پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

September 2019 17 / سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
کد خبر: ۳۰۴۵۵۱
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱
0
به عنوان یک مدیر آیا به این معضل در مجموعه تحت نظارت خود اندیشیده اید؟ آیا می دانید چه زیان هایی از جانب این اعتیاد به فناوری متوجه کسب و کارتان خواهد بود؟ آیا با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و وایبر، چالش مذکور در شرکت شما شکل جدی تری به خود نگرفته است؟

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- حتما تا کنون برای رسیدگی به یکی از کارهای خود به ادارات و شرکت های مختلف مراجعه کرده اید. آیا با کارمندانی که دائم با تلفن همراه صحبت می کنند و اتمام مکالمه تلفنی خود را به انجام امورات مراجعان برتری می دهند، برخورد داشته اید؟! متاسفانه همگام با پیشرفت تکنولوژی آفت هایی نیز متوجه کاربری آنها می شود که همین اعتیاد به تلفن همراه در محل کار یکی از آن چالش ها محسوب می شود. بعضا در ادارت و شرکت ها تذکرهای شفاهی در رابطه با عدم استفاده از تلفن شخصی در ساعات کاری مطرح می شود اما واقعیت را شما بهتر از ما می دانید؛ کارمندان فرصتی را برای پاسخ دادن به تماس و یا پیام های وارده از دست نمی دهند.

چاره ای بر یک ویروس شرکتی!

به عنوان یک مدیر آیا به این معضل در مجموعه تحت نظارت خود اندیشیده اید؟ آیا می دانید چه زیان هایی از جانب این اعتیاد به فناوری متوجه کسب و کارتان خواهد بود؟ آیا با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و وایبر، چالش مذکور در شرکت شما شکل جدی تری به خود نگرفته است؟ اگر مدیریت مجموعه ای را به عهده دارید باید پرسش های فوق را اهمیت داده و برای آن چاره ای جدی داشته باشید. همانطور که گفتیم تذکر و تهدیدهای سطحی نیز نمی تواند مانع گرفتاری کارمندان شما به تلفن همراه شود. به عنوان تمرینی برای مدیران در مسیر حل چالش مذکور، سفری به کشور اتریش خواهیم داشت.

استن ولبرگ مدیر یک شرکت بزرگ تبلیغاتی در شهر وین برای حل این مشکل میان کارمندان خود، برنامه ریزی جالبی را مدنظر قرار داده است. ماجرا از آنجایی شروع می شود که یکی از مراجعان شرکت برای پیگیری سفارش تبلیغاتی و در خواست تغییرات جزئی در پروژه خود به ساختمان شرکت مراجعه می کند. پس از آنکه وارد بخش مربوط به کارش می شود، مشغول به صحبت با کارمند شرکت ولبرگ می شود که در این هنگام موبایل کارمند زنگ می خورد و وی بدون کوچکترین توجهی مکالمه کاری را رها کرده و به مدت 10 دقیقه مشغول مکالمه تلفنی می شود. خانمی که برای پیگیری کار خود به شرکت آمده بود از این برخورد به شدت ناراحت شده و دفتر را ترک می کند . روز بعد وی تماسی را با شرکت برقرار کرده و بطور مستقیم با استن ولبرگ صحبت کرده و از برخورد نامناسب کارمندانش گله مند می شود. در همان هنگام ولبرگ ضمن عذرخواهی از مشتری خود، از او 3 روز تا جبران اتفاقی که افتاده وقت می خواهد! به هر ترتیب مکالمه پایان یافته و حدودا 30 دقیقه بعد تمامی کارمندان به دستور ولبرگ در لابی ساختمان حاضر می شوند. هر کسی چیزی در رابطه با علت گردهمایی می گوید و سرانجام حضور ولبرگ سکوتی سنگین را بر فضا حاکم می کند.

آقای مدیر بدون هیچ مقدمه ای ماجرا را برای کارمندان توضیح داده و قاطعانه بیان می کند که احترام به مشتری و جلب رضایت آنها به مراتب از تلفن های شخصی شما با اهمیت تر است و همین برخورد نامناسب از جانب شرکت موجب شده تا از این پس تغییراتی در قوانین شرکت ایجاد شود.

و اما تغییرات مورد نظر استن ولبرگ:

·     در بخش نگهبانی شرکت یک کمد با کشوهای کوچک و سیستم قفل مناسب قرار می گیرد که کارمندان هر روز صبح و پیش از ورود به ساختمان باید تلفن همراه را در بخش مربوط به خود قرار دهند.

·     تلفن هایی مخصوص پیام های اضطرای روی میز منشی ها در بخش های مختلف قرار خواهد گرفت که کارمندان می توانند در صورت لزوم از طریق آنها برای برقراری یا پاسخ تماس نزدیکان خود استفاده کنند.

·         استفاده از شبکه های اجتماعی به جز مواردی که مربوط به فعالیت ها و درآمدزایی شرکت می شود، ممنوع خواهد بود.

·         کارمندان هنگام خروج از شرکت می توانند تلفن همراه را از باکس های مخصوص به خود در اتاق نگهبانی بردارند و مدیریت سلامت و امنیت اموال کارمندان (تلفن های همراه) را در تمام مدتی که در اتاق نگهداری هستند، تضمین می کند.

عصبانیت و نارضایتی را به راحتی می شد از چهره کارمندان شرکت ولبرگ تشخیص داد اما اعتراضی هم در کار نبود زیرا استن در بیانات خود بسیار جدی و البته مقداری هم خشمگین بود.

صبح روز بعد قوانین جدید به اجرا درآمد. البته در ابتدا همه چیز مقداری سخت بود و فضای نارضایتی بر کارمندان حاکم بود اما همانطور که عنوان شد کسی هم حاضر به ریسک و اعتراض به مدیریت نبود. به هرترتیب پس از گذشت چند روز، زندگی و کار همچنان در شرکت جریان داشت و تغییرات در مسیر عادی شدن قرار داشتند.

پس از گذشت یک هفته ولبرگ به حسابدار شرکت دستور پرداخت پاداش حذف موبایل برای کارمندان را صادر کرد. استن ولبرگ همچنان روش شرکت بدون تلفن همراه را دنبال می کند و هر ماه مقداری پاداش را به دلیل شرایط خاص شرکتش به حقوق کارمندان اضافه می کند. نارضایتی ها نیز به مراتب کمتر شده و کار با کیفیت بهتری دنبال می شود.

آمار غیر رسمی در اروپا نشان می دهد که هر کارمند حداقل روزانه تا 1.15 دقیقه در محیط کار خود از تلفن همراه برای مکالمه، اس ام اس و یا شبکه های اجتماعی استفاده می کند و این استفاده معمولا در ساعات پیک کاری قرار دارد که عملا موجب برهم زدن تمرکز، کاهش کیفیت و خستگی ذهنی کارمندان می شود. حال در نظر داشته باشید که بسیاری از بررسی ها زمان کارمفید در ادارات را نهایتا تا 3 ساعت ارزیابی می کنند! هر چند نمی توان حذف تلفن را به عنوان یک قانون رسمی در تمام ادارت به اجرا گذاشت ولی مدیران بویژه در بخش خصوصی می توانند با تنظیم قوانینی همانند ولبرگ گامی مهم در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و افزایش راندمان کاری به جلو بردارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار