بنا بر ماده 145 برنامه پنجم دولت مكلف است تا پايان سال اول برنامه نسبت به متنوع سازي نرخ خدمات حمل و نقل هوايي بار و مسافر اقدام نمايد و از ابتداي سال سوم برنامه ضمن آزادسازي كامل نرخ حمل و نقل هوايي، خدمات فرودگاهي و شبكه پروازي، نسبت به لغو تخفيفات تكليفي اقدام كند.

به گزارش فارس نمايندگان در ادامه بررسي بخش حمل و نقل برنامه پنجم توسعه ماده 145 را تصويب كردند.

طبق بند الف ماده 145 دولت مجاز است نسبت به برقراري پرواز و جابه‌جايي كالا و مسافر از طريق شركتهاي داخلي و خارجي متناسب با ميزان تقاضاي حمل و نقل بين المللي (از خارج كشور به يك فرودگاه بين‌المللي داخلي كشور و بالعكس) اقدام نمايد.

در بند ب آمده است دولت مكلف است تا پايان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازي نرخ خدمات حمل و نقل هوائي بار و مسافر اقدام نمايد و از ابتداي سال سوم برنامه ضمن آزادسازي كامل نرخ حمل و نقل هوايي، خدمات فرودگاهي و شبكه پروازي، لغو تخفيفات تكليفي و هر گونه معافيت درزمينه بهره‌برداري از خدمات ناوبري هوايي، فرودگاهي، نشست و برخاست، خدمات پروازي، واگذاري اماكن و ساير موارد مرتبط نسبت به واقعي نمودن نرخ آن‌ها اقدام كند.

همچنين در پيشنهاد الحاقي كميسيون عمران به بند ب آمده است: ارائه خدمات كمك‌ناوبري هوايي و نشست و برخاست به صورت انحصاري بر عهده شركت هواپيمايي دولت است.

در بند ج به منظور ساماندهي امور حمل و نقل هوايي، ارتقاء رقابت‌پذيري با رويكرد لغو انحصارات مربوط به حمل و نقل هوايي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (از جمله مواد «5» و «7» قانون اصلاح موادي از قانون تأسيس هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران مصوب 73/2/6) و واگذاري به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني و خدمات رساني بهينه صنعت هوايي و اعمال حاكميت مناسب، دولت موظف است نسبت به اصلاح وظايف، اختيارات و مسؤوليت‌هاي سازمان هواپيمايي كشوري با هدف تقويت و متناسب نمودن وظايف و اختيارات حاكميتي آن سازمان و همچنين اصلاح اساسنامه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال دوم برنامه اقدام كند.

بنا بر بند د اين ماده دولت مكلف شد نسبت به ارتقاي ايمني هواپيماها، پروازها و فرودگاه‌ها و نيل به استانداردهاي بين‌المللي و همچنين پوشش كامل راداري، ناوبري و فركانسي فضاي كشور و فرودگاه‌ها، از طريق تكميل و يا نوسازي سيستم‌هاي كمك ناوبري و راداري، ايجاد و بهره‌برداري از زيرساختهاي ناوبري جهاني ماهواره‌اي و سازماندهي مجدد فضاي كشور با هدف كوتاه‌سازي و اقتصادي نمودن دالان‌هاي هوائي داخلي و بين المللي و افزايش پروازهاي عبوري تا پايان برنامه اقدام نمايد.

در پيشنهاد الحاقي كميسيون عمران به اين ماده آمده است : شتاب دادن به توسعه فرودگاه امام خميني با هدف تبديل آن فرودگاه به هاب دوم مسافري و هاب اول باري منطقه با تاكيد بر استقلال مالي و مديريتي ، ايجادمنافع ملي متكي بر ذي‌نفعان و ايجاد شهر فرودگاهي، منطقه آزاد فرودگاهي و ايجاد و تكميل زيرساختهاي لازم با اولويت ساخت باند دوم فرودگاه.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: