پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

October 2019 23 / چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸
به مناسبت 22 سالگی دامنه گوگل؛
کد خبر: ۳۱۶۶۲۱
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
0
دامنه‌ی Google.com روز ۱۵ سپتامبر ثبت شد تا محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان کار خود را آغاز کند.

پول نیوز - ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ مصادف است با ثبت دامنه‌ی گوگل، محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوی جهان؛ تولد گوگل را باید آغاز فصل جدیدی در تاریخ دنیای فناوری عنوان کرد. گوگل که امروز جزو بزرگ‌ترین بازبگران دنیای فناوری است، در بیست سال اخیر تأثیر فراوانی بر دنیای فناوری داشته و به‌نوعی سمت‌وسوی پیشرفت اینترنت و دنیای فناوری را تعیین کرده است؛ امروز بیستمین و دومین سالگرد ثبت دامنه‌ی Google.com است.

 

گوگل

 

راز های موفقیت گوگل چه بود؟

  1. افراد خارق العاده را استخدام کنید و تشریفات اداری را کنار بگذارید
    بنیانگذار گوگل علاقه ای به مدیریت سنتی ندارد. او علاقمند است افراد خارق العاده ای را استخدام کند که به طور طبیعی کارهای خوب و درستی برای شرکت انجام می دهند. پیج برای یک مدت طولانی اصرار داشت که در تصمیمات مربوط به استخدام افراد مداخله کند. خوب به طور مشخص این شیوه فقط برای سال های اولیه امکان پذیر است ( این شرکت در حال حاضر بیش از 50 هزار کارمند دارد). به گفته آقای پیج  «ما به قدر کافی مدیر نداریم، اما مدیران خیلی کمتر را به مدیران خیلی بیشتر ترجیح می دهیم.» بنا به مقاله سال 2011 در Fortune.com، مدت کوتاهی پس از آن که پیج مدیرعامل شد، سه نفر از کارمندانی را که در سال 1998 به استخدام شرکت درآورده بود، برای مدیریت بخش های اصلی محصولات گوگل انتخاب کرد.

  2.  فرز باشید، مختصر و مفید باشید
    رویکرد پیج در گذشته توسعه روشی برای مدیریت زیرکانه تر و فرزتر در گوگل بود. او از کارمندان می خواست در پروژه های در دست اقدام خود به روزرسانی های 60 کلمه ای به او ارائه دهند. که نهایت به دو پاراگراف فشرده و تاثیرگذار ختم می شد. پیج افراد را به رک گویی و تصمیات سریع تشویق می کرد.

  3.  به ایده های جسورانه خود توجه کنید و بهترین های آن ها را پرورش دهید
    پیج تیم خود را ترغیب می کند تا اید ه های جسورانه خود را باور داشته باشند. شما با دنبال کردن ایده های بزرگ که می توانند واقعاً دنیا را تغییر دهند. افراد فوق العاده باهوش را جذب می کنید و به نتایج ارزشمندی می رسید، حتی اگر نتیجه ای که می گیرید، هدف اصلی شما نباشد. ایده مربوط به موتور جستجوی گوگل زمانی به ذهن پیج رسید که در رویای دانلود کردن کل وب سایت و حفظ لینک ها بود.

  4. بهسازی های کوچک و مستمر
    در ابتدا به نظر می رسد که این گفته برخلاف گفته قبلی باشد، اما در واقعیت آن ها مکمل هم هستند. بله، شما می خواهید در زمینه محصولات و خدمات جدید، تمرکز زیادی روی نوآوری های خلاقانه و فوق العاده بزرگ داشته باشید. به هرحال، وقتی محصول یا سرویس جدیدی با موفقیت راه اندازی می شود، پیج می خواهد مطمئن شود که مردم ارتباط خود را با آن محصول یا سرویس حفظ می کنند تا بعد ویژگی های جدیدتر را به آن بیافزاید و بهسازی هایی را در خصوص آن ها انجام دهد و قابلیت استفاده آن ها را بالا ببرد.این یک روش فوق العاده برای حفظ مشتریانی است که درگیر و علاقمند شرکت شما هستند.

  5.  برقراری تعادل میان فناوری و راهبرد تجاری
    گوگل به فناوری های ابتکاری و جالبی دست یافته است که به نوبه خود متحول کننده و تغییردهنده بازی هستند. این ابداعات فناوری به خودی خود تاثیر بسیار زیادی روی فضای اینترنت جهانی دارند. اما به واسطه ترکیب این نوآوری های خلاقانه در فناوری و تیزهوشی های تجاری است که گوگل به جایگاه امروزی خود دست یافته است.

  6. روی نوآوری های خلاقانه و بزرگ تمرکز کنید
    پیج فکر می کند که تغییرات تدریجی مخصوص پرندگان است. او می خواهد به سراغ ایده های کاملاً جسورانه برود که به واقع شرایط را به شکل بهتری دگرگون می کنند. گاهی اوقات، این ایده ها کار می کنند و گاهی اوقات خیر. بعضی وقت ها، ایده ای که به نوعی موفقیت آمیز نبوده، ممکن است به یک موفقیت باورنکردنی برسد. برای مثال، تیم گوگل نتوانست در خصوص ایده هوش مصنوعی موفق عمل کند. ایده هوش مصنوعی موفقیت آمیز نبود اما تیم گوگل به یک سیستم هدفگذاری رسید که به اصول حسابداری نیمی از درآمد شرکت ختم شد.

  7. مُصر باشید و پافشاری کنید
    آقای پیج ایده اولیه دیجیتالی کردن سرویس کتاب گوگل را در واسط سال های 1990 در ذهن داشت. تحقق این ایده شش سال بعد از تاسیس شرکت گوگل و قبل از آن که اولین کتاب به عنوان بخشی از پروژه در سال 2004 اسکن شود، به طول انجامید. مشابه همین اتفاق هم برای ایده «نمای خیابان» در گوگل مپس افتاد. اگر به زندگی کارآفرینان بسیار موفق توجه کرده باشید، درمی یابید که اکثر آن ها تجربه چنین اتفاقی را داشته اند. شاید این موضوع را بارها و بارها برای خوانندگان تکرار کرده باشیم ولی باز هم ارزش گفتن دارد.

 

درآمد گوگل چقدر است؟

آمار ارائه شده حاکی از آن است که در آمد تبلیغاتی شرکت گوگل، از درآمد تمام کشورهای جهان به استثنای ایالات متحده، در این زمینه بیشتر است. به رغم تمام فعالیت هایی که گوگل در عرصه های مختلف دارد، در آمد اصلی این شرکت بزرگ را تبلیغات تشکیل می دهد که به همین سبب، گوگل، بزرگترین شرکت در عرصه تبلیغات به شمار می رود.

 

بر اساس آمار به دست آمده، درآمد حاصل از تبلیغات شرکت گوگل در سال گذشته، ۲۳. ۱۱۶ میلیارد دلار گزارش شده که این میزان، از در آمد تبلیغاتی تمام کشور های جهان، به جز ایالات متحده بالاتر بوده است.

 

گفتنی است که گوگل در سال گذشته، ۳ در صد از کل در آمد تجارت تبلیغاتی جهان و  ۳۸ در صد از کل درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را به دست آورد.

 

پیش بینی ها حاکی از آن است که در آمد حاصل از تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده از درآمد حاصل از تبلیغات آفلاین در سال ۲۰۱۹، پیشی خواهد گرفت که حتی شان بسیار بیشتری را برای شرکت های بزرگی همچون فیس بوک و آمازون نیز به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها: گوگل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار