کد خبر: ۳۱۳۰۶
۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
0
وي ضمن تأكيد براينكه توسعه در هزاره سوم بر بستر فناوري‌هاي اطلاعات قرار دارد، اظهار داشت: پروژه ارزيابي وضعيت كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در صنعت بيمه‌هاي بازرگاني، به طور سالانه توسط بيمه مركزي انجام مي‌‌گيرد.
بيمه مركزي در طي گزارشي ارزيابي وضعيت فن‌آوري اطلاعات را در 20 شركت بيمه‌اي منتشر كرد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، فرامرز فتح نژاد مشاور رئيس كل و سرپرست مديريت فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات بيمه مركزي طي گزارشي پس از ارزيابي20 شركت بيمه فعال در سال 1388، اعلام كرد، در اين سال، شركت بيمه ايران با كسب 67/52 امتياز از صدامتياز، در فن آوري اطلاعات و ارتباطات اول و شركت‌هاي بيمه البرز و ملت به ترتيب با كسب 08/48 و 97/47 امتياز دوم و سوم شدند.
براساس اين گزارش شركت‌هاي بيمه پارسيان، نوين و دانا هم با كسب امتيازاتي به ترتيب نزديك به 47 و 43 و بيش از 40 امتياز چهارم تا ششم شدند.

وي ضمن تأكيد براينكه توسعه در هزاره سوم بر بستر فناوري‌هاي اطلاعات قرار دارد، اظهار داشت: پروژه ارزيابي وضعيت كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در صنعت بيمه‌هاي بازرگاني، به طور سالانه توسط بيمه مركزي انجام مي‌‌گيرد.

فتح نژاد با اشاره به اين كه ارزيابي وضعيت فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطح جهاني داراي چارچوب‌ها و روش‌هاي مختلفي است، گفت: در اين پروژه بررسي بيمه‌هاي بازرگاني در ايران براساس يكي از چارچوب‌ها و مدل‌هاي ارزيابي و متدلوژي‌هاي مناسب صنعت بيمه انجام شد.

براين اساس كه اين پروژه مبتني بر «چارچوب ارزيابي آمادگي الكترونيكي» و بكار گيري «فراروش راهبرد، فناوري، شركت و نيروي انساني انجام شد و ، شاخص‌هاي ارزيابي استخراج و برمبناي آن پرسشنامه‌اي در اختيار 20 شركت بيمه بازرگاني كشور قرارگرفت.

به گفته وي ارزيابي بر مبناي 4 شاخص اصلي و 15 شاخص فرعي و پرسشنامه‌اي مشتمل بر 172سئوال انجام پذيرفت.

براساس نتايج اين ارزيابي امتياز كسب شده صنعت بيمه براي آمادگي الكترونيكي در سال 1388 از صد امتياز، 71/32 بوده است كه در مقايسه با ارزيابي دوره قبلي رشد داشته اما تا جايگاه مطلوب فاصله بسيار زيادي دارد.

فتح نژاد در خصوص شاخص‌هاي اصلي و روش محاسبه ميزان آمادگي الكترونيكي شركتهاي بيمه، خاطرنشان كرد: براساس چارچوب آمادگي الكترونيكي و متدلوژي STOP ، شاخص‌هاي اصلي اندازه‌گيري آمادگي الكترونيكي شركت‌هاي بيمه، شامل چهار شاخص است كه عبارتند از: راهبري و مديريت فاوا(s)، كاربردفناوري اطلاعات وارتباطات (T)، پيروي از قوانين و سرمايه گذاري فاوا (o)و منابع انساني فاوا (p).

وي افزود: هريك از شاخص‌هاي ذكر شده شامل شاخص‌هاي جزيي‌تري هستند، بنابراين براي محاسبه هريك از شاخص‌هاي اصلي ابتدا ميزان شاخص‌هاي جزيي محاسبه و براساس آن، ميزان شاخص اصلي تعيين شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
سهام کدام مجموعه را می خرید؟
بیمه البرز
بیمه اتکایی امین
بانک صادرات
بانک تجارت
بانک ملت
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: