پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

کد خبر: ۳۱۳۸۹۹
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
0
میانگین رشد انواع سپرده‌های بانک ۴۶ درصد بوده که بیشترین رشد منابع مربوط به منابع حساب‌های جاری می‌باشد.

پول‌نیوز - دکتر شیری نایب رئیس و مدیرعامل پست بانک ایران درجلسه مجمع عمومی این بانک، گزارش کاملی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های بانک را به سهامداران ارائه و مورد استقبال آنها واقع شد.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، شیری در ابتدای این جلسه که با حضور بیش از 77 درصد سهامداران، چهاردهم مردادماه سال جاری در سالن همایش پژوهشگاه فضائی ایران برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه و حضور سهامداران و ارائه گزارش مفصل در این مجمع با اشاره به رسالت این بانک به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش IT و ICT و بزرگترین خرده‌بانکدار کشور و وضعیت سرمایه آن گفت: ۵۱ درصد سهام این بانک متعلق به دولت، 25 درصد متعلق به سهام عدالت و ۲۴ درصد آن نیز به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق دارد.

 

استقبال سهامداران از عملکرد پست بانک‌ ایران


شیری در ادامه به تشریح ترکیب نیروی انسانی، تحصیلات و سنوات آنها پرداخت و اظهارداشت: میانگین رشد انواع سپرده‌های بانک ۴۶ درصد بوده که بیشترین رشد منابع مربوط به منابع حساب‌های جاری می‌باشد.


وی با اشاره به ترکیب بدهی و دارائی‌های بانک و همچنین وضعیت تسهیلات پرداختی در حوزه‌های مختلف و دیگر شاخص های مربوطه گفت: توسعه خدمات بانکداری الکترونیک از اولویت‌های بانک است و در این حوزه بانک موفقیت‌های مطلوبی داشته به نحوی که تعداد کاربران اینترنت بانک ۱۹۵درصد، کاربران موبایل بانک ۸۰ درصد، تعداد دستگاه های POS درصد ۴۳ درصد و دستگاه‌های خودپرداز ۹ درصد رشد داشته است.


مدیرعامل پست‌بانک‌ایران به تشریح قیمت تمام شده پول و کارائی عملیات و کارائی شعب و دیگر شاخص‌های مرتبط پرداخت و افزود: رشد ۵۵ درصدی سرانه سپرده، ۶۳ درصدی سرانه تسهیلات و ۱۹ درصدی سرانه درآمد، بیانگر تلاش‌های ارزشمند واحدهای اجرائی و حمایت واحدهای ستادی است که این روند در سال جاری با سرعت و توان مضاعفی ادامه می‌یابد.


شیری پرداخت 15هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های صندوق توسعه ملی در راستای اشتغال‌زائی، تأمین مالی طرح های حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهبود وضعیت و ارتقاء سیست‌های نظارتی شعب و باجه‌ها، نصب و راه‌اندازی 250 دستگاه خودپرداز در روستاهای کشور و افزایش ان به بیش از 2000 دستگاه در روستاها، راه‌اندازی سامانه لحظه‌یا امور مشتریان(سلام)، انتخاب پست بانک ایران به عنوان 10 دستگاه برتر دولتی در زمینه توسعه دولت الکترونیک، امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مالی و توسعه اشتغال و کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد بانک‌های دولتی را از اهم اقدامات و دستاوردهای بانک برشمرد.

 

استقبال سهامداران از عملکرد پست بانک‌ ایران


وی اصلاح ساختار سازمانی با رویکردی شرکتی، اصلاح اساسنامه بانک، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارئی‌ها، کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، تعیین قیمت تمام شده خدمات بانکی در باجه‌های روستائی، طراحی و تدوین بسته‌های اعتباری با رویکرد بانکداری توسعه‌ای و تخصصی، طراحی و تدوین بسته های اعتباری تأمین مالی خرد با تمرکز بر روستاهای دارای باجه پست بانک، ارتقاء برند پست بانک به عنوان بانک توسعه‌ِای و تخصصی حوزه ICT و بزرگترین خرده بانکدار کشور، مدیریت امنیت فناوری اطلاعات(ISMS) و تکمیل و توسعه سامانه بانکداری یکپارچه(CoreBanking) را از اهم برنامه‌های پست بانک ایران در سال 1398عنوان کرد.


شیری درحین برگزاری جلسه مجمع و بررسی صورت‌های مالی ضمن ارائه پاسخ‌ به سئوالات سهامداران، پیشنهادها و انتقادات آنها را استماع و دستور بررسی و اقدام را صادر و درپایان نیز درجمع آنها حاضر و به پاسخگوی تک‌تک آنان بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار