چگونه یک استارت آپ موفق راه بندازیم؟/یادداشت
کد خبر: ۲۷۱۳۱۲
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
0
آمارها می گویند که فقط 20% از سهم رشد و توسعه متعلق به ابزارهای مارکتینگ است در حالی که مدیریت استراتژیک 80% میتواند مارا به موفقین برساند.
صفحه اینستاگرام از ما برند نمیسازد/یادداشتزهرا فیروزی -کارشناس بازاریابی

پول نیوز- اگرجز 76% جامعه آماری هستید که در روز بالای 3 ساعت از وقت خود را با گوشی هوشمند خود می گذرانید و اگر یکی از 800 میلیون کاربر اینستاگرام هستید ، پس حتما با رقابت های تنگاتنگ بازارهای هجازی مواجه و برای خرید وسوسه شده اید. 

روی صحبت من صفحه هایی ست که اتکا به محتوا و محصول وارد شدند و از ابتدا با یک پلتفرم مشخص از 20 میلیون کابر سخت پسند ایرانی بازار هدف خود را پیدا کردند و از بین آنها اسنپ ، تپسی ، دیجی کلا ، علی بابا ، دیوار ، مدیسه و... بیرون آمدند. که شاید سهم کمی در 1792 میلیارد تومان درآمد از کسب و کارهای آنلاین سال 2018 داشته اند ، اما جز موفقترین استارتاپ های چند سال اخیر ایران بوده اند . این آمار چند هزارمیلیاردی هر کس را که به راه اندازی استارتاپ فکر کرده است مشتاق میکند. 

اما خبر بدی هم برایتان دارم ، سالاته هزاران استارتاپ حتی به مرحله ی سودهی هم نمی رسند وبا شکست مواجه میشوند. با این اوصاف، الگوی بازاریابی  و بیزینس مدل استارتاپ های موفق چیست؟

شناخت بازار و استراتژی ارتباطی گام هایی ست که ما را به موفقیت نزدیک میکند. کمپین ، کد تخفیف ، باشگاه مشتریان ، تبلیغات بیرونی ، سایت و پیج های متنوع فقط ابزارهایست بازخورد فعالیت های ما را به خوبی نشان میدهد.
اما کلیدی که قفل بیزینس ما را میچرخاند در یک عبارت << نحو استراتژی مارکت >> است .

Oreo برند محبوب بیسکوییت های کرم دار است و بیشترین فروش را در ایالات متحده امریکا دارد اما طرفداران اصلی آن کودکان در حدود سنی 5 سال است. Oreo به خوبی توانسته است خود را به مشتریانش معرفی کند و استراتژیش را پیاده کند و با این هدفمندی در مارکتینگ موفق به جذب بالای بازار کودکان شده است.

این فقط مثالی از یک استراتژی مارکتینگ بود. استراتژی شاید ، برنامه ، هویت و ساز و کاری باشد که براساس بازار هدف انتخاب میشود.

آمار ها نیز نشاندهنده این است که فقط 20% از سهم رشد و توسعه متعلق به ابزارهای مارکتینگ است در حالی که مدیریت استراتژیک 80% میتواند مارا به موفقین برساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: