کد خبر: ۳۲۹۱۸۰
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0

به گزارش پول نیوز، یوتیوب چند روز پیش با انتشار اطلاعیه‌ای در وبلاگ رسمی گوگل، از راه‌اندازی ابزاری خاص با نام YouTube Video Builder خبر داد. این ابزار بیشتر روی کسب‌و‌کارهای کوچک‌ متمرکز است و به آن‌ها امکان می‌دهد به‌ روشی ساده و کم‌هزینه محتوای ویدئویی خلق کنند. یوتیوب می‌گوید مدت‌ها است که گروه محدودی از کاربران در حال آزمایش ابزار Video Builder هستند تا مشکلاتش رفع و بهینه‌سازی‌هایی در آن اعمال شود.

ظاهرا یوتیوب فعلا قصد ندارد ابزار Video Builder را دردسترس قرار دهد؛ اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است کسب‌و‌کارها برای تولید محتوای ویدئویی با مشکلاتی مواجه شوند. ازاین‌رو، ابزار Video Builder برای کمک به این کسب‌و‌کارها آغاز به‌ کار کرده است. علی میلر، سرپرست بخش مدیریت محصول در واحد تبلیغاتی یوتیوب، در این زمینه می‌گوید:

معتقدیم Video Builder می‌تواند به کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگی کمک کند که نیاز دارند ویدئوها را در زمانی سریع تولید کنند. در اوضاع‌واحوال فعلی، نیاز کسب‌و‌کارها به تولید سریع ویدئوها حتی بیشتر هم شده است. اطلاعاتی که از تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها به‌دست ما رسیده، نشان می‌دهد آن‌ها نیاز دارند در زمانی سریع و به‌شکلی ساده پیام‌های مدنظر را به‌دست مشتریان برسانند.

کسب‌و‌کارها برای دسترسی به ابزار Video Builder یوتیوب، تنها به حساب کاربری گوگل نیاز دارند که ازطریق آن بتوان به سرویس‌های مختلف این شرکت نظیر جیمیل و یوتیوب وارد شد. اگر کسب‌و‌کارها حساب گوگل نداشته باشند، می‌توانند به‌سادگی آدرس ایمیل غیرگوگل خودشان را به حساب کاربری گوگل لینک کنند. به‌علاوه، بدیهی است که کسب‌و‌کارها برای ذخیره و انتشار ویدئو به کانالی اختصاصی در یوتیوب نیاز دارند.

استفاده از ابزار جدید یوتیوب کاری ساده است و پیچیدگی خاصی پیش‌ روی کسب‌و‌کارها قرار نمی‌دهد. نسخه‌ی بتای Video Builder می‌تواند داده‌های معمولی و خاصی نظیر تصاویر و متن و لوگو را به‌حالت انیمیشنی کوتاه و جذاب درآورد و کاربر می‌تواند یکی از آهنگ‌های رایگان موجود در یوتیوب را به‌سادگی روی ویدئو قرار دهد. Video Builder چینش‌های مختلفی برای نحوه‌ی قرارگرفتن تصاویر و متنون در ویدئوها ارائه می‌دهد تا امکان تولید محتوای متنوع وجود داشته باشد. براساس گفته‌های یوتیوب، نحوه‌ی چینش آیتم‌های مختلف در ویدئوها براساس محتوای آن‌ها و هدف مدنظرتان تعیین می‌شود. کاربر می‌تواند پس از انتخاب هر چینش، فونت و رنگ متن را شخصی‌سازی کند. بدین‌ترتیب، امکان تولید ویدئویی کوتاه ۶ یا ۱۵ ثانیه فراهم می‌‌شود.

وقتی کاربر کارش را با ابزار تمام کرد، امکان بارگذاری ویدئو در بین ویدئوهای «فهرست‌نشده» (Unlisted) در کانال فراهم می‌شود. سپس، اگر تمایل داشت می‌تواند آن را به‌صورت عمومی برای همه به‌نمایش بگذارد تا سایر افرادی که در حال جست‌و‌جو در خود کانال هستند، بتوانند آن را ببینند. درضمن، امکان قراردادن ویدئو در هر بخش دلخواه کسب‌و‌کار وجود دارد. برای مثال، می‌توان کد ویدئو را در وب‌سایت‌های دیگر قرار داد یا اینکه آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرد. کسب‌و‌کارها درصورت تمایل می‌توانند ویدئوهای خودشان را ازطریق گوگل ادز (Google Ads) به‌عنوان ویدئو تبلیغاتی منتشر کنند.

ابزار Video Builder یوتیوب رایگان است و به‌سادگی امکان تولید ویدئوهای کوتاه ۶ یا ۱۵ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند
Video Builder فقط یکی از ابزارهای ویژه‌ای است که امروزه در بازار برای کسب‌و‌کارها به‌منظور تولید ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه موجود هستند. فوریه‌ی گذشته، ویمیو اپلیکیشن مستقلی منتشر کرد که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند به‌راحتی ویدئوهای حرفه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنند. همچنین پاییز سال گذشته، شرکت لایت‌تریکس، سازنده‌ی اپلیکیشن فیس‌تون، مجموعه‌ی کاملی از اپلیکیشن‌های کاربردی را برای کسب‌و‌کارهای کوچک دردسترس قرار داد تا بتوانند از اپلیکیشن‌های یادشده برای پویش‌های بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی بهره بگیرند. 

افزون‌براین، ابزارهای ویرایش ویدئو دیگری نیز در بازار موجود هستند که قابلیت‌های متعددی ارائه می‌دهند. اپل و ادوبی اپلیکیشن‌های خاصی با مزیت‌های جالبی در این زمینه دارند. از دیگر اپلیکیشن‌ها می‌توانیم به Magisto و Canva و PicsArt اشاره کنیم. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها به‌طورویژه کسب‌و‌کارهای کوچک را هدف قرار داده‌اند و قابلیت‌هایی مثل قالب‌های آماده،‌ ابزارهای ساده‌ی ویرایش، امکان دسترسی به محتواهای خام و امکان انتشار ویدئوها با یک کلیک در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند. مزیت ویژه‌ای که ابزار Video Builder یوتیوب ارائه می‌دهد، تولید ویدئوهایی است که به‌طورویژه برای کاربران یوتیوب بهینه‌سازی شده‌اند و کاملا با گوگل ادز یکپارچه هستند.

 

تا قبل از انتشار عمومی ویدئو بیلدر یوتیوب، این ابزار دردسترس برخی کسب‌و‌کارهای نسبتا کوچک قرار داشت. کسب‌و‌کارهایی که پیش‌تر فرصت کار با این ابزار را پیدا کرده‌اند، Havenly (سرویس طراحی محیط داخلی خانه) و Which Wich (فروشگاه ساندویچ‌فروشی) با چندصد نفر کارمند هستند. دراین‌بین، کسب‌و‌کارهایی مانند Central Market (خواربارفروشی) وجود دارند که تعداد کارمندان آن‌ها چندهزار نفر است. درضمن، گاهی اوقات کسب‌و‌کارها می‌خواسته‌اند ازطریق انتشار ویدئویی کوتاه و سریع به مردم اطلاع دهند ساعت کاری‌شان تغییر کرده است یا اینکه سرویس‌هایی جدید اضافه کرده‌اند. 

از زمان انتشار عمومی ابزار جدید یوتیوب، امکان دسترسی به آن ازطریق رایانه‌ها فراهم شده است؛ البته کسب‌و‌کارها برای دسترسی به Video Builder باید برای دریافت نسخه‌ی بتا ثبت‌نام کنند. فراموش نکنید این ابزار فعلا فقط در زبان انگلیسی دردسترس است؛ اما ویدئوهایی که ازطریق آن خلق می‌کنید، می‌توانند به هر زبان دیگری باشند. یوتیوب می‌گوید احتمالا این ابزار می‌تواند به‌خوبی کار همه‌ی کسانی را راه بیندازد که برای نسخه‌ی بتای آن ثبت‌نام می‌کنند.

علی میلر می‌گوید ابزار ویدئو بیلدر در ابتدا به این منظور طراحی شده بود که به کسب‌و‌کارها کمک کند به‌سرعت و به‌شکلی ساده تبلیغات ویدئویی برای انتشار در یوتیوب تولید کنند. او در‌این‌باره می‌گوید:

روند توسعه‌ی ابزار ویدئو بیلدر را سرعت بخشیدیم تا به کسب‌و‌کارها کمک کنیم بهتر از قبل با مشتریانشان در ارتباط باشند؛ کسب‌و‌کارهایی که امروزه به‌علت شیوع کرونا مجبور شده‌اند دفاتر کاری خود را تعطیل کنند. هنوزهم اعتقاد داریم این ابزار می‌تواند برای کسانی کاربردی باشد که قصد دارند تولید محتوای ویدئویی را شروع کنند و کانال یوتیوب راه بیندازند.

Video Builder فقط یکی از سرویس‌هایی است که یوتیوب در چند ماه اخیر با تمرکز بر کسب‌و‌کارها منتشر کرده است. برای مثال، این شرکت ماه مه گذشته از آغاز به‌ کار سرویسی به‌نام Bumper Machine خبر داد که ازطریق آن می‌توان با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، ویدئوهای طولانی را به کلیپ‌هایی ۶ ثانیه‌ای تبدیل کرد. همچنین مدتی پیش، یوتیوب از اضافه‌شدن شرکای تجاری جدید به فهرست YouTube Video Directory خبر داده بود. برخی از این شرکت‌ها سرویس‌های متنوعی نظیر سرویس‌های کم‌هزینه‌ی ویرایش ویدئو ارائه می‌دهند. 

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: