کد خبر: ۲۳۲۸۳۳
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
0
امروز بیش از ۶۰ خودرو در ۴ کلاس LMP1،LMP2 ،LM GTE Pro و LM GTE Am در رقابت سالیانه‌ی WEC حضور دارند.
پول‌نیوز - رقابت‌‌های استقامت مثل لمانز، در کلاس‌های مختلف و با زمانی بین ۶ تا ۲۴ ساعت برگزار می‌شوند. شرکت خودروسازی پانوز، به‌تازگی یک مدل تمام برقی برای حضور در این نوع مسابقات معرفی کرده است.

خودروی الکتریکی ویژه ی مسابقات استقامت خودرو (+عکس)

اگر علاقه‌مند خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای باشید، مسلما نام WEC را شنیده‌اید. نهاد WEC که نام آن مخفف «World Endurance Championship» است، به‌عنوان زیرمجموعه‌ی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) فعالیت می‌کند و برگزارکننده‌ی مهم‌ترین مسابقات سرعت در رشته‌ی استقامت محسوب می‌شود.


خودروی الکتریکی ویژه ی مسابقات استقامت خودرو (+عکس)

 امروز بیش از ۶۰ خودرو در ۴ کلاس LMP1،LMP2 ،LM GTE Pro و LM GTE Am در رقابت سالیانه‌ی WEC حضور دارند.

 علاوه بر این، در سال‌های گذشته مدل‌های تمام الکتریکی نظیر نیسان دلتا وینگ و نیسان ZEOD RC، حضوری کوتاه‌مدت در مسابقات استقامت و حتی لومانز ۲۴ ساعته تجربه کردند.

شرکت خودروسازی پانوز اسپرانته در سال ۲۰۰۰ بنیان نهاده شد و مقر اصلی آن در آمریکا است. محصولات پانوز در سال‌های اخیر، شامل چند مدل اسپرت دست‌ساز مثل خودروی GTLM می‌شوند که با پیشرانه‌های سوپرشارژ به قدرت ۳۰۵ تا ۴۲۰ اسب بخار، علاوه بر حضور در بازار عمومی، در رقابت‌های اتومبیل‌رانی، خصوصا لمانز ۲۴ ساعته‌ی سال ۲۰۰۶، شرکت داشت. از سویی دیگر، پانوز در ساخت و بهینه‌سازی خودروی نیسان دلتا وینگ نقشی اساسی داشته است.

پانوز در یک همکاری نزدیک با شرکت گرین 4U، اقدام به ساخت یک نمونه‌ی جدید از خودروی تمام الکتریکی مدل GT-EV کرده است. این خودرو با هر بار شارژ کامل، بین ۱۴۵ تا ۱۷۷ کیلومتر مسافت را می‌پیماید و رسیدن به نهایت سرعت ۲۸۲ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند.

 با توجه به اینکه طول پیست لمانز حدود ۶ کیلومتر است و در رقابت ۲۴ ساعته، بیش از ۵ هزار کیلومتر از این مسیر طی می‌شود؛ در صورت حضور خودروی پانوز در این رقابت، بیش از ۳۰ مرتبه تعویض باتری برای آن لازم خواهد بود.

مهندسان پانوز معتقدند تعویض باتری‌های این مدل، تقریبا به‌اندازه‌ی سوخت‌گیری باک بنزین دیگر خودروهای حاضر در مسابقات استقامت زمان می‌برد. این در حالی است که خودروهای هیبرید پورشه 919 به‌عنوان قهرمان سال قبل لمانز ۲۴ ساعته در کلاس LMP1، حدود ۳۰ بار به پیت‌استاپ مراجعه کردند.

محصول پانوز از شاسی سبک‌وزن فیبر کربن استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه محل استقرار راننده در وسط نیست، از کیت آیرودینامیک پویا در سرعت‌های مختلف استفاده می‌کند و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است.

 دو موتور الکتریکی در این خودرو وجود دارند که مستقل از یکدیگر و روی محور جلو و عقب عمل می‌کنند. فناوری بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری هم در خودروی پانوز به کار گرفته شده است.

پیشرانه‌های پانوز، مجموعا ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات قدرت دارند که معادل ۵۳۶ تا ۶۰۰ اسب بخار است. این مدل با توجه به نوع باتری‌ها، وزن خالصی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۴۷ کیلوگرم خواهد داشت که نسبت قدرت به وزن قابل قبولی برای مسابقات سرعت استقامت محسوب می‌شود.

روز گذشته، شرکت پانوز در روستای نزدیک پیست لمانز ۲۴ ساعته فرانسه از خودروی GT-EV رونمایی کرد. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که علاوه بر ساخت خودرو برای حضور قدرتمند در مسابقات استقامت، برای تولید یک ابرخودروی الکتریکی جاده‌ای با توانایی حمل ۲ سرنشین که مثل خلبان‌های شکاری، پشت سر هم بنشینند، برنامه‌ریزی می‌کنند.



منبع:پرشین خودرو
برچسب ها: خودرو ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها