April 2021 20 / سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۳۸۸۶
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
0
تفاوت سال 2017 این است که اکثر شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی معروف از این تکنولوژی در پروازهای خود استفاده خواهند کرد.
پول‌نیوز - بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی پرواز معتقدند به لطف نوآوری‌های جدید، مسافران باید انتظارات خود از خدمات ارائه‌شده در طول پرواز را بالا ببرند و منتظر اتفاقات چشمگیر جدیدی باشند.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، ماتیس سرفونتین، مدیرعامل شرکت «سیتا»، یکی از شرکت‌های فعال و معروف در زمینه ارائه تکنولوژی جدید پروازی، معتقد است: «فاکتور مشترک در زمینه پرواز این است که فرودگاه‌ها در حال کارآمدتر شدن هستند.از سوی دیگر، شرکت‌های هواپیمایی با رفع موارد استرس‌زا در طول پرواز، به پروازی آسوده‌تر می‌اندیشند.»

  چمدان‌های دارای فرکانس رادیویی

چمدان‌های دارای فرکانس رادیویی را نمی‌توان تکنولوژی جدیدی نامید. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ و فرودگاه بین‌المللی مک‌کارن لس‌آنجلس، چند سال است به‌شکل موفقیت‌آمیزی از این تکنولوژی بهره می‌برند. سرفونتین در این مورد می‌گوید: «تفاوت سال 2017 این است که اکثر شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی معروف از این تکنولوژی در پروازهای خود استفاده خواهند کرد.»

وی می‌افزاید: «شرکت هواپیمایی دلتا امروز 50میلیون دلار برای استفاده از این تکنولوژی هزینه کرده است تا با بهره‌گیری از آن در 344 ایستگاه مختلف در سراسر دنیا به پایش و کنترل 120 میلیون چمدان بپردازد. شرکت‌های دیگری نیز به جمع استفاده‌کنندگان از این تکنولوژی مهم اضافه خواهند شد.» گفتنی است شرکت هواپیمایی دلتا آمریکا با به‌روز رسانی نرم‌افزار موبایل خود، به‌صورت لحظه‌ای مسافران را در جریان وضعیت چمدان‌شان قرار می‌دهد.

  افزایش سرعت دسترسی به گیت‌های ورودی

به‌دلیل سخت‌گیری‌های روزافزون، به‌خصوص در کشورهایی مانند آمریکا، عبور از گیت‌های امنیتی به یکی از دردسرهای بزرگ مسافران هوایی تبدیل شده است اما انتظار می‌رود با کمک تکنولوژی در سال 2017 با مشکلات کمتری در این زمینه روبه‌رو شویم.

سرفونتین می‌گوید: «فرودگاه‌های موجود با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به تجزیه‌و‌تحلیل و پایش رفتار مسافران در فرودگاه می‌پردازند. ابزاری مانند بلوتوث، سنسورهای وای‌‌‌فای، دوربین‌ها و سیستم‌های تجزیه‌و‌تحلیل فرودگاهی و هم‌چنین شرکت‌های هواپیمایی، همگی با الگوریتم‌های بسیار پیچیده به‌کمک یکدیگر آمده‌اند تا به پیش‌بینی رفتار مسافران در نقاط حساس فرودگاه بپردازند. حالا می‌توانید پیش از قدم گذاشتن به فرودگاه از این که چقدر قرار است منتظر مراحل امنیتی باشید، مطلع ‌شوید.»

این فن‌آوری همچنین به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی این امکان را خواهد داد تا خطوط امنیتی را تا حدممکن کوتاه کنند. سرفونتین در این زمینه ادامه می‌دهد: «هنگامی که سیستم زمان انتظار طولانی امنیتی را پیش‌بینی می‌کند، می‌توان کارکنان امنیتی بیشتری را در مناطق کلیدی مستقر کرد. سیستم تجزیه‌و‌تحلیل صفوف امنیتی یک تکنولوژی برد-برد برای مسافران است. این تکنولوژی چیزی نیست که در آینده به‌کار گرفته شود، بلکه هم‌اکنون فرودگاه بین‌المللی اورلاندو و فرودگاه بین‌المللی فونیکس‌اسکای هاربر، دو فرودگاهی هستند که به شکل موفقیت آمیزی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.»

  مسافرت ‌امن‌تر؛ زحمت کمتر

امن نگه داشتن مسافرت هوایی نباید به معنی سفری خسته‌کننده‌تر باشد. سرفونتین در این زمینه معتقد است: «چالش موجود این است چگونه بین یک سفر بدون دردسر و هم چنین امنیت عالی تعادل برقرار کنیم. در حال‌حاضر استفاده گسترده از پاسپورت‌های الکترونیکی فرصت تقلب در هویت را کاهش داده است و امروز می‌توان با استفاده از فن‌آوری بیومتریک در کنار این پاسپورت‌ها، مسافران را به‌صورت هموار و ایمن در پست‌های بازرسی مرزی کنترل کرد.»

شرکت تکنولوژی‌محور «سیتا» به‌تازگی سیستمی به نام «راه هوشمند» را توسعه داده است و به مسافران این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی با یک بررسی بیومتریک به سفر با هواپیما بپردازند. 

سرفونتین توضیح می‌دهد: «جزئیات بیومتریک مسافر از طریق اسکن صورت در ایستگاه امنیتی اول گرفته می‌شود. اطلاعات دریافت‌شده با اسناد سفر مسافر تطبیق داده و به‌طور معمول گذرنامه و یک نشانه امن برای مسافر ایجاد می‌شود. سپس، در هر مرحله از سفر، از مرحله اول امنیتی تا سوار شدن به هواپیما یا عبور از مرز، مسافران به‌وسیله اسکن صورت و بدون‌نیاز به پاسپورت از مراحل امنیتی عبور می‌کنند.»

  اسکن و پرواز

شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها در حال کار روی اتوماسیونی هستند که مسافران را قادر می‌کند بدون عبور از مراحل امنیتی به سمت رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هدایت شوند. بیش از 90درصد ایرلاین‌ها دارای کیوسک‌هایی برای بازرسی اولیه هستند.

این روزها بازرسی چمدان توسط خود مسافر در حال تبدیل به رویه‌ای معمول شده است، تا جایی که طبق آخرین آمار، 61درصد از فرودگاه‌ها بازرسی چمدان‌ها را خودشان انجام می‌دهند و بیش از یک‌چهارم آن‌ها کنترل چمدان را به‌ خود مسافران می‌سپارند.

بازرسی چمدان توسط خود مسافر رویه‌ای پرسرعت است و از آن‌جا که هر روزه بر میزان فرودگاه‌هایی که این رویه را در پیش می‌گیرند، افزوده می‌شود، نیاز به افسرانی که بازرسی توسط خود مسافر را زیرنظر می‌گیرند، بیش از پیش ملموس است.

به نظر می‌رسد استفاده از این رویه در سال 2017 روندی صعودی به خود خواهد گرفت. براساس تحقیقات «سیتا» 72درصد از شرکت‌های هواپیمایی قصد دارند تا سال 2019 این روش را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: