کد خبر: ۲۹۱۷۵۸
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
0
پول‌نیوز - بسیاری از ما چنین تجربه ای را داریم سعی می کنیم غذاهای سالم بخوریم اما یک جروبحث یا یک تماس استرس زا، ناگهان باعث می شود خوراکی های پرکالری مثل چیپس بخوریم حتما شما هم چنین اتفاقی را تجربه کرده اید. خبر خوب اینکه پرخوری رفتاری ناخودآگاه نیست و می شود آن را کنترل کرد.

برای جلوگیری از پرخوری وعده هایی غذایی را منظم بخورید

اگر وعده ای را جا بیاندازید یا بین وعده ها فاصله ی زیادی بگذارید، در واقع خود را برای یک پرخوری حسابی آماده می کنید. محدود کردن غذاهای خاص باعث می شود نتیجه ای معکوس بگیرید، چون به مرور هوس آن ها را خواهید کرد و نهایتا در خوردنش زیاده روی می کنید. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر هر 2 یا 3 ساعت یکبار کمک می کند قند خون تان در سطح طبیعی بماند و سوخت و ساز نیز همواره فعال باشد.

برای جلوگیری از پرخوری کمی صبر کنید

در مواقعی که ممکن است دچار پرخوری شوید به خود فرصت دهید و از خود بپرسید که آیا واقعا گرسنه اید؟ یا عصبانی، تنها یا خسته اید؟ اگر گرسنه هستید، چیزی بخورید. اگر اینطور نیست پس سعی کنید مشکل را پیدا کنید تا برطرفش کنید. در این مواقع باید یک حامی پیدا کنید، مثلا با یک دوست صحبت کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید.

برای جلوگیری از پرخوری یک لیوان آب بنوشید

گاهی بدنتان فقط فکر می کند که گرسنه است در حالی که کم آب شده و نیاز به آب دارد. پس وقتی احساس گرسنگی کردید، ابتدا یک لیوان آب خنک بنوشید. شاید بپرسید چرا آب خنک؟

چون وقتی آب خنک می نوشید سوخت و ساز بدن بالا می رود تا آب در بدن گرم شود. همچنین آب حجمی از معده را پر می کند. باهوش باشید و آبی که می نوشید را با اضافه کردن سبزی های معطری مانند نعناع، ریحان و یا قطعات لیمو و خیار خوش طعم و پر خاصیت کنید.

برای جلوگیری از پرخوری کابینت و قفسه ها را تمیز کنید

پرخوری معمولا در خانه اتفاق می افتد، پس اگر تنقلات بدون ارزش غذایی اطرافتان نباشد، خطر پرخوری نیز کمتر می شود. به جای آن ها آشپزخانه خود را با غذاهایی سالم مانند هویج و کرفس پر کنید. همچنین نان سبوس دار و کره بادام زمینی یا قطعات موز نیز انتخاب مناسبی هستند.

برای جلوگیری از پرخوری میان وعده های تند میل کنید

بیشتر افراد نمی توانند با غذاهای تند پرخوری کنند، پس استفاده از چنین غذاهایی به کنترل اشتها کمک می کند. حتی برخی تحقیقات نشان داده غذاهای تند می توانند به بالا بردن سرعت سوخت و ساز کمک کنند.

برای جلوگیری از پرخوری ورزش کنید

باور غلطی که درباره ورزش وجود دارد، این است که ورزش اشتها را زیاد می کند. اما تحقیقات نشان داده، تمرین متعادل ورزش در روز ( 30 دقیقه در روز ) اشتها را کم می کند. باید مواظب باشید زیاده روی نکنید. برخی افراد بیش از حد ورزش می کنند و بدنشان حسابی خالی می شود و چون بلد نیستند چطور انرژی بدن را دوباره ریکاوری کنند دچار پرخوری می شوند.

برای جلوگیری از پرخوری خود را سرزنش نکنید

حتی اگر گاهی دچار پرخوری می شوید به این معنا نیست که دنیا به پایان رسیده است. دست از سرزنش کردن خود بردارید و اجازه ندهید یک روز بد کل هفته تان را تحت تاثیر خود قرار دهد. در عوض متوجه شوید که مشکل از کجا بوده، خود را ببخشید و به کارتان ادامه دهید.

منبع: سلامت نیوز
برچسب ها: پرخوری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: