مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد؛
کد خبر: ۳۲۰۸۵۵
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
0
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از طراحی و برگزاری نمایشگاه دائمی محصولات ساخت داخل در نمایشگاه بین‌الملی تهران خبر داد.

به گزارش پول نیوز؛ بهمن حسین‌زاده ، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سخنانشان و دستور وزیر صمت، برای پیگیری برگزاری نمایشگاه محصولات داخلی با هدف افزایش ظرفیت ساخت داخل کمیته‌ای در شرکت نمایشگاه‌ها فعال شد تا با بررسی تمام ابعاد ماجرا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرایی شود. تاکنون نیز شرکت نمایشگاه‌ها برنامه‌های خود را در مسیر حمایت از تولید ملی پیگیری کرده و در تابستان برای اولین بار نمایشگاه ساخت داخل به همت وزیر صمت برگزار و قرارداد‌های داخلی سازی با هدف کاهش میزان خروج ارز از کشور به مرحله نهایی رسید.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربه سایر کشور‌ها در برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی بیان کرد: این کمیته تفاوت‌های موجود در حوزه نمایشگاهی ایران با سایر کشور‌ها را بررسی کرده تا در نهایت به یک مدل جامع برسد. اگر نمایشگاه پویایی لازم را نداشته باشد رسما تبدیل به یک موزه می‌شود و ما قصد نداریم که به این مساله برسیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان این‌که مدل طراحی شده برای این نمایشگاه در سه محور اصلی طراحی شده است، توضیح داد: محور اول حوزه مغزافزار است که شامل فعالیت‌های شرکت نمایشگاه‌ها، سازمان ایدرو، معاونین صنایع و معادن و میز‌های ساخت داخل شود. در حوزه سخت‌افزار محوریت با محیط فیزیکی و تجهیزاتی است که در نمایشگاه‌ها وجود دارد. نمایشگاه بین‌المللی تهران با ۴۰۰۰ مترمربع سخت‌افزار مطلوبی برای پیگیری طرح‌ها در اختیار قرار می‌دهد.

حسین‌زاده ادامه داد: سومین محور که پراهمیت‌ترین محور به‌شمار می‌رود حوزه نرم‌افزار است در این حوزه چگونگی برگزاری نمایشگاه، نحوه‌ی فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و دانشگاه‌ها لحاظ می‌شود. هدف ما این است که با اصلاح فرآیند به سمتی برویم که نمایشگاه اهداف کلانی را در حوزه اقتصادی پاسخگو باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران امروز نمایشگاه‌ها در جهان سهم قابل توجهی از جی دی پی دارد. دلیل این موضوع به نمایش گذاشتن دستاورد‌ها نیست، زیرا این کمترین برداشتی است که می‌توان از نمایشگاه داشت. بلکه باید هدف غربالگری اطلاعات و اتصال حلقه‌های کارآفرینی و بازار به یکدیگر باشد و نمایشگاه در پایان پاسخ به این سوال مهم را ارائه دهد که ساخت و تولید یک کالا چقدر به صرفه بوده و چه میزان نیازی را باید شامل شود.

وی با اشاره به برقراری سامانه نیازمندی‌های اقتصادی کشور در شرکت نمایشگاه‌ها اظهار کرد: با استفاده از این سامانه تمامی مولفه‌ها به فعالان بخش‌های مختلف اقتصاد ارائه می‌شود تا در نهایت درباره تولیدات کشور تصمیم‌گیری شده و حداکثر ظرفیت‌های موجود فعال شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خاطر نشان کرد: متاسفانه در ایران بخش‌هایی از ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی مغفول مانده که خوشبختانه با دستور مقام معظم رهبری پیگیری‌های جدی آغاز شده تا بتوان ظرفیت‌های تولیدی کشور را به بهترین شکل ممکن فعال کرد. در شرایط تحریم تنها راه ما توجه به ظرفیت داخل و اصول اقتصاد مقاومتی است و نمایشگاه تلاش می‌کند در این حوزه تمام توان خود را پای کار بیاورد.

گفتنی است؛ در ماه‌های گذشته با توجه به تحریم یک جانبه اقتصاد ایران از سوی آمریکا مسئولان کشور تاکید جدی بر لزوم استفاده از حداکثر توان داخلی برای تولید و رفع نیاز‌های کشور داشته‌اند.

در ماه‌های گذشته تولیدات ایرانی توانسته‌اند بازار خود در عرصه بین‌المللی را حفظ کند و در سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۰ میلیارد دلار آمار صادرات غیرنفتی ایران بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: