پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

کد خبر: ۳۱۲۶۴۸
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
0
بیشتر افراد با اختلالات خواب مواجه می‌شوند که می‌تواند بر عملکرد آنها در زندگی روزمره تأثیر بگذارد.

چرا بی‌خوابی به سراغ ما می‌آید؟پول‌نیوز - اختلالات خواب از مشکلات دردسرسازی است که کم و بیش هر فرد با آن مواجه می‌شود، اما می‌توان با شناسایی علل اختلالات خواب این موضوع را تا حد زیادی بهبود بخشید.


خطرات کمبود خواب

فقدان خواب کافی عوارض متعددی در زندگی روزمره دارد و طبق یافته‌ها اختلال خواب ارتباط بسیاری با بروز تصادفات، کاهش کیفیت کار، ضعف حافظه و بی‌حوصلگی دارد همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که مشکلات خواب منجر به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی می‌شود.


نشانه‌های اختلالات خواب

اختلالات خواب در هر فردی علائم متفاوتی دارد، اما برخی ویژگی‌ها از قبیل خواب آلودگی، خمیازه و بی‌قراری در اغلب افراد دچار اختلالات خواب شایع است.

هر فرد به چند ساعت خواب نیاز دارد

ساعت خواب در افراد مختلف متفاوت است، اما استانداردی برای آن در نظر گرفته شده است. بر این اساس کودک یک تا سه ساله ۱۱ تا ۱۴ ساعت، کودک سه تا پنج ساله ۱۰ تا ۱۳ ساعت، کودکان ۶ تا سیزده سال ۹ تا یازده ساعت، نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال هشت تا ۱۰ ساعت و بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارند.

رعایت بهداشت خواب

در موارد بسیاری بی‌خوابی به عادات بد سبک زندگی افراد وابسته است؛ مصرف قهوه، زمان غروب، سیگار کشیدن و خوردن غذا‌های سنگین در وعده شام، رفتن به رخت خواب در ساعات مختلف شب و تماشای تلویزیون تا زمان خوابیدن از جمله عادات بدی است که افراد را دچار اختلال می‌کند، همچنین مشکلات روحی از قبیل افسردگی و نگرانی هم می‌تواند منجر به بی‌خوابی افراد شود.


مشکلات جسمی که بی‌خوابتان می‌کند

برخی از مشکلات جسمی از قبیل آسم، پرکاری یا کم کاری تیروئید، بیماری‌های نورولوژیک همچون پارکینسون و آلزایمر، آرتروز و ضربان قلب در بروز اختلالات خواب تأثیر دارند البته افراد معمولا در سنین ۶۵ سال به بعد با اختلالات خواب مواجه می‌شوند.

روش‌های درمان بی‌خوابی

نگرانی یکی از علل اصلی بی‌خوابی افراد محسوب می‌شود که می‌توان با رفتار درمانی این مشکل را برطرف کرد؛ ریلکسیشن موجب بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، ضربان قلب، ماهیچه‌ها و خلق و خوی افراد می‌شود، علاوه بر آن گفت و گو کردن هم می‌تواند ذهن را آرام کند.

علاوه بر اقدام مذکور، فعالیت‌های بدنی و ورزش هم به بهبود اختلالات خواب کمک می‌کند؛ ورزش کردن طی عصر یا غروب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند، علاوه بر آن افراد دچار کم‌خوابی باید ۴ تا ۶ ساعت قبل از خواب از مصرف مواد کافئین‌دار و غذا‌های سنگین خودداری کنند.

سلامت نیوز: چرا بی‌خوابی به سراغ ما می‌آید؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

پول نیوز - امروز سه شنبه مجمع عمومی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد.
«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

پول نیوز - هیات مدیره «شرکت قند ارومیه» پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریالی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارائه کرد.
«غپینو» 432 درصد افزایش سرمایه می‌دهد

«غپینو» 432 درصد افزایش سرمایه می‌دهد

پول نیوز - پس از مدت ها بالاخره افزایش سرمایه «غپینو» از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به تأیید حسابرس رسید و این شرکت نیز در صف تجدیدی‌ها قرار گرفت.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
پروازهای فرودگاه مهرآباد برقرار شد
پول نیوز - پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران با فروکش کردن شدت بارش برف از دقایقی قبل و نیز پاکسازی باند این فرودگاه، از سر گرفته شد.