April 2020 06 / دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
پول نیوز - عقرب‌ها از جمله قدیمی ترین مخلوقات کره زمین هستند و به تازگی یک فسیل بسیار قدیمی ۴۳۷ میلیون ساله از این حیوان در آمریکا شناسایی شده است.

شناسایی فسیل ۴۳۷ میلیون ساله یک عقرب

به گزارش پول نیوز به نقل از تک اکسپلوریست، فسیل یادشده قدیمی ترین فسیل کشف شده از یک عقرب بر روی کره زمین است. فسیل مذکور در منطقه ووکشا بیوتا واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا شناسایی شده است.

بررسی این فسیل نشان می‌دهد عقرب‌های ماقبل تاریخ خصوصیاتی از موجودات دریایی اولیه و همین طور عنکبوت‌ها را به طور همزمان در خود دارند.

پی بردن به اطلاعات بیشتر در مورد این فسیل ماقبل تاریخ از آنجا اهمیت دارد که عقرب در میان گونه‌های مختلف حیوانات بیشترین تنوع را بعد از حشرات دارد و با جمع آوری اطلاعات متنوع در مورد این حیوان می‌توان دانسته‌های بشر در مورد سرمنشا شکل گیری عنکبوت‌ها، کنه‌ها، عقرب‌های امروزی و غیره را افزایش داد.

این عقرب باستانی Parioscorpio Venator نام گرفته که به معنای شکارچی اجدادی است. طول فسیل عقرب یادشده ۲.۵ سانتیمتر بوده و بخش‌هایی از دستگاه تنفسی، دستگاه گردش خون و دستگاه گوارش آن در دسترس باقی مانده است. با توجه به کشف فسیل یادشده در آب کم عمق به نظر می‌رسد امکان زندگی و تنفس آن هم در آب و هم در خشکی وجود داشته است.