کد خبر: ۳۳۰۸۱۰
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
0
محدودیت های سخت برای خروج اهالی مسکو از خانه‌هایشان، تقاضا برای سرویس توزیع یاندکس را افزایش داده است. تعداد کاربران این شرکت فناوری روسی ۷۵ درصد از ماه مارس افزایش یافته و افراد بیشتری از سایت، بلاگ و پلتفرم های ویدئویی آن دیدن می کنند.

یاندکس یک سرویس ضروری در بحبوحه تعطیلی اقتصاد روسیه

به گزارش پول نیوز به نقل از فایننشال تایمز، در حالی که اکثر شهروندان مسکو شش هفته است در خانه‌های خود قرنطینه شده اند، یک منظره آشنا در خیابان‌های تقریباً خالی پایتخت روسیه به چشم می‌خورد: ارتش زردپوش پیکهای شرکت بزرگ فناوری یاندکس.

محدودیت های سخت برای خروج اهالی مسکو از خانه‌هایشان، تقاضا برای سرویس توزیع یاندکس را افزایش داده است. تعداد کاربران این شرکت فناوری روسی 75 درصد از ماه مارس افزایش یافته و افراد بیشتری از سایت، بلاگ و پلتفرم های ویدئویی آن دیدن می کنند.

مدیرعامل یاندکس گفت امیدوار است با بهره بردن از همه گیری ویروس کرونا به عنوان فرصتی جهت گسترش سایر کسب و کارهای خود، ضربه مالی را که این بحران به تبلیغات آنلاین و تاکسی های آن زده جبران کند. این دو بخش اصلی ترین و پردرآمدترین کسب و کارهای یاندکس هستند.

از یاندکس اغلب به عنوان یک گوگل روسی یاد می شود و یکی از معدود موتورهای جستجو در سراسر جهان است که بر بازار داخلی خود تسلط دارد. یاندکس طی سالهای اخیر فعالیت های خود را متنوع کرده و با سرویس حمل و نقل اوبر با موفقیت رقابت می کند. این شرکت یک سایت تجاری یک میلیارد دلاری راه انداخته که به آن «آمازون روسیه» می گویند و پلتفرم تماشای آنلاین فیلم مخصوص به خود را راه اندازی کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند سرعت رشد یاندکس حتی پس از برداشته شدن محدودیت ها هم افزایش می یابد. کاربران به خدمات دیجیتال عادت می کنند که باعث می شود نرخ استفاده از این خدمات حتی پس از برداشته شدن قرنطینه هم افزایش یابد، خدماتی مانند توزیع غذا، تجارت و رسانه.

همه گیری ویروس کرونا برخی از طرح‌های توسعه ای یاندکس را کاملاً متوقف کرده و در را به روی طرح‌های دیگر باز کرده است. برای مثال تاکسی اینترنتی این شرکت که قرار بود طی دو سال بزرگترین سرویس آنلاین جهان باشد توسط مقامات شهر مسکو کاملاً متوقف شده است.

یاندکس امیدوار است خسارت‌هایی که در این بخش ها خورده با افزایش استفاده از نرم افزار توزیع آن جبران شود. این نرم افزار حدود 20 هزار رستوران را در مسکو در بر می گیرد.

یاندکس خدمات خود را گسترش داده و از رانندگان تاکسی برای رساندن غذا و خرید مشتریان استفاده می کند. این شرکت مکانهایی ضدعفونی شده برای تاکسی‌ها باز کرده و به رانندگان ماسک و مایع ضد عفونی کننده می دهد و 3.4 میلیون دلار بر روی یک پروژه جهت تحویل تست های کرونا و رساندن پزشکان برای ویزیت در خانه در 24 شهر هزینه کرده است.

یاندکس همچنین بر روی نقشه های خود شاخصی اجرا کرده که از اطلاعات مصرف کننده استفاده و نشان می‌دهد چند نفر در خیابان ها در هر زمان حضور دارند یا صف داخل سوپر مارکت ها چقدر طولانی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: