او با اشاره به گفته های مدیر عامل رنو گفت: همانطور کارلوس گوسن اعلام کرده رنو روابطش را با ایران محدود خواهد کرد . البته این محدود کردن در بخش فروش قطعه نیست. بلکه در بخش هایی خواهد بود که مربوط به سرمایه گذاری این شرکت در سایت بن رو است.
این کارشناس صنعت خودرو بر این باور است که این دو غول فرانسوی در شرایطی که بازارهای دنیا در رکود به سر می برند حاضر به از دست دادن بازار بزرگی همچون ایران نخواهند بود چرا که در غیر این صورت زیان سنگینی را به لحاظ مالی باید پرداخت کنند.
سرمایه ای که وارد ایران نشد
این کارشناس خودرو بر این باور است
بخشی از تعلل خودروسازانی که با ایران قرداد بسته بودند به دلیل نگرانی در رابطه
با آینده برجام بود. آنها نمی خواستند سرمایه ای را وارد ایران کنند و به همین
دلیل است که قراردادهای منعقد شده تا کنون پیشرفت چندانی نداشته است.
آنگونه که روزهای
ابتدای قرارداد بین رنو و سایپا و سازمان گسترش اعلام شده بود قرار است تا پایان امسال
دو خودرو نیوداستر و نیوسیمبل تا ١٥٤ هزار دستگاه با قیمت کمتر از ١٠٠ میلیون تومان
وارد بازار شود.
بر طبق این قرارداد سهم داخلیسازی این قرارداد به این صورت است که در ابتدای کار سهم مورد نظر داخلی ۴۰ درصد و پس از آن به ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد رسید، اما در قرارداد عنوان شده که پس از گذشت ۱.۵ سال به میزان ۶۰ درصد برسیم.
مدیر عامل رنو چه گفته است
کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو اعلام کرده این شرکت خودروسازی علیرغم تحریمهای آمریکا در ایران میماند و در عین حال اقداماتی را برای اجتناب از ریسک مجازات های آمریکا به دلیل نقض تحریمها اتخاذ خواهد کرد.
اما این خبر را در حالی دو روز پیش مدیر اجرایی این شرکت فرانسوی اعلام کرده که حدود دو هفته پیش دیگر خودروساز این سرزمین دم از بی وفایی زده و اعلام کرده بود که از ایران خواهد رفت.پژو که حدود 30 درصد از بازار ایران را در اختیار دارد ، به صورت رسمی از ایران خداحافظی کرده است . البته هنوز مشخص نیست که این غول فرانسوی قید نفع حضور در بازار ایران را خواهد زد یا نه؟