April 2021 18 / يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۴۴۶۸
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
0
حال که مدت قابل توجهی از اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با هدف افزایش کیفیت خدمات می‌گذرد و هواپیماهای بی‌عیب و نقص جدید نیز در راه هستند، انتظار می‌رود شیوه مدیریت هم در ایرلاین‌ها تغییر کنند.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی* - تاخیر موضوعی است که در پرواز‌های ایران از 5 دقیقه تا 5 ساعت و حتی بیشتر  دیده می‌شود و تکرارش به یک عادت برای افراد تبدیل شده تا آن‌جا که اگر پروازی‌ به موقع انجام شود، مسافران حتما تعجب خواهند کرد و برخاستن هواپیما از زمین با 40 دقیقه تاخیر نیز یک امر عادی محسوب می‌شود!

هر چند تاخیر در پروازها به صورت موردی در تمامی کشورها دیده می‌شود اما در هیچ‌ کجای دنیا امری عادی ارزیابی نمی‌شود و تمام ایرلاین‌ها موظف به پاسخگویی در برابر هدررفت وقت مسافران هستند که نشان از ارزش قائل شدن برای وقت افراد دارد.

از سوی دیگر ایرلاین‌ها به عنوان ارائه‌کنندگان خدمات، سعی می‌کنند مشتریان خود را راضی نگه‌ دارند؛ اتفاقی که در ایران به ندرت شاهد آن هستیم. اگر یکی از خطوط هوایی هم برحسب انجام وظیفه قصد جبران این تاخیرها را داشته باشد، خود را موظف به پرداخت یک وعده غذایی یا میان‌وعده می‌داند و این حس را به مشتریان القا می‌کند که زمان از دست رفته آن‌ها را می‌تواند با پکیج‌های ساده غذایی خریداری کند و هیچ یک از آن‌ها خود را موظف به پرداخت غرامت نمی‌دانند.

اما با این‌که کم‌وبیش به این وضع عادت کرده‌ایم، حال که مدت قابل توجهی از اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با هدف افزایش کیفیت خدمات می‌گذرد و هواپیماهای بی‌عیب و نقص جدید نیز در راه هستند و اولین آن‌ها وارد کشور شده است، انتظار می‌رود شیوه مدیریت هم در ایرلاین‌ها تغییر کنند و استانداردهای جهانی مشتری‌مداری و پاسخگویی به گردانندگان ایرلاین‌های وطنی نیز سرایت کند.

به‌ویژه آن‌که هم‌اکنون در بخش پروازهای خارجی، حضور ایرلاین‌های بین‌المللی در کنار داخلی‌ها و رقابتی که میان آن‌ها در گرفته است، بر کیفیت خدمات ایرلاین‌های داخلی بی‌تاثیر نبوده و ایده‌های خوبی به مدیران آن‌ها داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: