نقش رویکرد تجاری در تحقق برنامه ره‌نگاشت
پول‌نیوز - مهندس بیدخام، مدیر مسئول نشریه ارتباطات، به ارتقای جایگاه برند اشاره کرد و گفت: مدیران بایستی با نگاه تجاری استراتژی‌ها و کارکنان را در جهت این رویکرد هدایت سازند، و کارکنان نیز باید این رویکرد جدید را که در برنامه تحول نیز به صراحت مورد توجه قرار گرفته است آموخته، پذیرفته و به عنوان یک فرهنگ در خویش نهادینه سازند. در ادامه می خوانیم:

به گزارش گروه ارتباطات پول‌نیوز، کسانی که سروکارشان به بازار افتاده باشد، نه به‌عنوان مشتری که به‌عنوان کاسب، خوب می‌دانند که در آنجا هیچ سکه‌ای به‌اندازه "اعتبار" خریدار ندارد. در بازار، بیش از این‌که پول جابه‌جا شود یا چک و برات و سفته کارایی داشته باشد، از دیرباز این اعتبار فروشنده بوده است که حرف اول را می‌زده.

امروز هم، بخش بسیار مهمی از سرمایه هر شخص، هر نهاد و هر دستگاهی را "اعتبار" او تشکیل می‌دهد. این اعتبار نیز، مثل هر چیز دیگری در نام و نشان آن تجلی می‌یابد. به‌عبارت‌دیگر، امروز نام و نشان اشخاص، نهادها و دستگاه‌ها نه‌ تنها مایملک معنوی آن‌ها بلکه سرمایه‌های منقول و قابل‌خرید و فروش به‌حساب می‌آیند.

به همین نسبت، یکی از مهم‌ترین مسائل، و به‌ویژه در فضای رقابتی کسب‌وکار، به حفظ و مهم‌تر از آن، به ارتقا این اعتبار مربوط است. درواقع، علاوه بر صیانت از اعتبار، بایستی در جهت ارتقاء آن کوشید.

امروز اعتبار سازمان‌ها نه‌تنها صرفاً سرمایه‌گذاری، بلکه کسب درآمد نیز به‌حساب می‌آید. اما اعتبار سازمان را نبایستی صرفاً یک چاه آب قابل‌برداشت دانست. همان‌طور که لایروبی قنات و توجه به برداشت متوازن در حفظ چاه آب موثر است، اعتبار نیز به مراقبت نیاز دارد.

از طرفی، مراقبت از جایگاه و شان یک برند فقط وظیفه یک نفر، یک گروه و یک دستگاه نیست. به همان اندازه که مدیران سازمان در آن مسئول‌اند، کارکنان نیز وظیفه دارند؛ به همان نسبت سرمایه‌داران و حتی مشتریان نیز بایستی خود را به آن متعهد بدانند. در حقیقت، در این زنجیره انسانی، مدیران، کارکنان، سهامداران و مخاطبان سازمان هر یک به سهم خویش نهال سازمان را حفظ و به درختی تنومند تبدیل می‌کند.

در این زنجیره، مشتری آخرین و آزادترین حلقه است. طبعاً وی هیچ وظیفه‌ای برای حفظ برند ندارد اما اگر رضایت‌اش کسب شود به یکی از مبلغان سازمان، و بلکه مشروع‌ترین و قابل‌اعتمادترین مبلغان آن تبدیل می‌شود.

شرکت مخابرات ایران، به عنوان قدیمی‌ترین، با تجربه‌ترین و گسترده‌ترین اپراتور مخابراتی کشور، پیشاپیش یکی از معتبرترین برندهای تجاری و خدماتی کشور را در اختیار دارد. بر همه ذی‌نفعان این شرکت واجب است که در حفظ و ارتقاء جایگاه این برند بکوشند. قبل از هرچیز، مدیران و تصمیم‌سازان شرکت بایستی دید و ذهن تجاری پیدا کنند تا بتوانند استراتژی‌ها و کارکنان را در جهت این رویکرد هدایت سازند، و کارکنان نیز باید این رویکرد جدید را که در برنامه تحول نیز به صراحت مورد توجه قرار گرفته است آموخته، پذیرفته و به عنوان یک فرهنگ در خویش نهادینه سازند. در این میان، طبیعی است که روابط عمومی، به عنوان متولی گسترش فرهنگ سازمانی نقش مهمی دارد. لذا، روابط عمومی شرکت در رویکرد جدید خویش خود را نسبت به تحقق این مهم متعهد می‌داند و قبل از هرچیز خواهد کوشید به عنوان حلقه اتصال بین شرکت، ذی‌نفعان و مشتریان آن، این نگرش را در خویش تقویت و نهادینه کند.

با ایجاد معاونت امور مشتریان و تصدی آن توسط یکی از اعضاء خانواده روابط عمومی، همچنین، با تصدی روابط عمومی شرکت توسط کسی که در امور تجاری صاحب تجربه و دانش است، روابط عمومی خواهد کوشید، در دور جدید مدیریت خویش، با رویکردی تجاری‌محور، و به یاری دو معاونت تجاری و امور مشتریان، ضمن صیانت از حقوق مشتریان که از محورهای اصلی ره‌نگاشت پنج‌ساله تحول است، برند شرکت را حفظ و ارتقاء دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: