کد خبر: ۲۷۰۶۶۹
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
0
باید توجه داشته باشید که ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع هستند و هر بستر نیز برای کسب و کارهای متفاوت، عملکردی منحصر به فرد دارد.
همانطور که می دانید بازاریابی دیجیتال این روزها با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و همین موضوع سبب شده که کسب و کارهای مختلف، حرکت هماهنگ با آن را دشوار توصیف کنند. با توجه به مطالعات انجام شده، رشد استفاده از گوشی های هوشمند و همچنین گسترش رسانه های اجتماعی فرصتی ویژه را برای کسب و کارها فراهم آورده است. این فرصت به طور مشخص شامل ساخت روابط مستحکم با مشتریان از طریق رسانه های نام برده خواهد بود.

یکی از مهم ترین اولویت های هر مجموعه کاری، تلاش برای جذب مشتریان بیشتر ضمن حفظ رضایت مشتریان کنونی (بازاریابی مجدد) است. باید توجه داشته باشید که ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع هستند و هر بستر نیز برای کسب و کارهای متفاوت، عملکردی منحصر به فرد دارد. به عنوان مثال روش بازاریابی تاثیرگذار می تواند یک سرمایه گذاری مناسب در مورد برندهایی باشد که پیوندی عمیق با دنیای تکنولوژیک دارند. حتی بسیاری از برندهای مطرح نیز تنها از تبلیغات محلی در رسانه های اجتماعی سود می برند. در ادامه نگاهی به روندهای برتر در سال ۲۰۱۸ خواهیم داشت که توانسته اند تاثیر مهمی در شکل دهی به بازاریابی دیجیتال داشته باشند.

۱- بازاریابی تاثیرگذار

بازاریابی تاثیرگذار متدی است که در آن عمده تلاش های کسب و کار بر جلب نظر گروه خاصی از مشتریان متمرکز می شود. جالب است بدانید که حجم جست و جو برای اصطلاح "بازاریابی تاثیرگذار” در سال ۲۰۱۷، به میزان ۳۲۵ درصد افزایش داشته و آن را تبدیل به مهم ترین روند شکل دهی بازاریابی دیجیتال در همان سال کرده است. از محصولات، خدمات و یا ایده ها گرفته تا یک سبک زندگی ویژه، تیم های بازاریابی پیرو متد تاثیرگذار توانسته اند به کمک تکنولوژی در سال ۲۰۱۸ بخش بزرگی از انتخاب های مشتریان را به سمت و سوی مورد نظر هدایت کنند.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

این روند با سرعتی باورنکردنی رو به رشد است و گفته می شود که هم اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد. برای مثال بنابر آمار به دست آمده، شاخص بازار جهانی شبکه ای تاثیرگذار همچون اینستاگرام از ۱.۰۷ میلیارد در سال ۲۰۱۷ به ۲.۳۸ میلیارد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید. پیوند بازاریابی تاثیرگذار با دیجیتال مارکتینگ به اندازه موفق بوده است که ظرف مدت زمانی کوتاه شاهد توسعه انواع پلت فرم های جدید بوده ایم. این پلت فرم ها که بیشتر در قالب شبکه های اجتماعی شناخته می شوند، امکانات متعددی را در اختیار تیم های بازاریابی کسب و کارهای مختلف قرار داده اند. از جمله مهم ترین این دسته از امکانات می توان به امکان تحلیل سطح استقبال مخاطبان، موفقیت پست ها و جایگاه حقیقی کسب و کار میان رقبا در دنیای مجازی اشاره کرد.

۲- واقعیت افزوده

واقعیت افزوده نمایی فیزیکی و زنده است که یک سری عناصر خاص را به دنیای واقعی اضافه می کند. در این متد هیچ گونه فاکتوری از محیط کاسته نمی شود و فقط به آن اضافه می شود. در واقع این مفهوم شباهت زیادی به واقعیت مجازی دارد اما با این تفاوت که عناصر مشاهده شده توسط کاربر تنها محدود به شبیه سازی نمی شود و بخش زیادی از آن همان دنیای واقعی اطراف خواهد بود. بر اساس گزارش IDC؛ مرکز بین المللی داده، سرمایه گذاری در بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ۹۵ درصد افزایش داشته و به ۱۷.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. واضح ترین نمونه در این خصوص، بازی موبایلی پوکمون گو است که صنعت واقعیت افزوده را متحول کرد و طی دو سال گذشته به تنهایی بیش از تمامی کسب و کارهای وابسته به واقعیت افزوده فروش داشته است. کارشناسان همچنین برآورد می کنند که واقعیت افزوده سه برابر بیشتر از واقعیت مجازی ارزش دارد اما به مدت زمان طولانی تری نیز برای توسعه نیاز خواهد داشت. این حقایق کافی است تا بتوان به پتانسیل شگفت انگیر مفهوم واقعیت افزوده پی برد.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

هم اکنون نیز تلاش های مفیدی در راستای استفاده از مزایای متعدد این تکنولوژی انجام شده است. به عنوان مثال می توانید مشتریان را با امکان آزمایش محصولات کسب و کار (به عنوان مثال مبلمان و یا لوازم خانگی) در فضای خانه آنها پیش از خرید نهایی شگفت زده کنید.

۳- هوش مصنوعی

هوش مصنوعی سیستمی است که می تواند تحت شرایط متفاوت، واکنش هایی مشابه رفتارهای انسانی از خود بروز دهد. این مورد نیز نقش مهمی در پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر متدهای بازاریابی دارد. هوش مصنوعی انجام وظایف را آسان تر از گذشته کرده و با به کار گیری چشم اندازی معقول می تواند نتایج دلخواه و البته موفقیت های به ظاهر دست نیافتنی را امکان پذیر سازد. یکی از مهم ترین کاربردهای این سیستم، تکنیک یادگیری ماشینی است.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

با استفاده از این تکنیک تکنولوژیک محور که روندی موثر در بازاریابی دیجیتال بوده، قادر به تحلیل و درک بهتر تجربیات و همچنین احساسات مشتریان خود هستید. ربات چت نیز یکی دیگر از کاربردهای این سیستم محسوب می شود. این ربات به مشتریان کمک می کند تا تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید یک محصول را با سهولت بیشتری انجام دهند. از این رو مشتریان می توانند ضمن به حداقل رساندن تردید و ریسک های مطرح در راستای تصمیم گیری، تجربه بی نظیری از همکاری با یک کسب و کار تکنولوژیک محور را به دست بیاورند.

۴- تکنولوژی زنجیره بلوکی

زنجیره بلوکی یا بلاک چین پایگاه داده ای توزیع شده است که با وجود کاربران متعدد و حجم بالای داده های ثبت و یا اصلاح شده، یکپارچگی محتوا حفظ می شود. کارشناسان می گویند که ۲۰۱۸، سال بزرگی برای این تکنولوژی خواهد بود. این موضوع خبر خوبی برای کسب و کارهای مختلف و تیم های بازاریابی آنها به شمار می رود، زیرا با هدفمندی بیشتری قادر به تبلیغات و جذب مشتریان بالقوه هستند. با استفاده از تکنولوژی بلاک چین بازاریابان می توانند به طور همزمان روی یک پروژه واحد و پر بازده کار کنند و همچنین قادر به مشاهده تغییرات، اصلاحات و یا نوآوری های انجام شده از سراسر دنیا باشند.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

مهم ترین مزیت این سیستم حفظ حریم خصوصی است. هر کاربر مالک حقیقی اطلاعات خود بوده و می تواند تصمیم گیری کند که چه کسی به آنها دسترسی داشته باشد.

نسل زد

نسل زد به گروهی از افراد اطلاق می شود که بین سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی همزمان با دهه هفتاد و هشتاد شمسی متولد شده اند. این گروه نسبت به سایر رده های سنی همواره با چالش های بیشتری رو به رو بوده است. در واقع آنها از سنین بسیار پایین جز کاربران اصلی اینترنت به شمار می رفته اند، حتی از ۲ سالگی! همین موضوع سبب شده است تا با راحتی بیشتری در دنیای پر از گجت های تکنولوژیک و نوآوری های کاملا متفاوت زندگی کنند.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

آنها همچنین به واسطه پیوند عمیق خود با روندهای به روز و حضور دائمی در فضاهای مجازی، تاثیر مهمی در دنیای بازاریابی امروزی خواهند داشت. جالب است بدانید که قدرت و سرعت پردازش اطلاعات توسط نسل زد بسیار بیشتر از نسل هزاره (آنهایی که پیش از نسل زد زاده شده اند) است، اما در عین حال مدت زمان تمرکز بر یک فعالیت و یا امری خاص کاهش چشمگیر داشته است. دقیقا به همین دلیل است که باید بخش مهمی از توجه تیم بازاریابی کسب و کارهای مختلف بر این نسل و توسعه بازاریابی دیجیتال متمرکز شود.

مخاطبان رسانه های دیجیتال با افرادی که به نسل زد تعلق دارند، پر شده اند. سود مجموعه های کاری نیز تا حدود زیادی وابسته به همین گروه سنی است زیرا همانند گروه های دیگر به قیمت یک محصول و یا خدمت اهمیت نمی دهند و همینطور در رابطه با ابراز عقاید شخصی و نظرات خود راحت هستند. بدین ترتیب انتشار بازخورد مثبت از جانب این دسته از مشتریان به سرعت صورت خواهد گرفت و این همان چیزی است که هر تیم بازاریابی آرزویش را دارد!

میکرو اینفلوئنسر

کمی پیش تر در در مورد متد بازاریابی تاثیرگذار و نقش مهم آن در بازاریابی دیجیتال صحبت کردیم. اما در مورد زوایای کوچک و پنهان یک مجموعه که نیازمند توجهی یکسان هستند، چه نظری دارید؟ میکرو اینفلوئنسر یکی دیگر از روندهایی است که در شکل دهی به بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ تاثیر به سزایی داشته و خواهد داشت.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

میکرو اینفلوئنسرها تاثیرگذارانی کوچک هستند که برخلاف گستردگی و یا بودجه ای که در اختیار دارند، می توانند نقشی تعیین کننده در موفقیت دیجیتال یک کسب و کار داشته باشند. میکرو اینفلوئنسرها مقرون به صرفه اند و همکاری با آنها بیش از آن که شما را متحمل هزینه های اضافی کنند، سودمند خواهند بود. البته این اصطلاح تنها در مورد کسب و کارهای محدود و کوچک صدق نمی کند، بلکه می تواند به دسته خاصی از مشتریان نیز مرتبط باشد. مشتریان میکرو اینفلوئنسر تعاملی قوی با محیط اینترنت داشته و خود یک ابزار قوی انتقال مطالب و حتی معرفی کسب و کار به سایر کاربران فضای مجازی به شمار می روند. در واقع اهمیت این مورد به اندازه ای بالا است که جز ۱۰ روند برتر شکل دهی به بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ دسته بندی شده است.

بازاریابی ویدئویی

از جمله دیگر روندهای موثر بر شکل دهی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸، کاهش هزینه ها در بخش مربوط به بازاریابی ویدئویی خواهد بود. همانطور که می دانید استفاده از ابزارهای کاربردی و با کیفیت به منظور توسعه، تولید، ویرایش و یا به اشتراک گذاری ویدئوهای جذاب در سال های گذشته افزایش زیادی داشته است. البته باید هزینه همکاری با افراد حرفه ای در این خصوص را نیز اضافه کنید. با توجه به ارتقا روز افزون اهمیت ویدئو مارکتینگ در موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارهای مدرن، معقول خواهد بود که هزینه های مذکور تعدیل شده و قابل بهره برداری برای بیشتر مجموعه های کاری شود. از جمله تلاش هایی که برای کاهش این هزینه ها انجام شده است، می توان به قابلیت فیلم برداری و ویرایش در اکثر شبکه های مجازی پر طرفدار اشاره کرد.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

حریم شخصی

تمام اتهاماتی که از دیرباز به کسب و کارهای مختلف پیرامون سوء استفاده از اطلاعات کاربران و نقض حریم خصوصی آنها وارد آمده است، تاییدی بر لزوم معرفی یک روند جدید در حیطه بازاریابی دیجیتال خواهد بود. در واقع بهتر است هر کسب و کاری که به طور مستقیم و یا حتی غیرمستقیم با مشتریان متفاوت تعامل دارد، روشی ویژه در جهت حفظ حریم شخصی آنها اتخاذ کند. این مسئله مستلزم عملکرد شفاف و صادقانه در زمینه جمع آوری و دسته بندی داده های ارسالی و یا دریافتی توسط هر مشتری و یا کاربر (در سیستم بازاریابی دیجیتال کسب و کار) خواهد بود. توصیه می شود پیش از انتخاب یک روش دائمی برای حفاظت از حریم شخصی کاربران، متدهای متداول و البته اثرگذار را امتحان کنید و در نهایت مناسب ترین روش را به تصویب برسانید.

جست و جوی صوتی

جست و جوی صوتی نوعی تکنولوژی نسبتا مدرن است که کاربر را قادر به جست و جو در موتورهای اینترنتی مختلف از طریق دستور العمل های صوتی می کند. طی سال های گذشته و به ویژه امسال، جست و جو توسط گوشی های هوشمند با رشدی بی سابقه همراه بوده است. این موضوع برای کسب و کارهایی که به دنبال فرصت های جدید در زمینه بازاریابی دیجیتال و جلب نظر تعداد بیشتری از مشتریان هستند، یک فرصت ویژه محسوب می شود.

10 ابزاری که در سال 2018 به کمک بازاریابی دیجیتال خواهند آمد

خودکار سازی

یادگیری ماشینی و تکنیک های مختلف یادگیری عمیق از جمله عوامل رو به رشدی هستند که می توانند تجربه ای کاملا متفاوت از همراهی با بازاریابی دیجیتال را در اختیار مخاطبان قرار دهند. به عنوان مثال استارباکس از جمله کسب و کارهایی است که هم اکنون نیز از این روند استفاده می کند. این مجموعه با آنالیز خودکار رفتار مشتریان، دسته بندی آنها و ارائه پیشنهادات کاربردی، فضایی را ایجاد کرده که می توان آن را "خودکار سازی بازاریابی دیجیتال” نام نهاد. استفاده از سیستم های هوشمند و خودکار با هدف جمع آوری، طبقه بندی و همگام سازی هرچه بهتر نیازها و همچنین رفتارهای مشتریان، روندی قابل توجه در شکل دهی به بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: