کد خبر: ۳۲۴۱۸۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح گلایه مندی برخی مدیران بانک های کشور گفت: بسیاری از مدیران بانک ها به رقم های فعلی کارمزدها معترض بوده و دنبال اخذ هزینه ارسال این پیامک‌ها از مشتریان به بهانه‌های مختلف هستند.

 

چشم مدیران بانکی به جیب مردم / بانک ها باید به مشتریان خدمات رایگان بدهند

به گزارش پول نیوز؛ فرهاد دژپسند درباره تعیین تکلیف افزایش کارمزد خدمات بانکی در سال آتی اعلام کرد: با توجه به انتقادات مدیران بانکی نسبت به ثابت و پایین ماندن نرخ کارمزد خدمات بانکی، بررسی این موضوع در دستور کار نهاد‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است از سویی بر اساس پیشنهادات ارایه شده، افزایش کارمزد شامل خدمات فیزیکی و حضوری ارایه شده در شعب بانک‌ها و همچنین خدمات الکترونیکی می‌شود.

وی اظهار کرد: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که کمیته‌های تخصصی اقدام به بررسی و شناسایی قیمت تمام شده خدمات بانکی کرده و نظرات خود را ارایه کرده‌اند که در این بین برخی مدیران بانکی از پایین بودن نرخ خدمات بانکی گلایه‌مند بوده و معتقد هستند که کارمزد اخذ شده از مشتریان از قیمت تمام شده این خدمات کمتر است و در واقع بانک‌ها در این بخش، یارانه به مشتریان می‌دهند.

* حجم تراکنش‌های بانکی

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بر اساس آماری که چندی پیش توسط رییس کل بانک مرکزی اعلام شد، در سال ۹۷، مجموع تراکنش‌های بین بانکی به ۲۱۰ میلیون میلیارد ریال رسید که ۱۰ برابر بیشتر از حجم نقدینگی در همان سال بوده است گفت: میزان خدمات پایا نیز در سال گذشته، ۱.۴ میلیارد تراکنش به ارزش ۳۳ میلیون میلیارد و تراکنش‌های سامانه‌های شتاب و شاپرک حدود ۸۰ میلیارد تراکنش به ارزش بیش از ۶۵ میلیون میلیارد ریال بوده است.

همچنین پارسال ۱۹ میلیارد تراکنش به مبلغ ۷۵ میلیون میلیارد ریال در ساتنا به ثبت رسید.

دژپسند در بخش چک نیز اعلام کرد: ۱۱۰ میلیون چک در چکاوک به ارزش ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال مبادله شد. همچنین ۵۳ میلیون تراکنش نیز در سامانه صیاد به ارزش ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ثبت رسید.

چشم مدیران بانکی به جیب مردم / بانک ها باید به مشتریان خدمات رایگان بدهند

* لزوم ارایه بسته خدمات بانکی

وی درباره افزایش کارمزد خدمات بانکی و اخذ قیمت تمام‌شده از مشتریان بانکی، که همواره دو دیدگاه مطرح بوده است بیان کرد: بر اساس دیدگاه اول، باید نرخ تمام شده خدمات بانکی حضوری و الکترونیکی از مشتریان اخذ شود و اعطای یارانه توسط بانک‌ها در این بخش، معنا ندارد.

وزیر اقتصاد ادامه دارد: اما طبق دیدگاه دوم، بانک‌ها باید بسته خدمات (پکیج) را به مشتریان ارایه کنند که بر اساس آن، امکان دارد که در برخی خدمات، کارمزد اخذ شده معادل قیمت تمام‌شده باشد، اما در برخی دیگر از موارد، خدمات به صورت ارزان یا حتی رایگان ارایه می‌شود تا از این طریق، مشتری بیشتری برای بانک‌ها جذب شود.

دژپسند در پایان تاکید کرد: از جمله این خدمات رایگان می‌توان به ارسال پیامک رمز‌های دوم یکبار مصرف اشاره کرد که قرار شده است، ارایه این خدمات به صورت رایگان توسط بانک‌ها انجام شود که البته برخی بانک‌ها نسبت به این موضوع، معترض بوده و دنبال اخذ هزینه ارسال این پیامک‌ها از مشتریان به بهانه‌های مختلف هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها