کد خبر: ۳۳۱۴۱۷
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
0
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ها و راهکارهای این وزارت خانه را در دوره بحران کرونا تشریح کرد.

در سلسله نشست هایی که در محفل پرسون صورت میگیرد اینبار سید جلال طبایی زواره رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
سید جمال طبایی زواره در پاسخ به سوال خبرنگار پول نیوز مبنی بر راهکارهای این وزارت خانه در دوران کرونا گفت: وظیفه وزارت ارتباطات تهیه زیرساخت‌های ارتباطی و فضای مجازی کشور است که در این راه گام های بسیار بزرگی برداشته و بخشی از شبکه ملی اطلاعات که مربوط به لایه زیرساخت بوده در حال تکمیل به قدم های نهایی است. وزارت ارتباطات در طول بحران کرونا امکانات و زیرساخت های لازم را برای همه نهادهای متولی که در حوزه اطلاع رسانی و خدمات اجرایی موضوع کرونا دخیل بودند فراهم کرد امکان ارسال پیامک رایگان برای همه مردم از طرف وزارت بهداشت را فراهم کرد بسیاری از شماره های چهار رقمی مورد نیاز مردم با صدا کرونا را در اختیار مردم قرار داد و امتیازات و هدایای دیگری را در قالب بخشی از پهنای باند اینترنت در اختیار مردم قرار داد که فرایند اطلاع‌رسانی راحت تر و بهتر صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: لایه محتوا که در آن اطلاع رسانی و اخبار نیز انجام می‌شود وظیفه نهادهای دیگری است که به ذات باید تولید محتوا کنند و اطلاع رسانی کنند. 
 
طبایی زواره درباره سوال خبرنگار پول نیوز مبنی بر فیلترینگ تلگرام در دوران کرونا عنوان کرد: در مورد فیلترینگ کاملا واضح است که چیز خوبی نیست و خیلی از کشورها بر پایه فرهنگ و قوانین شان مجبورند برخی از قسمت‌ها را فیلتر کنند در کشور ما هم اختلاف نظرهایی وجود دارد آنچه مسلم است فیلترینگ در اختیار حیطه ارتباطات نیست و نهادها و نمایندگان دیگری در ارگان دیگری آن را پیگیری می کنند و در اختیار وزارت ارتباطات نیست.
 
وی درباره برنامه های وزارت ارتباطات در مواجهه با بحران کرونا اظهار کرد: مجموعه خدمات وزارت ارتباطات در کمک به پیشگیری از بیماری کرونا به دو بخش تقسیم شد یک بخش از خدمات مربوط به خدمات مورد نیاز ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و دیگر نهادهایی مثل آموزش و پرورش و همه نهادهایی که به نوعی دخیل بودند و به حمایت های ارتباطی نیاز داشتند و بخش دیگری که برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا بوده که وزارت ارتباطات گام‌های خیلی بزرگی را در این زمینه برداشته است.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره تلاش های این وزارت خانه در دوران کرونا عنوان کرد: وزارت ارتباطات ارسال ۱۰ میلیارد پیامک را با هزینه برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان را تسهیل کرده و یا اینترنت رایگان به معلمان و رایگان شدن استفاده از سامانه شاد صورت گرفت.
 
وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال بسیاری از کسب و کارها هم در طول این مدت آسیب دیده‌اند و وزارت ارتباطات تلاش های زیادی را با هماهنگی سایر نهادها برای جبران خسارت ها کرده است و برنامه منظمی در این زمینه تدوین شده است.
 
طبایی زواره تاکید کرد: تا زمانی که این بیماری وجود داشته باشد ما در کنار ستاد کرونا،وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش و همه نهادهایی که کمک میکنند هستیم و تا جایی که بتوانیم از دستمان برآید و در حیطه وظایفمان کمک می‌کنیم.
 
وی در ادامه نشست درباره ترافیک شبکه در روزهای کرونا توضیح داد: وزارت ارتباطات و تمام شرکت‌های تخصصی مرتبط، تمام امکانات خودشان را برای افزایش ظرفیت پهن باند و افزایش ظرفیت اینترنت در طول بحران کرونا به کار بستند و تقریباً تمام ظرفیت در طول مدت پر شد و همه زیرساخت‌ها به کار گرفته شد.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه رشد عجیبی در طول مدت کرونا در مصرف داده در کشور صورت گرفته بیان کرد: امکانات ویژه‌ای در این دوره در نظر گرفته شد از جمله اختصاص 100 گیگابایت اینترنت رایگان به بیش از ۸ میلیون مشترک، تامین زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز نهادهای دست‌اندرکار در بحران کرونا، رایگان کردن اینترنت برای دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه، اختصاص ۲۰ گیگ اینترنت به ۶۸۸ هزار معلم و دبیر  و کسانی که از سامانه شاد استفاده می‌کردند خدمات رایگان به آنها داده شد.
 
وی درباره اقدامات دیگر این وزارت خانه در این مدت تاکید کرد: پلتفرم هایی برای مردم که در طول ماه رمضان می خواستند در محافل مذهبی شرکت کنند در نظر گرفته شد پلتفرم هیئت آنلاین و محافل همدم مردم بود و هیئت‌های مذهبی توانستند بسیاری از مراسمشان را به راحتی از طریق این پلتفرم ها صورت دهند. یک اپلیکیشن  درباره کرونا تولید شد که این اپلیکیشن می توانست مسیر کسانی که مریض بودند یا طبق آزمایشات ناقل بودن را رصد کند که کمک بزرگی به وزارت بهداشت کرد و در نهایت به همان سامانه‌ای که وزارت بهداشت در اختیار داشت تبدیل شد.
 
طبایی زواره تصریح کرد: وزارت ارتباطات خدمات بسیار گسترده ای در طول این مدت انجام داد طرحی را که وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای خرد داشت بسیارتاثیرگزار بود بدین ترتیب که کسب و کارهای بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات به کسب و کارهای خرد کمک کردن. در این فضا و طرح‌های متعدد دیگری نیز صورت گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: