پول‌نیوز - معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه «لجستیک موضوعی فرا بخشی است و تعامل همه بازیگران این عرصه را می‌طلبد» گفت: حضور کلیه سازمان‌ها و افراد مرتبط موجب بهبود و ارتقای سطح عملکردی می‌شود و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی این هماهنگی را به خوبی ایجاد کرده‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی پول‌نیوز، عبداله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفتمین جلسه کارگروه لجستیک با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری خطاب به رئیس‌جمهور وقت در سال 81، جایگاه قانونی و ساختار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشریح و اظهار کرد: در سال جاری رویکرد جامع‌نگر به مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سه بعد تمرکز بر پیشگیری و کاهش تقاضا، مقابله مؤثر و بازدارنده و کاهش آسیب‌­های مبارزه تعریف شده است.

تکمیل سامانه‌ها مهم‌ترین راه‌کار پیشگیری از قاچاق در فرآیند تجارت و حمل‌ونقل

هندیانی با بیان اهمیت و جایگاه کارگروه لجستیک و اظهار خرسندی از تشکیل کارگروه لجستیک توسط وزیر راه و شهرسازی، گفت: لجستیک کشور موضوعی فرا بخشی است و تعامل همه بازیگران این عرصه اعم از بخش‌های خصوصی،‌ تعاونی و دولتی را می‌طلبد به‌طوری‌که حضور کلیه سازمان‌ها و افراد مرتبط موجب بهبود و ارتقای سطح عملکرد می‌شود و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی این هماهنگی را به خوبی ایجاد کرده‌ است.

وی تصریح کرد: کارگروه لجستیک یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در راستای تشکیل معاونت حمل‌و‌نقل است که وظیفه اصلی سیاست‌گذاری، هماهنگی، هدایت و پیگیری امور مربوطه را بر عهده دارد و از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در جهت ایجاد تحولی مثبت در این عرصه همانند گمرک، صمت، انجمن‌های علمی، صنفی، بنادر کشور، بخش خصوصی، اساتید و صاحب‌نظران بهره‌گیری می کند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از تشریح اهم اقدامات اخیر ستاد در راستای تسهیل حمل‌ونقل و تجارت، به ارائه راهکار و پیشنهاد‌ برای پیشگیری از قاچاق کالا در حمل‌ونقل و ترانزیت پرداخت و گفت: مهم‌ترین ابزار و راه‌کار برای پیشگیری از قاچاق در پوشش حمل‌ونقل و ترانزیت، تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی موردنیاز در فرآیند تجارت و حمل‌ونقل با هدف پرهیز از ایجاد مانع در فرآیند تجارت، جلوگیری از توقف بی‌دلیل وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد سلیقه‌ای و بدون پشتوانه با ناوگان حمل‌ونقل است، لذا با تکمیل و توسعه سامانه‌های اطلاعاتی، حدود مسئولیت همه اجزای حمل‌ونقل از قبیل راننده، شرکت حمل‌ونقل و صاحب کالا در قبال تخلف و قاچاق روشن و قابل پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به برخی آسیب‌های موجود در فرآیند ترانزیت به‌ویژه قاچاق که موجب ضربه اساسی به تولید و اشتغال کشور است و با عنایت به برخی هزینه‌های غیرمستقیم ناشی از عملیات ترانزیت جاده‌ای مانند آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت و سایر عوارض زیست‌محیطی، فرسایش بیش از حد جاده‌ها و غیره، اساساً حمل‌ونقل زمینی و ترانزیت باید به سمت بخش ریلی سوق پیدا کند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه کارگروه لجستیک کشور با بیان اینکه «امروز با توجه به تحریم‌ها و تلاش‌های استکبار جهانی با هدف وارد کردن ضربه‌ به اقتصاد کشور، ایجاد ظرفیت‌های جدید با توجه به جایگاه‌های فرا بخشی می‌تواند کمک کند» یادآور شد: کارگروه لجستیک که به همت معاونت حمل‌و‌نقل برگزار می‌‌شود از جمله مراکزی است که از نظر تفکر و جایگاه علمی برای تصمیم‌سازی می‌تواند به این معاونت در وزارت راه و شهرسازی کمک شایانی کند.
برچسب ها: قاچاق ، حمل و نقل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: