، کارگران و کارمندان نیز هستید؟ یعنی می دانید که تورم در سال های گذشته و حتی در زمان دولتی که حضرتعالی نیز وزیر آن بودید، تورم های بالای 50 و گاهی 100 درصد را تجربه کرده و می کنند و آن زمان خبری از دلنگرانی های شما و دوستان نبود؟!!
 
 
جناب مصری صنعت خودرو و قطعه چوب ندانم کاری خودش را به همراه حمایت های بی دلیل مجلس و دولت یا همان رانتی که سال ها از ایشان حمایت کرده است را می خورد.
 
 
فرصت سوزی این دو صنعت در زمان برجام از یاد هیچ یک از کارشناسان و رسانه های مستقل نرفته است. زمانی را به یاد می آوریم که ایشان به جای وارد کرئن تکنولوژی تولید تنها به شرق و غرب آسیا و اروپا سفر می کردند اما هیچ سودی برای صنایع خود به همراه نداشتند.
 
 
آقای نماینده؛ آیا می دانید میزان بدهی صنعت خودرو به قطعه سازان چقدر است؟ آیا زمانی که در مجلس تشریف بردید این سوال را از خودروساز و وزیر صمت خواهید پرسید که پول های دریافتی از مردم را چه کردید که نتوانستید بدهی خود را به قطعه سازان بپردازید؟  
 
 
لطفا در اولین جلسه مجلس یازدهم این مهم را به خاطر بیاورید که مردم بیشترین ضربه را از بی ارزش شدن پول ملی خورده اند و این در حالی است که خودروسازان در مواجهه با این مشکل با افزایش 100 درصدی قیمت خودرو مشکل خود را حل می کنند اما آیا کارگر و کارمند نیز در زمان بی ارزش شدن پول درون جیبشان، با افزایش 100 درصدی حقوق خود روبه رو می شوند؟
 
محمد علی رفیعی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
20:17 - 1399/03/02
مرسی
چه حالی دادین به این آقایون
چه عجب
آقای مصری تو قبلا وزیر و نماینده بودی چه کار کردی برای مردم حالا بازم داری تو زمینی رانت خواران حرکت می کنی
بیکار
-
06:07 - 1399/03/03
اینا فقط به فکر خودشونن
من فوق لیانس عمران دارم و بیکار
بعد این به جای فکر کردن برای ما رانت درست میکنه
احمد
Iran, Islamic Republic of
06:12 - 1399/03/03
جلوی فساد را بگیرین به جای اینکارا
جمالی الان کجاست
ببندید دره این خودروسازی را
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: