April 2020 06 / دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کد خبر: ۳۲۷۴۲۱
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
0
یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساخت کره جنوبی، امسال با چهره و تجهیزات جدید تولید خواهد شد. نسل هفتم النترا برای اولین‌بار، همراه پیشرانه هیبرید نیز عرضه می‌شود.

به گزارش پول نیوز، ماه‌های اخیر برای هیوندای، بسیار پرمشغله و خبرساز بوده است. سال گذشته در چنین روزهایی، نسل جدید سوناتا با انبوهی از امکانات مدرن معرفی شد و حالا، النترا با طراحی متفاوت نسبت به گذشته، برای رقابت با مزدا 3، تویوتا کرولا و هوندا سیویک آماده می‌شود. عامه مردم، خرید یک کراس‌اور کوچک مثل هیوندای ونیو (Venue) یا کیا نیرو را به سدان‌های کامپکت مثل النترا و سراتو ترجیح می‌دهند؛ اما هیوندای همچنان امیدوار به حضور قدرتمند در کلاس بدنه‌های مختلف است.

 

نسل جدید النترا باتوجه به سوناتا ۲۰۲۰ طراحی شده است تا نمایی لوکس و ارزشمند داشته باشد. فاصله‌ی محورها در مقایسه با مدل قبلی، حدود ۲/۵ سانتی‌متر بیشتر خواهد بود و مسلما فضای کابین را بهبود خواهد داد. ابعاد النترا در عرض بدنه هم افزایش یافته است؛ درحالی‌که ارتفاع سقف کم‌تری خواهد داشت. طراحان این محصول، فاصله‌ی بین چرخ جلو و لبه سپر (front overhang) را هم کاهش داده‌اند تا ضمن بهبود ظاهر اسپرت النترا، مانور خودرو در معابر شهری، ساده‌تر شود.

معرفی نسل جدید هیوندای النترا

در طراحی سدان کامپکت هیوندای، تأکید زیادی بر خطوط شکسته و زاویه‌های تیز دیده می‌شود. علاوه‌بر سپر جلو و چراغ‌های اصلی، روی چرخ‌ها و درهای ورودی به کابین هم، حالت مثلثی و بوم‌رنگی وجود دارد تا حجم‌دهی خلاقانه‌ی خودرو، بیشتر نمود پیدا کند. النترا ۲۰۲۱، مشابه نسل‌های قبلی با بدنه‌‌ی ۴در کوپه و سقف خمیده به سمت صندوق عقب تولید خواهد شد؛ اما حجم‌دهی متفاوت و چراغ‌های سرتاسری ارائه خواهد کرد.


در فضای داخلی خودرو، نمایشگر‌های بزرگ وسط داشبورد و پشت فرمان وجود دارند که هرکدام، ۱۰.۳ اینچ هستند. نسل جدید النترا در ارزان‌ترین مدل هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ با رابط کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی فراهم خواهد کرد. سبک طراحی کابین، شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارد؛ اما فراتر از سدان‌های کامپکت ساخت ژاپن، لوکس و ارزشمند به‌نظر می‌رسد. این خودرو کره‌ای، فضای بسیار خوبی برای زانوهای سرنشینان جلو و عقب دارد که نسبت به رقبا، مزیت مهمی محسوب می‌شود.

معرفی نسل جدید هیوندای النترا


مهم‌ترین تفاوت فنی النترا ۲۰۲۱ با مدل‌های قبلی، به پیشرانه هیبرید مربوط است. ترکیب موتور برقی با پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری، قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو، حدود ۴/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد. مدل‌های غیرهیبریدی النترا نیز در خط تولید باقی خواهند ماند. نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر، برای علاقه‌مندان سدان‌های اسپرت اقتصادی عرضه خواهد شد؛ اما دپارتمان N هیوندای هم درحال آماده‌سازی مدل‌های تقویت‌شده از نسل جدید النترا است.

هیوندای برای تولید النترا در کارخانه‌های کره جنوبی و امریکا برنامه‌ریزی کرده است. باتوجه به شیوع کرونا، احتمالا عرضه‌ی این خودرو در بازار جهانی به تأخیر می‌افتد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

۵ اسفند، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپه با حضور مدیرعامل و بیش از ۸۰ درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
سود 93 تومانی در جیب سهامداران «شیران»

سود 93 تومانی در جیب سهامداران «شیران»

پول نیوز - مجمع عمومی سالانه عادی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
2 واکسن کرونا در مرحله آخر تست انسانی
دو نمونه از واکسن ویروس کرونا که محققان توسعه داده‌اند، وارد مرحله آزمایشات انسانی می‌شوند، اما ۶۰ واکسن دیگری که دیگر محققان توسعه داده‌اند، فعلا در مرحله پیش‌بالینی قرار خواهند داشت.