
به گزارش
پول نیوز فراخوان کامیون وارداتی هوو در حالی از سوی مسئولان ایران خودرو انجام گرفت که بارها مسئولان حمل و نقل جادهای کشور از نواقص موجود در این خودرو انتقاد کرده بود و این موضوع را به ایران خودرو گوشزد نموده بودند.
سیستمهای مختلفی از جمله مخزن سوخت و مدار ترمز در این کامیون دارای مشکالات اساسی است که بسیاری از هوو سواران و پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان آن را تایید کردهاند؛ اما ایران خودرو دیزل در آخرین اظهار نظر خود درخصوص سیستم ترمز و معایب موجود در کامیونهای هوو اعلام کرده است: بروز مشکل در کامیونهای هوو ناشی از دستکاری در سیستمهای مختلف این خودرو است.
مهدي یونسیان قائممقام مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان این مطلب گفت: بررسیها نشان داده که بسیاری از دارندگان کامیونهای هوو ضمن دستکاری در مخزن سوخت و مدار ترمز، اقدام به تعویض قطعات و افزودن تجهیزات غیر استاندارد در مراکز غیر مجاز میکنند.
وي درخصوص طرح فراخوان هوو نیز گفت: طرح فراخوان ایران خودرو دیزل برای کنترل سیستم ترمز و اضافهکردن یک تانک باد 20 لیتری در مدار ترمز هوو، از 20 مرداد شروع و در پایان آذر ماه تمام میشود.
یونسیان هزینه این طرح را بین یک تا دو میلیارد تومان و برای هر خودرو 60 هزار تومان ذکر کرد و گفت: برچسبهای مخصوصی نیز طراحی شده که روی شیشه جلوی کامیونهایی که بازبینی میشوند، نصب میشود.
یونسیان افزود: در بررسی کامیونهای در حال تردد در محورهای قم، رشت و دماوند در یک روز، معلوم شد که از بین 84 هوو، تنها دو مورد آنها دارای تریلر استاندارد بوده است.
یونسیان از برگزاری جلسات منظم با پلیس برای تعامل در حل مشکل کامیونهای هوو خبر داد و با تاکید بر اهمیت نقش پلیس در این زمینه، خواستار برنامه جدی برای معاینه فنی این کامیونها شد.
گفتنی است کامیونهای هوو به دلیل شرایط فروش مناسب مورد استقبال هموطنان قرار گرفت و هم اکنون 70 درصد کامیونهای موجود در جادههای کشورمان هوو است.