پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

کد خبر: ۳۱۲۳۷۵
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
0
حسینی کیا عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید به دنبال تصدی گری در صنعت خودرو باشد و باید جایگاه خود را به عنوان سیاست گذارتبین کند.

پول‌نیوز - حسینی کیا عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دولت باید تصدی گری خود را از صنعت خودرو بردارد گفت: دولت نباید به دنبال تصدی گری در صنعت خودرو باشد و باید جایگاه خود را به عنوان سیاست گذارتبین کند .

حسینی کیا: دولت نباید به دنبال تصدی گری در صنعت خودرو باشد
ایشان با توجه به خبرهای مبنی بر پیشنهاد خرید قطعه سازان برای خرید سهام ایران خودرو و سایپا گفت: هیچ ایرادی ندارد هرمجموعه ای توان مالی و مدیریتی و سبقه و اهلیت دارد می تواند برای این خرید ورود کند منتهی دولت هم با ابزار های نظارتی باید ببیند هرزمان انحصاری ایجاد شد با ابزار تعرفه، بازار داخلی را کنترل نماید.

ایشان با توجه به اینکه باید برای تصمیمات خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت شتاب بیشتری بگیریم گفت: دولت ها در همه اقتصاد های موفق دنیا با نقش نظارتی حمایت از تولید کنندگان و مردم را اجرا می کنند و این موضوع هم باید در صنعت خودرو نهادینه شود.

حسینی کیا نماینده مردم شریف سنقرو عضو هیت رییسه کمسیون صنایع و معادن در ادامه با اشاره به توان بالای فرزندان کشور و قطعه سازان داخلی اظهار داشتند که: باید اعتماد کنیم وکمک کنیم تا قطعه سازان داخلی فعالیت بیشتری داشته باشند و اهمیت اشتغال این قطعه سازان را درک کنیم؛در خیلی از مناطق کشور حضور شرکتهای قطعه ساز داخلی سبب ایجاد یک گردش اقتصادی گردیده ودر درآمد خانوارهای آن منطقه تاثیر گذار است. لذا باید این شرکتها را تقویت کنیم تا فضای کسب کار بهبود یابد.

حجه الاسلام حسینی کیا در آخر با اشاره به دستاوردهای بزرگ قطعه سازی درداخل خاطر نشان کرد: امروز پیشرفته ترین قطعات الکترونیکی تا سخت ترین قطعات مهندسی در صنعت قطعه سازی کشور تهیه می گردد باید این فعالیتها که با کمک جوانان تحصیل کرده ایرانی داخلی شده است کمک کنیم وقتی در صنعت قطعه ساز به حدی پیشرفت کرده ایم که “ای سی یو” خودرو و فرمان برقی و حتی ایربک می سازیم چرا باید برویم و سرمایه گذاری در چین بکنیم. مگر جوانان ایرانی کم توان تر و کم هوش تر از آنها هستند فرق این جوانان با آنها این است که در آنجا هرچه داخلی سازی باشد تشویق می شود و اینجا باید برای ایجاد اشتغال به همه جواب پس داد .

نماینده مردم شریف سنفر در استان کرمانشاه با گلایه از موانعی که بر سر راه تولید می باشد عنوان داشتند که : مالیات، بیمه و عوارض بورس داخلی بی مهابا به تولید کننده می تازند و دست آخر هم قطعات پرسود از خارج وارد می گردد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا باید قطعه ساز داخلی شش ماه پول قطعه خود را از خودرو ساز نگیرد، گفت: اکنون مشکل نقدینگی موجب شده که قطعه سازان نتوانند تولید کنند و این در حالی است که همان قطعات مورد نیاز را با دلار نقدی و با کیفیت کمتر از خارج وارد می‌کنیم.

برچسب ها: صنعت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

پول نیوز - امروز سه شنبه مجمع عمومی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد.
«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

پول نیوز - هیات مدیره «شرکت قند ارومیه» پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریالی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارائه کرد.
«غپینو» 432 درصد افزایش سرمایه می‌دهد

«غپینو» 432 درصد افزایش سرمایه می‌دهد

پول نیوز - پس از مدت ها بالاخره افزایش سرمایه «غپینو» از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به تأیید حسابرس رسید و این شرکت نیز در صف تجدیدی‌ها قرار گرفت.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
پروازهای فرودگاه مهرآباد برقرار شد
پول نیوز - پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران با فروکش کردن شدت بارش برف از دقایقی قبل و نیز پاکسازی باند این فرودگاه، از سر گرفته شد.