کد خبر: ۲۴۲۲۴۳
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
0
بانکداری بدون شعبه؛ افق 1400 بانک قرض الحسنه رسالت
پول‌نیوز - مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: برنامه ما تا افق ۱۴۰۰ بانکداری بدون شعبه است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدحسین حسین زاده در جمع رسانه های خراسان رضوی، افزود: در حال حاضر 248شعبه فعال با چهارمیلیون مشتری داریم که هدف ما تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان است.

وی ارائه خدمات آسان، ارزان ومدرن در بستری شرعی به مخاطبان را یکی از اهداف اصلی در بانک قرض الحسنه رسالت برشمرد واظهارداشت: بانکداری اجتماعی مدلی طراحی شده برای ارائه اینگونه خدمات است.

حسین زاده قرض الحسنه، اجتماعی وخرد بودنرا هویت سازمانی این بانک برشمرد و اظهار داشت: بانک قرض الحسنه رسالت به صورت تخصصی فقط بر روی قرض الحسنه کار می کند و تمام سپرده ها و تسهیلات بانک مبتنی بر عقد قرض الحسنه است. علاوه بر این تلاش می شود تا در بعد شرعی، فتاوای علمای جهان اسلام رعایت شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اجتماعی بودن این بانک گفت: در دنیا کسب و کارهایی تحت عنوان کسب و کار اجتماعی وجود دارد؛ همانطور که از نامشان پیدا است، کسب و کار هستند به این معنی که کاملا اقتصادی و خودگردان بوده ولی در عین حال اجتماعی هم هستند و هدف حل یک مساله اجتماعی را دارند. این کسب و کارها خیریه نیستند و حتی ممکن است که در آنها تولید سود شود ولی سود محور نیست. بانک قرض الحسنه رسالت نیز یک بانک اجتماعی است چون سود محور نیست (البته یک کسب و کار هستیم) و نه به سهامداران و نه به سپرده گذاران خود سود نمی دهیم.

وی اضافه کرد: بانک قرض الحسنه رسالت، یک بانک خرد است چرا که سقف تسهیلات آن 30 میلیون تومان است و عامه جامعه، هدف این بانک است. باید به این نکته توجه داشت که خرد بودن به معنی کوچک بودن نیست، چراکه به عنوان مثال یک هایپرمارکت ممکن است بسیار بزرگ باشد ولی در نهایت به خرده فروشی می پردازد.

بانکداری بدون شعبه؛ افق 1400 بانک قرض الحسنه رسالت

بانکداری بدون شعبه؛ افق 1400 بانک قرض الحسنه رسالت

حسین زاده یادآورشد: با توجه به این ابعاد، هدف غایی بانک قرض الحسنه رسالت این است که خدمات خود را به صورت آسان و ارزان در بستری شرعی ارائه نماید.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بانک برای دستیابی به هدف غایی راهی جز مدرن شدن ندارد تا هم هزینه ها را کم کند و هم خدمات را به صورت آسان ارائه نماید. بر همین اساس زیربنا و زیر ساخت بانک قرض الحسنه رسالت، بانکداری مدرن است.

وی در ادامه برای روشن تر شدن مفهوم بانکداری اجتماعی به تفاوت های بانکداری سنتی با بانکداری اجتماعی اشاره کرد و افزود: بانکداری سنتی فیزیکی و حضوری، ارائه خدمات به صورت فردی و جغرافیا محور است.

حسین زاده اظهارداشت: در بانکداری اجتماعی به جای انجام کارها به صورت سنتی و حضور فیزیکی افراد در شعبه با استفاده از زیرساخت های بانکداری مدرن، تمامی خدمات به صورت غیرحضوری و مدرن و با استفاده از ابزارهای الکترونیک و مجازی به مشتریان ارائه می شود.

وی یادآور شد: بر همین اساس می توان بیان کرد که بانکداری اجتماعی و بانکداری مدرن دو روی یک سکه هستند.در بانکداری اجتماعی به جای ارائه خدمات به صورت انفرادی به افراد، به جمع مشتریان (در قالب کانون) توجه می شود و خدمات به آنها ارائه می شود.

کانون را ما تشکیل نمی دهیم و اصلا همانند یک باجه یا شعبه نیست بلکه کانون جمعی از افراد هستند که از سمت یک سازمان مورد قبول ما (سازمان حامی ) به بانک معرفی شده اند و یک نفر را نیز به عنوان راهنما برای انجام مقدمات کارها به بانک معرفی کرده اند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: در بانکداری اجتماعی به جای ارائه خدمات شعبه محور و در نتیجه جغرافیا محور (خدمات هر شعبه محدود به منطقه جغرافیایی آن شعبه است) با نگاه تخصصی به گروه مشتریان و بر اساس گرایش گروه ها به آنها خدمات ارائه می شود.

وی باتاکید بر اینکه افق 1400 بانک قرض الحسنه رسالت بانکداری بدون شعبه است، افزود: یکی از دلایل گران بودن خدمات بانکی، بانکداری سنتی است وهدف نهایی ما در بانکداری اجتماعی این است که برای تمامی اعضا به صورت غیر حضوری افتتاح حساب صورت گرفته و از خدمات بانک استفاده نمایند و در صورتی که نیاز به دریافت وام داشتند، فرد بدون امضای کاغذی و با درخواست اینترنتی وام، تسهیلاتش را دریافت کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به تسهیلات پرداختی در این بانک افزود: از سال 92 تاکنون بیش از دو میلیون و 100هزار فقره تسهیلات با میانگین ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد سالیانه۲درصد پرداخت شده است.

وی سقف تسهیلات این بانک را 30میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: بانک قرض الحسنه رسالت بانکی خرد است و مخاطبین آن ۸۰ درصد از افراد جامعه هستند که نیاز به تسهیلات کلان ندارند.

حسین زاده با تاکید بر رتبه بانک قرض الحسنه رسالت در تعدادتراکنش های الکترونیکی بیان کرد: اولین کارت شتابی این بانک در سال 92واگذار شده که طی این چهارسال واز بین 36 بانک و موسسه اعتباری به رتبه یازدهم دست یافته ایم که این مهم نشان می دهد در چه ابعاد و با چه سرعتی حرکت می کنیم.

حسین زاده به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت اشاره کرد و افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند.

وی یادآورشد: این سامانه برای آسان کردن دریافت تسهیلات و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که درصورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
تعطیلی همه مشاغل به جز سطح 1 در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهرها
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.