کد خبر: ۲۳۵۴۵۴
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
0
پول‌نیوز - صبح دیر از خواب ناز بیدار شده‌اید و ممکن است امروز دیر به سرکار برسید. سوار اتومبیل خورد می‌شوید و به سمت محل کار خود راه می‌افتید. ناگهان با ترافیک وحشتناکی روبه‌رو می‌شوید که شاید حداقل تا ده‌ها دقیقه از جایش جم نخورد. اما چه می‌شد اگر مرکب شما یک خودروی ساده نبود؟ چه می‌شد اگر مثل بالگرد از زمین بر می‌خواست و چند متری بالاتر از سطح جاده شناور می‌شد؟ در این صورت در چند دقیقه شما به محل کار خود می‌رسیدید و از سرزنش کارفرمای نه‌چندان خوش‌اخلاق خود در امان می‌ماندید.

ورود «جیلی» به حوزه خودروهای پرنده (+عکس)

 هرچند به این زودی تحقق رؤیای شیرین خودروهای پرنده را شاهد نخواهیم بود؛ اما باید بدانید که کمپانی‌های بسیاری- ازجمله اوبر و ایرباس – درصددند تا این چشم‌انداز را هر چه سریع‌تر به واقعیت بدل کنند. اما بگذارید به آخرین عضو این شرکت‌های بلندپرواز خوش‌آمد بگوییم: جیلی. بله! درست خواندید و اشتباه تایپی هم در کار نیست؛ همان شرکت چینی که مالک ولووـست حالا هوای پرواز به سرش زده.

ورود «جیلی» به حوزه خودروهای پرنده (+عکس)

به نقل از خبرگزاری SCMP، همین اواخر جیلی با خرید Terrafugia موافقت کرده است. این استارتاپ، که ساخته تعدادی از فارغ‌التحصیلان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) ـست، از بدو تولدش در 2006 (1384 ه.ش) مأموریت خطیر ساخت یک خودروی پرنده نسبتاً خوش قیمت را یک‌تنه به جلو می‌رانده است.

اما مشکل اینجاست؛ اما این شرکت نوپا نمی‌توانست یک پروژه را به‌عنوان پایه کار در نظر گرفته و روی بهبود آن کار کند چراکه تا آن تاریخ کسی آن‌قدرها پیش نرفته بود. پس اعضای Terrafugia باید از صفر مطلق شروع می‌کردند. بالاخره شرکت نوپای داستان ما قصد ساخت خودرویی را کرد که توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) در رده هواپیماهای فوق سبک جای می‌گرفت. به‌علاوه، این خودرو می‌بایست قوانینی را که رعایت آن‌ها بر تمامی خودروهای سواری از واجبات است، در نظر می‌داشت.

این شرکت هم‌اکنون دو مدل را در دست توسعه دارد؛ اما شوربختانه هنوز هیچ‌یک از آن‌ها به مرحله نمونه اولیه نرسیده‌اند. اولین مورد هواپیمای ساده‌ای است Transition نام که محدوده پروازی 644 کیلومتری و سقف سرعتی 160 کیلومتر بر ساعتی دارد. بد نیست بدانید که هنگامی‌که خودروی پرنده مذکور در آسمان نیست، بال‌هایش به سمت پایین جمع می‌شوند.

نمونه‌ای پیشرفته‌تر با نام TF-X نیز در کار است. به لطف قلب تپنده هیبریدی خود، این مدل محدوده پرواز بیشتری داشته و برخلاف برادر کوچکترش، می‌تواند به صورت عمودی نشست و برخاست کند.

آن‌گونه که از شواهد برمی‌آید Transition برچسب قیمتی 279 هزار دلاری خواهد داشت. به نظرتان پول زیادی است؟ اما مگر می‌شود بر روی نخستین خودروی پرنده دنیا قیمت گذاشت؟ قرار است تا 3 سال آینده، خریداران اولین خودروهای بالدارشان را تحویل بگیرند؛ هرچند این شرکت کوچک تابه‌حال بارها این روز موعود را عقب و عقب‌تر انداخته. اما شاید جیب پرپول جیلی کمکی باشد تا هر چه زودتر چشممان به جمال این خودرو- هواپیمای دورگه روشن شود.

تنها زمان پاسخگوی نتیجه سرمایه‌گذاری شرکت مادر ولوو در Terrafugia خواهد بود. تا آن زمان شما چند سالی زمان برای پس‌انداز کردن و صدالبته غلبه بر ترس از ارتفاعتان خواهید داشت.



منبع:پدال

برچسب ها: خودرو ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: