April 2021 21 / چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۳۵۴۶
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
0
کارشناسان تغذیه، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب را برای تأمین آب مورد نیاز بدن لازم می دانند. فواید نوشیدن آب برای بدن بی شمار است و باعث فعال شدن جریان خون، سم زدایی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین ثبات فشار خون می شود.
پول‌نیوز - با وجود همه فوایدی که نوشیدن آب دارد، برخی افراد به دلایل مختلف از جمله بی مزه بودن آب، تمایل چندانی به نوشیدن آن ندارند. کمبود آب در عملکرد اجزای بدن اختلال ایجاد می کند؛ بنابراین، چگونه می توان با این مشکل کنار آمد؟!

اگر مزه آب را دوست ندارید، این خوراکی ها را بخورید
 
کارشناسان تغذیه، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب را برای تأمین آب مورد نیاز بدن لازم می دانند. فواید نوشیدن آب برای بدن بی شمار است و باعث فعال شدن جریان خون، سم زدایی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین ثبات فشار خون می شود. با وجود همه فوایدی که نوشیدن آب دارد، برخی افراد به دلایل مختلف از جمله بی مزه بودن آب، تمایل چندانی به نوشیدن آن ندارند. کمبود آب در عملکرد اجزای بدن اختلال ایجاد می کند؛ بنابراین، چگونه می توان با این مشکل کنار آمد؟!
 
پیش از هر چیز باید دانست که هیچ نوشیدنی نمی تواند جایگزین آب باشد. با وجود این، کسانی که از نوشیدن آب اکراه دارند، می توانند موارد زیر را به کار بگیرند.

آب های معطر و مزه دار شده
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این خوراکی ها را بخورید

برای ترغیب به نوشیدن آب می توانید چند قطره آب لیمو و یا آب پرتقال به لیوان آب خود اضافه کنید تا طعم دل انگیزی بگیرد. بنا به گزارش دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، اضافه کردن چند قطره آب میوه و یا افشره گیاهان خوراکی، تنها باعث خوش طعم شدن آب میشود و کالری آن را افزایش نمی دهد.

نوشیدنی های بدون کالری
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این خوراکی ها را بخورید

بسیاری از برندهای تجاری نوشیدنی های بدون کالری عرضه می کنند. اگر از مصرف افزودنی های شیمیایی موجود در آنها پرهیز ندارید، می توانید از این نوشیدنی های بدون کالری برای تأمین آب بدنتان استفاده کنید. به طور کلی باید برای تضمین سلامت بدن و حفظ آن باید از نوشیدنی های گازدار دوری کرد.

چای و قهوه
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این خوراکی ها را بخورید

چای و قهوه بدون شکر می تواند به تأمین آب بدن کمک کند؛ اما باید دقت کنید، از کافئين زیاد در رژیم غذایی خود استفاده نکنید، زیرا مواد کافئين دار ادرار آور هستند و بالعکس باعث از دست رفتن بیشتر آب بدن می شوند. به همین دلیل، هر چقدر میزان کافئين مصرفی بیشتر باشد، به موازات آن باید میزان مصرف مایعات نیز افزایش یابد.

سوپ ها و میوه ها
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این خوراکی ها را بخورید

بنا بر گزارش مایو کلینیک ۲۰ درصد آب مورد نیاز روزانه بدن از طریق غذاها تأمین می شود. خوردن ميوه های آبدار نظیر هندوانه، پرتقال و غذاهایی همچون سوپ و غذاهای مایع ( بدون نمک و کم کالری ) می تواند نیاز بدن به آب را تأمین کند. در نهایت اینکه هیچ نوشیدنی نمی تواند جایگزین آب باشد.

منبع: تابناک
برچسب ها: آب ، مزه آب ، پول نیوز ، سوپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: