February 2020 25 / سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر: ۳۲۴۱۸۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح گلایه مندی برخی مدیران بانک های کشور گفت: بسیاری از مدیران بانک ها به رقم های فعلی کارمزدها معترض بوده و دنبال اخذ هزینه ارسال این پیامک‌ها از مشتریان به بهانه‌های مختلف هستند.

 

چشم مدیران بانکی به جیب مردم / بانک ها باید به مشتریان خدمات رایگان بدهند

به گزارش پول نیوز؛ فرهاد دژپسند درباره تعیین تکلیف افزایش کارمزد خدمات بانکی در سال آتی اعلام کرد: با توجه به انتقادات مدیران بانکی نسبت به ثابت و پایین ماندن نرخ کارمزد خدمات بانکی، بررسی این موضوع در دستور کار نهاد‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است از سویی بر اساس پیشنهادات ارایه شده، افزایش کارمزد شامل خدمات فیزیکی و حضوری ارایه شده در شعب بانک‌ها و همچنین خدمات الکترونیکی می‌شود.

وی اظهار کرد: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که کمیته‌های تخصصی اقدام به بررسی و شناسایی قیمت تمام شده خدمات بانکی کرده و نظرات خود را ارایه کرده‌اند که در این بین برخی مدیران بانکی از پایین بودن نرخ خدمات بانکی گلایه‌مند بوده و معتقد هستند که کارمزد اخذ شده از مشتریان از قیمت تمام شده این خدمات کمتر است و در واقع بانک‌ها در این بخش، یارانه به مشتریان می‌دهند.

* حجم تراکنش‌های بانکی

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بر اساس آماری که چندی پیش توسط رییس کل بانک مرکزی اعلام شد، در سال ۹۷، مجموع تراکنش‌های بین بانکی به ۲۱۰ میلیون میلیارد ریال رسید که ۱۰ برابر بیشتر از حجم نقدینگی در همان سال بوده است گفت: میزان خدمات پایا نیز در سال گذشته، ۱.۴ میلیارد تراکنش به ارزش ۳۳ میلیون میلیارد و تراکنش‌های سامانه‌های شتاب و شاپرک حدود ۸۰ میلیارد تراکنش به ارزش بیش از ۶۵ میلیون میلیارد ریال بوده است.

همچنین پارسال ۱۹ میلیارد تراکنش به مبلغ ۷۵ میلیون میلیارد ریال در ساتنا به ثبت رسید.

دژپسند در بخش چک نیز اعلام کرد: ۱۱۰ میلیون چک در چکاوک به ارزش ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال مبادله شد. همچنین ۵۳ میلیون تراکنش نیز در سامانه صیاد به ارزش ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ثبت رسید.

چشم مدیران بانکی به جیب مردم / بانک ها باید به مشتریان خدمات رایگان بدهند

* لزوم ارایه بسته خدمات بانکی

وی درباره افزایش کارمزد خدمات بانکی و اخذ قیمت تمام‌شده از مشتریان بانکی، که همواره دو دیدگاه مطرح بوده است بیان کرد: بر اساس دیدگاه اول، باید نرخ تمام شده خدمات بانکی حضوری و الکترونیکی از مشتریان اخذ شود و اعطای یارانه توسط بانک‌ها در این بخش، معنا ندارد.

وزیر اقتصاد ادامه دارد: اما طبق دیدگاه دوم، بانک‌ها باید بسته خدمات (پکیج) را به مشتریان ارایه کنند که بر اساس آن، امکان دارد که در برخی خدمات، کارمزد اخذ شده معادل قیمت تمام‌شده باشد، اما در برخی دیگر از موارد، خدمات به صورت ارزان یا حتی رایگان ارایه می‌شود تا از این طریق، مشتری بیشتری برای بانک‌ها جذب شود.

دژپسند در پایان تاکید کرد: از جمله این خدمات رایگان می‌توان به ارسال پیامک رمز‌های دوم یکبار مصرف اشاره کرد که قرار شده است، ارایه این خدمات به صورت رایگان توسط بانک‌ها انجام شود که البته برخی بانک‌ها نسبت به این موضوع، معترض بوده و دنبال اخذ هزینه ارسال این پیامک‌ها از مشتریان به بهانه‌های مختلف هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۵۵ ریالی هدیه بیسکویت مادر

سود ۵۵ ریالی هدیه بیسکویت مادر

پول نیوز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ویتانا امروز ۲۶ بهمن ماه امروز صبح با حضور ۸۳.۹ درصد سهامداران تشکیل شد.
افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

پول نیوز - امروز سه شنبه مجمع عمومی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد.
«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

پول نیوز - هیات مدیره «شرکت قند ارومیه» پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریالی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارائه کرد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
کلیات بودجه ۹۹ از سوی نمایندگان رد شد
با رای اکثریت نمایندگان کلیات بودجه سال آینده کل کشور رد شد.