May 2021 12 / چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۳۱۱۰
۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
0
مدير عامل شركت مگاموتور با اشاره به توليد تندر 90 در دو شركت ايران خودرو و پارس خودرو در حال حاضر خبر داد: توليد تندر 90 در يكي از شركتهاي خودروساز داخلي متمركز شده و دستور‌العمل مربوط به آن طي روزهاي آينده ابلاغ مي شود.

 فارس، محمدرضا روشني‌مقدم در يك نشست خبري با اشاره به تهيه طرحي براي تجديدنظر در وضعيت توليد تندر90 اظهار داشت: در طرح جديد ضعفهاي قبلي برطرف و مسئوليت تأمين قطعه به شركت‌هاي داخلي واگذار خواهد شد.

وي با بيان اينكه اجراي پروژه تندر 90 با عملكرد نامناسب شركت رنوپارس روبرو بود، تصريح كرد: داخلي‌سازي تندر 90 باعث افزايش قيمت اين خودرو و كند شدن روند تأمين قطعات آن شد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا رتبه‌بندي شركتهاي قطعه‌ساز و توقف توليد محصولات با كيفيت پايين مشكل تأمين قطعه برخي خودروها از جمله تندر 90 را تشديد نمي‌كند، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زيادي شركت قطعه ساز در كشور فعال است كه اگر تعدادي از آنها نيز پس از رتبه‌بندي حذف شوند، باز هم مي‌توان نياز خودروسازان را از طريق شركت‌هاي باقيمانده قطعه ساز تأمين كرد.

به گفته وي، بر اساس استانداردهاي جهاني تعداد شركت‌هاي قطعه‌سازي كه به شكل مستقيم به يك شركت خودروساز ارتباط دارند يك دهم تعدادي است كه در كشور با خودروسازان ايراني ارتباط دارند.

وي ادامه داد: بر اساس استاندارد بايد بين 50 تا 60 مجموعه‌ساز (قطعه‌ساز) با هر يك از شركت‌هاي خودروساز طرف باشند در حالي كه هم اكنون اين رقم حدود 700 شركت است.
وي تصريح كرد: بخشي از قطعه سازان توان لازم براي توليد محصول با كيفيت را ندارند و به همين دليل بايد جاي خود را به مجموعه‌سازان بزرگتر بدهند.

روشني‌مقدم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا تمركز توليد تندر، رقابت كيفي بين دو شركت ايران‌خودرو و پارس‌خودرو را از بين نمي‌برد؟ گفت: اين طور نيست، در حال حاضر كيفيت مونتاژ و رنگ خودرو باعث رقابت دو شركت خودروساز در توليد تندر90 است، ولي در واقع هر يك از شركت‌ها داراي تجهيزاتي هستند كه مي‌تواند تندر را با كيفيت‌هاي تعريف شده توليد كنند.

وي ادامه داد: در صورتي كه دو شركت خودروساز ايراني با يك شركت خارجي خودروساز طرف باشند، شركت خارجي مي‌تواند رفتارهاي متفاوتي با هر كدام از خودروسازان داشته باشد، اين مسئله قابل قبول نيست و از نظر مصلحت ملي طبيعي است كه با دو شركت خودروساز ايراني بازي مي‌شود.

مدير عامل شركت مگاموتور در ادامه با تشريح جزئيات آئين‌نامه اجرايي طرح ارتقاء كيفيت خودروها اظهار داشت: بر اساس اين طرح از سال 95 خودروهايي كه با برند خارجي در كشور توليد مي‌شوند و از زمان عرضه آنها بيش از 7 سال گذشته باشد، توليدشان متوقف خواهد شد و بايد محصول به روز شده جايگزين اين نوع خودروها شود.

وي ادامه داد: بر اساس طرح ارتقاء كيفيت خودروها، توليد خودروهاي داخلي كه بيش از 10 سال از توليد آنها گذشته باشد نيز متوقف و اين محصولات بايد به روز رساني شود به طوري كه حداقل از نظر ظاهري متفاوت باشند.
به گفته وي، با اين تعريف توليد صد در صد خودروهاي توليد داخل متوقف و خودروي جديد جايگزين آنها مي‌شود.

روشني مقدم تأكيد كرد: با اجراي طرح ارتقاء كيفيت خودروها تمام خودروهايي كه تا كنون در داخل توليد شده‌اند بايد مورد بازنگري و ايجاد تغييراتي در توليد قرار گيرند.

وي در مورد مونتاژ خودروهاي با برند خارجي در كشور نيز گفت: توليد خودروهايي با برند خارجي در كشور امكان‌پذير خواهد بود كه از زمان توليد آنها در دنيا بيشتر از 2 سال نگذشته باشد، زيرا براي ايجاد خط مونتاژ و شروع توليد اين نوع محصولات در داخل يك سال زمان نياز است و به همين دليل خودروسازان بايد از زمان شروع توليد محصول در خارج مذاكرات را با كشورهاي خارجي آغاز كنند.
مدير عامل شركت مگاموتور با اشاره به برنامه‌ريزي انجام شده براي توليد خودرو در كشور اظهار داشت: بر اساس طرح ارتقاء كيفيت خودروها نياز به كشور به خودرو تا افق 1404 دو ميليون و300 هزار دستگاه است كه از اين رقم 2 ميليون دستگاه در داخل توليد و 300 هزار دستگاه نيز وارد خواهد شد.

وي ادامه داد: برنامه توليد خودرو در كشور در افق 1404 سه ميليون و 300هزار دستگاه است كه يك ميليون دستگاه از اين خودروها صادر خواهد شد.

وي ادامه داد: بر اساس طرح ارتقاء در سال 89 به ازاي توليد هر 12 دستگاه خودرو در كشور يك دستگاه صادر خواهد شد و در سال 90 به ازاي توليد هر 11 دستگاه خودرو در داخل يك دستگاه خودرو صادر خواهد شد.

وي افزود: در سال 91 نيز به ازاي توليد هر 9 دستگاه خودرو در كشور يك دستگاه صادر و در سال 92 به ازاي توليد هر 7 دستگاه خودرو يك دستگاه صادر خواهد شد.
روشني‌مقدم با بيان اينكه بر اساس طرح ارتقاء كيفيت خودروها ظرفيت قطعه‌سازي كشور در افق 1404 دو تا 2.5 برابر ميزان فعلي خواهد بود، تصريح كرد: براي ارتقاء كيفيت قطعات داخل بايد توليد قطعه در كشور افزايش يابد تا خودروسازان امكان انتخاب قطعات با كيفيت مناسب را دارا باشند.
به گفته وي، براي ارتقاء سطح كيفي قطعات توليد داخل ظرفيت شركت‌هاي قطعه‌ساز بايد 30 درصد افزايش يابد.

وي تأكيد كرد: از اول سال 91 قطعات توليد داخل از نظر كيفيت بايد رتبه A يا B را دارا باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: