کد خبر: ۲۲۰۸۴۳
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
0
سرمایه گذاران مراکز خرید حداقل 6 ماه قبل از بهر برداری از مجموعه موظفند که فرایند تعیین چارت سازمانی مرکز، تعداد نیروهای هر بخش، از حراست، خدمات گرفته تا مدیریت ارشد مرکز خرید را انجام دهند و بلافاصله نسبت به آموزش آنان اقدام نمایند.
نیروی انسانی آموزش دیده سرمایه اصلی مراکز خرید
پول‌نیوز، همایون سامی* -  سناریو 1: یک روز عصر گرم تابستان است، شما خسته از کار روزانه در ترافیک سنگین شهر گیر کرده اید همسرتان تماس می‌گیرد و برای مهمانی شب دستور خرید هایی را به شما می دهد. در نزدیکی شما مجتمع تجاری تفریحیA با نمایی بسیار زیبا خود نمایی می‌کند، با خودتان می گوئید چه خوب هم خرید می کنم و هم استراحتی می کنم و وارد پارگینک مجتمع می شوید پس از سر در گمی فراوان بدلیل نبود علائم راهنمایی و نیروی راهنما یک جای پارک خالی پیدا می کنید و ماشین را پارک کرده و پیاده می شوید، ناگهان با داد و فریاد یکی ازپرسنل مواجه می شوید که با پرخاش از شما می خواهد ماشینتان را جا به جا کنید.

ماشین را جا به جا می کنید، از ورودی پارکینگ به محوطه تجاری وارد می شوید همه جا پر از کاغذ و لیوان های پلاستیکی و آشغال هست، لاین رفت پله برقی خراب است و شما مجبورید از پله ها بالا بروید. بی نظمی و آشفتگی در راهروها حالتان را بد می کند، از یکی از پرسنل آدرس هایپر مارکت را می پرسید و با بی-حوصلگی انتهای راهرو را بادست و بدون هیچ کلامی به شما نشان می دهد به خودتان می گوئید: خوبست به مدیر این مرکز اعتراض خود را بگویم و سراغ ایشان را از چند فروشنده که بیرون فروشگاهشان ایستاده اند و در حال بگو و بخند باصدای بلند هستند می گیرید،به دفتر مدیر مرکز که می رسید یک مرد میانسال با ظاهری نه چندان مرتب درب دفتر را برایتان باز می کند و وقتی اعتراض شما را می شنود با نهایت عصبانیت شما را به بیرون از دفترش هدایت کرده و با گستاخی می گوید که اگر ناراحت هستی می¬تونی دیگر به اینجا نیایی شما پشیمان از تصمیم خود و بدون خرید به پارکینگ می روید و به ترافیک سنگین خیابان باز می¬گردید و برای همیشه نام و نشان این مرکز را از ذهن خود پاک می کنید، شب در گفتگو با دوستان و میهمانهایتان از تجربه تلختان در این مرکز می گوئید و توصیه می کنید که به هیچ عنوان به این مرکز مراجعه نکنند.

سناریو 2: یک روز عصر گرم تابستان است شما خسته از کار روزانه در ترافیک سنگین عصرگاهی شهر گیر کرده اید همسرتان تماس می گیرد و برای مهمانی شب دستور خرید هایی را می دهد، در نزدیکی شما تابلوی مجتمع تجاری تفریحیB با نمایی زیبا خود نمای می کند، با خودتان می گوئید: چه خوب هم خرید میکنم و هم استراحتی، وارد پارکینگ می شوید، تابلوهای دیجیتال مسیر شما را به سمت اولین یونیت خالی پارکینگ مشخص می کند، در عین حالی که ماشینتان را پارک کرده اید، یک نفر از نیروهای خدماتی به سمت شما می آید و در نهایت ادب با لبخند به شما خوش آمد می گوید و از شما خواهش می کند برای اینکه ماشین تان آلوده نشود ( چون در حال نظافت آن قسمت هستند) در قسمت دیگر پارک کنید و خودش مسیر را به شما نشان می دهد.

بعد از پارک کردن خودرو از محل ورودی بسیار تمیز و با نور کافی وارد مرکز خرید می شوید، همه جا تمیز و براق است، نور کافی در راهرو ها چشم شما را میزبانی می کند با نگاه کردن به تابلوهای راهنما مسیرتان را به سمت فروشگاه هایپرمارکت انتخاب می¬کنید، در مسیر هایپر مارکت آقایی میانسال با ظاهری آراسته کمی جلوتر از شما خم می شود و پوسته شکلاتی که از دست کودکی بر زمین افتاده است را بر می دارد و به سطل زباله می اندازد و در نهایت ادب و با لبخند پاسخ عذرخواهی مادر کودک را می دهد، با خودتان می گوئید خوبست مراتب رضایتم را به مدیر لایق این مرکز اعلام کنم، از همان آقا سوال می کنید که دفتر مدیریت مجتمع کجاست و او در پاسخ شما با کنجکاوی می گوید: آیا مشکلی برای شما پیش آمده است؟ و آیا من می توانم کمکتان کنم؟

شما از او می پرسید که سمت شما چیست؟ پاسخ: من مدیر این مرکز خرید هستم....

پس از خرید، با خودتان فکر می کنید که امشب چقدر حرف برای گفتن از تجربه متفاوتتان در این مرکز خرید برای میهمانهایتان دارید.

بله تمامی رفتارهای خوب و بد پرسنل مراکز خرید به حساب اعتباری مرکز در حافظه مراجعه کنندگان واریز می شود و به مرور ذهنیت تاثیر گذار مراجعه کنندگان نسبت به مرکز شکل گیری می شود.

در مراکز خرید چند منظوره اهمیت جذب و آموزش و نگهداری پرسنل اگر بیشتر از طراحی معماری و مهندسی نباشد قطعاً کم تر نیست.

سرمایه گذاران و بهره برداران مراکز خرید حداقل 6 ماه قبل از بهر برداری از مجموعه موظفند که فرایند تعیین چارت سازمانی مرکز، تعداد نیروهای هر بخش، از حراست، خدمات گرفته تا مدیریت ارشد مرکز خرید را انجام دهند و بلافاصله نسبت به جذب نیرو های مورد نیاز و آموزش آنان اقدام نمایند.

مسئله بسیار مهم که همواره باید مد نظر تیم بهربرداری مراکز خرید باشد اینست که نیروهای مورد نیاز یک مرکز خرید از لحاظ کیفی با نیرو های دیگر بسیار متفاوت هستند و در گزینش و بکار گیری آنان دقت نظر زیادی باید لحاظ شود چرا که همانطور که در ابتدای این مطلب دیدیم کوچکترین رفتار یک نیروی ساده در پارکینگ یک مرکز خرید برکلیت جایگاه برند مرکز در اذهان مردم تاثیر گذار است.

مشاوره بهره برداری مراکز خرید چند منظوره*

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

۵ اسفند، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپه با حضور مدیرعامل و بیش از ۸۰ درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
جزییات طرح ویژه تعطیلی یک ‌ماهه کشور اعلام شد
عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دریک رشته توئیت در حساب شخصی‌اش از ارائه طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک ماه کشور به علت شیوع کرونا در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین مجلس خبر داد.