پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

September 2019 18 / چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
کد خبر: ۳۱۳۲۱۴
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
0
کسب و کاری که نوآور نباشد به اجبار پیر و از صحنه ی تجارت، حذف می شود.

پول نیوز -  نوآوری در کنار بازاریابی، دو کارکرد اصلی هر کسب و کاری است. شناخت عوامل مرتبط با نوآفرینی برای افرادی که قصد دارند با خلاقیت زمینه ساز تغییر در دنیای پیرامون خود شوند، بسیار راهگشا خواهد بود. داشتن خلاقیت و نوآوری در راه اندازی هر کسب و کاری می تواند زمینه ساز ایجاد مزیت رقابتی شود که خود شاخصی مهم برای موفقیت در این زمینه است.

 

انسان های نوآور چگونه هستند؟

 

چیست:

نوآفرینی کتابی است که به بررسی روان شناسانه مباحث خلاقیت و نوآوری می پردازد. کتاب نوآفرینی یک پرسش بنیادین دارد: «انسان های نوآور چگونه انسان هایی هستند؟» یا به دیگر سخن چه چیزی عامل خلاقیت در افراد خلاق است و به تبع آن، چگونه می توان خلاقیت و نوآوری را در افراد شکوفا کرد.

 

 

این کتاب در هشت فصل، با بررسی مثال های گوناگون از زندگی و احوالات افراد خلّاق و فعال در کارآفرینی، ورزش، نویسندگی، سیاست، و غیره، به تحلیل روان شناختی و جامعه شناختی می پردازد.

 

 

کیست:

پیتر دراکر پدر علم مدیریت نوین درباره کسب و کارها جمله ای کلیدی دارد که می تواند راهگشای بسیاری از مدیران کشور باشد: کسب و کاری که نوآور نباشد به اجبار پیر می شود و از صحنه حذف می شود. استیو جابز مدیر افسانه ای شرکت اپل نیز درباره نقش نوآوری در کسب و کار می گوید: نوآوری چیزی است که در کسب و کارها بین رهبران و تعقیب کنندگان تمایز ایجاد می کند. کتاب «نوآفرینی، افراد ناهمرنگ چگونه جهان را به جنبش در می آورند»؛ کنکاشی بر پدیده نوآوری در کسب و کارهای مختلف از فروش اینترنتی تا ورزش است.

 


آدام گرانت، استاد سی و پنج ساله ی مدرسه مدیریت کسب و کار وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا که نویسنده معتبر و مولف کتاب نوآفرینی است؛ در میان خوانندگان فارسی نامی آشنا به شمار می رود. پیش از این، چند کتاب دیگر او به زبان فارسی برگردانده شده است و از او برای سخنرانی در دانشگاه صنعتی شریف دعوت به عمل آمده بود. سخنرانی های او در زمینه معرفی دو کتاب مهمش (نوآفرینی و بده بستان)، بیش از ده میلیون بار در سایت سخنرانی های تِد مشاهده شده اند. او همچنین جوان ترین استاد تمام وارتون - قدیمی ترین مدرسه کسب و کار دنیا- است.

 

 

خوانندگان:

مخاطبان کتاب نوآفرینی، سه گروه اصلی اند. نخست، دانش آموزان سه سال آخر دبیرستان که می خواهند، در کنار منابع درسی رسمی خود، مهارت های مرتبط با خلاقیت نوآفرینی دهند و با توجه به مشکلات نوجوانی، بیش از سایر افراد با مسائل روان شناختی درگیرند. توسعه خلاقیت و نوآوری در این افراد می تواند دریچه هایی را در آینده تحصیلی و شغلی آن ها بگشاید.

 

دوم، کلیه دانشجویانی که برنامه های دانشگاه های کشور را محدود و ناکافی می یابند و قصد دارند با گسترش مهارت های فردی در کنار تحصیل، به راه اندازی کسب و کار (استارتاپ یا کارآفرینی) بپردازند. کتاب با بررسی مثال هایی از زندگی واقعی گروهی از دانشجویانی که چنین چالشی داشته اند، آغاز می شود و نشان می دهد چگونه بررسی هوشمندانه یک نیاز عمومی به همراه خلاقیت زمینه ساز آفرینش کسب وکاری چند صد میلیون دلاری می شود.

 

سوم، کلیه مدیران و کارکنان سازمان هایی که قصد دارند با نوآفرینی سرمنشأ تحولی اساسی در زندگی خود و یا سازمان خویش شوند. کتاب مملو از بررسیهای موشکافانه احوالات افراد مختلف فعال در مشاغل گوناگون است. مطالعه دسته جمعی و گفت وگو درباره تجربیات مشترک در این بخش یک روش یادگیری مؤثر برای عملی سازی نوآفرینی در زندگی این گروه از مخاطبان است.

 

 

مشخصات کتاب:


عنوان: نوآفرینی

موضوعات: خلاقیت در کسب و کار / تحول سازمانی / کارآفرینی / موفقیت در کسب و کار
نویسندگان: گرانت، آدام / دراکر، پیتر
مترجمان: رضا رایان راد / محمد علی شفیعا
تعداد صفحات: 313صفحه
ناشر: آریانا قلم
سال چاپ: 1396
نوع جلد: سخت
قطع: وزیری
تعداد چاپ: چاپ اول
قیمت: 48500تومان

 

 

برای دریافت فایل pdf به زبان اصلی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: آموزش ، کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار